י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

ביובית לשירותכם

תמיד מקוננת בנו התחושה שהדשא של השכן ירוק יותר ואילו שלנו אפרפר • ישראלים רבים נוטים לפנטז על רילוקיישן או הגירה למדינה אקזוטית שבה החיים יהיו ללא ספק קלים ויפים יותר • ברם, כל מי שחזר מטיול בהודו או במדינות עולם שלישי אחרות ובכפרים נידחים, יודע שיש לפחות דבר אחד שלגביו עלינו להיות אסירי תודה – מערכות הביוב המתקדמות בארץ

ביובית לשירותכם
צילום: פיקסביי

מטפלים בביוב

גם במערכת הביוב והניקוז המתקדמות שבארץ עשויות להתרחש תקלות. תקלות צפויות הן נזילות וסתימות בביוב המתרחשות בשל שחיקתה של הצנרת. צינורות הביוב עובדות שעות נוספות בספיגתן את הפסולת הרבה – ניירות ומגבונים, תחבושות וטמפונים, שיערות, שאריות מזון, שומנים וחפצים שונים מוצאים את עצמם מושלכים לביוב. זאת ועוד, גם זרדי העצים, העלים והענפים מגיעים אל מערכת הביוב ומזיקים לה. ובדיוק לשם כך נועדה מכונה הנקראת ביובית.

ביובית היא משאית אינסטלצייה יעודית ומתוחכמת שנועדה לנקות ולשאוב את מערכות הביוב. המשאית המשוכללת מציעה ברכב אחד מגוון פעולות טכנולוגיות שונות שמסייעות לאינסטלטור לבצע את עבודתו. ביובית איכותית משמשת במקרי סתימות קשות יותר שלא ניתן לפתור באמצעים זניחים אחרים.

קיימות משאיות ביוב נמוכות יותר שנועדו להיות נגישות לצורך מעבר במקומות בעלי נגישות מוגבלת, דוגמת חניונים.

בנוסף לשאיבה באמצעות ביובית, האינסטלטור עושה שימוש במגוון אמצעים טכנולוגיים מתקדמים כדי לאתר ולטפל בתקלה. כדי לאתר את מקור הנזילה או הסתימה, הוא עושה שימוש בסיב אופטי – מצלמה זעירה המספקת נקודות צפייה גם במקומות בעליי גישה מאוד מוגבלת. במקרים אחרים, האינסטלטור עושה שימוש במצלמה תרמית הפועלת על בסיס גלי החום הנפלטים מעצמים שונים. בתמונה המתקבלת במצלמה ניתן לראות את הבדלי החום בין העצמים שבתמונה כדי לזהות את מקורות המים, למשל לצורך גילוי מקור הנזילה.

טיפים לתחזוקה

במטרה לתחזק את צנרת הביוב ולמנוע סתימות והזמנות שירותי ביובית, ישנם מספר טיפים שתוכלו ליישם בכוחות עצמכם. ראשית, מומלץ להציב בחדר השירותים והאמבטיה פח ולדאוג להשליך אך ורק אליו את האשפה. המלצה חשובה נוספת היא להתקין רשתות סינון בפתחי הניקוז השונים. במקרים רבים, עודפי שיער נתקעים בצנרת ומובילים לחסימתה. התקנת רשתות הסינון תצמצם באופן ניכר את הצטברויות הלכלוך והשיער. על פתחי הניקוז מומלץ להתיז מים חמים מדי שבוע כדי לפרק את הצטברויות הלכלוך.

בהצלחה!

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד