י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
טראמפ ביקש לחסל את אסד

בספר החדש: טראמפ תכנן לחסל את אסד ונבלם

האיש שחשף את פרשת 'ווטרגייט' מספק הצצה אל מאחורי הקלעים של ממשל טראמפ. בין היתר עולה כי הנשיא ביקש לחסל את אסד בעקבות המתקפה הכימית. עוד מתגלה: הפגישה הביטחונית שאחריה נאמר כי טראמפ "מבין כמו ילד בכיתה ה'"

בספר החדש: טראמפ תכנן לחסל את אסד ונבלם
טראמפ/אסאד צילום: רויטרס/יונתן זינדל, פלאש 90

בספר חדש שכתב העיתונאי שסייע להדיח את הנשיא ריצ'רד ניקסון האמריקאי בעוון שחיתות, נכתב כי עוזריו לשעבר של הנשיא דונלד טראמפ קראו לו "אידיוט" ואומרים כי הם העלימו מסמכים רגישים מעל שולחנו, כדי לוודא שהוא לו נוקט בפעולות נמהרות.

הספר נכתב על ידי העיתונאי מעיתון 'וושינגטון פוסט', בוב וודוורד, תחת השם "פחד: טראמפ בבית הלבן". המחבר מדווח על הנעשה ב-18 החודשים הראשונים של הנשיא בבית הלבן.

טראמפ בראיון ל"דיילי סלר" אמר בתגובה לגילויים הדרמטיים, "זה רק עוד ספר רע. היו לו הרבה בעיות אמינות".

הנשיא הכחיש כי העוזרים הבכירים העלימו מסמכים רגישים מהשולחן, ואמר, "אף אחד לא לקח ממני כלום". הוא הדגיש בתגובתו כי אינו מדבר עם וודוורד.

"זה פשוט דברים מגעילים. מעולם לא דיברתי איתו", הוסיף טראמפ.

בהצהרה של דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס נאמר, כי הספר "לא יותר מאשר סיפורים מפוברקים על ידי עובדים ממורמרים לשעבר, כדי להביא את הנשיא להיראות רע."

ראש הסגל של הבית הלבן, ג'ון קלי, הכחיש את הפרסום כי כינה את טראמפ "אידיוט".

וודוורד כתב כי לאחר שאסד פתח במתקפה כימית על אזרחים באפריל 2017, קרא טראמפ לשר ההגנה שלו ג'יימס מטיס ואמר לו כי הוא רוצה להרוג את הנשיא הסורי, מאטיס הבטיח לטראמפ שהוא יבדוק את האפשרות, אבל אחר כך אמר לעוזר בכיר שהוא לא יעשו דבר מהסוג הזה.

וודוורד טוען גם כי גארי כהן, לשעבר מנהל המועצה הלאומית לכלכלה, התפאר כי הוא העלים מסמכים משולחן הנשיא כדי למנוע מטראמפ לחתימה על חוק מסוים.

אסד צבא אסד בשאר אסד דונאלד טראמפ איוונקה טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד