ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"מנהיג של כלל עם ישראל"

רבי דוד למועמד החסידי: "האדמו"ר קבע, כך צריך להיות"

האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא לנציג 'אגודת ישראל' ברחובות: "מה שהרבי שלך מחליט למטה, מתקבל למעלה בשמיים" • תמליל השיחה

רבי דוד למועמד החסידי: "האדמו"ר קבע, כך צריך להיות"
רבי דוד אבוחצירא צילום: שוקי לרר

התבטאות מעניינת של האדמו"ר רבי דוד חי אבוחצירא מנהריה - נשמעה אתמול (שלישי) בעת שביקר במעונו יו"ר הרשימה החסידית 'אגודת ישראל' ברחובות, הרב פנחס הומינר שזוכה לתמיכה רחבה גם מצד ציבור שאינו הקהל ה'טבעי' של 'אגודת ישראל'.

הומינר, שהגיע לקבל את ברכתו של רבי דוד לקראת השנה החדשה ולרגל התמודדותו ברשימה עצמאית למועצת העיר, קיבל את ברכת המקובל אבל לא לפני שהאדמו"ר רבי דוד שיבח באוזניו את מורו ורבו של הומינר האדמו"ר מקרעטשניף.

הרבי מקרעטשניף הוא קודש קודשים", אמר האדמו"ר רבי דוד להומינר. הוא הוסיף ואמר כי "מה שהרבי שלך מחליט למטה, מתקבל למעלה בשמיים. הוא שומר על העיר רחובות בקדושתו ומהווה לה הגנה, אבל הוא לא רק מנהיג של רחובות, הוא מנהיג של כלל עם ישראל". כשביקש את ברכתו להתמודדות במועצת העיר רחובות בירך את הומינר בחום והוסיף כי "אם הרבי קבע - כך צריך להיות".

קשרי הידידות וההערכה ההדדיים בין האדמו"ר מקרעטשניף לאדמו"ר רבי דוד אבוחצירא הם מפליאים במיוחד. האדמו"רים נפגשו פעם אחת ויחידה בעת שהאדמו"ר מקרעטשניף הגיע לנחם את בני משפחת אבוחצירא בעת פטירת האדמו"ר הבבא אלעזר זצ"ל, ואולם חלופת מסרים מועברים זה שנים ארוכות ביניהם. רבי דוד מורה לא אחת לתושבי רחובות לא לעזוב את העיר באמרו "יש לכם צדיק שמגן עליכם שם".

בעת פגישתם היחידה, בניחום האבלים, 'בחדרי חרדים' פרסם את תמליל שיחתם שאף היא העידה על הקשר המיוחד בין האדמו"רים. "לכם יש הרי עיני בדולח עם ראיה למרחוק", אמר רבי דוד לאדמו"ר מקרעטשניף.

גם האדמו"ר מקרעטשניף לא הסתיר את ההערכה לרבי דוד ואמר כי: "אבי זצוק"ל דיבר לא אחת על שושלת אבוחצירא שהיו קדושים וטהורים". רבי דוד: "באים אלינו כמה אנשים שנולדו רק מכח ברכותיו של אביכם". רבי רפאל: "שמענו שבפורים המשיך ישועות". האדמו"ר: "לא רק בפורים". רבי דוד: "כנראה מפורים שאב את הכח לכל השנה. למור אביכם הקדוש היה רוח הקודש ממש ויכלו לראות זאת במוחש".

בהמשך דובר אודות הייחוס של שושלת קרעטשניף. רבי דוד שאל את האדמו"ר האם נכון שהוא מיוחס לבעל שם טוב זיע"א והאדמו"ר השיב בחיוב תוך שהוא מונה צדיקים נוספים אליו הם מיוחסים.

פנחס הומינר רחובות רבי דוד אבוחצירא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד