י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בשר, דגים וכל מטעמים

כמה קילוגרמים עוף אוכל הישראלי בשנה

לקראת ראש השנה מפרסם משרד החקלאות את כל הנתונים על צריכת הסימנים והעליה במכירות לקראת החג | נראה כי הציבור אוכל יותר דגים, יותר בשר ויותר רימונים אך לא קונה בהכרח יותר רימונים | לנתונים המפתיעים

כמה קילוגרמים עוף אוכל הישראלי בשנה
פלאש 90

רגע לפני ראש השנה והסעודות מלאות הסימנים המיוחדים לחג, פירסם אמש (רביעי) משרד החקלאות את נתוני צריכת הבשר והדגים, הרימונים והתפוחים.

מהנתונים עולה כי בחודש ממוצע צורך אזרח ישראלי כ-1.4 קילוגרם דגים ומוצריהם, כאשר שליש מהכמות היא דגים טריים. בערב ראש השנה ובכל החודש הקודם לו, קופצת הצריכה ומתייצבת על 1.8 קילוגרם לנפש. בין הדגים הנמכרים ביותר ניתן למצוא את האמנון במקום הראשון עם כ-42 אחוזים מסך המכירות ואחריו הסלמון, הקרפיון והדניס.

ביחס לכמות הדגים, הישראלים אוכלים הרבה יותר בשר. על פי הנתונים האזרח הממוצע אוכל כ-16 קילוגרם בשר בחודש, כשרוב הבשר הוא מיובא ורק כ-40 אחוזים נשחט בארץ. לקראת ראש השנה וחגי תשרי נצפתה עליה בביקוש לבשר בהשוואה לחודשים אחרים.

בשנים האחרונות ניתן להבחין בעליה בצריכת בשר טרי ואיכותי בשל שתי רפורמות שנערכו בנושא: פתיחת ייבוא של בשר טרי ומצונן ממדינות באירופה לישראל והארכת חיי המדף של הבשר הטרי והמצונן.

בגזרת העופות הישראלים ניצבים במקום הראשון בעולם עם צריכה של כ-57 קילוגרם לנפש בשנה. במדינות ה-OECD למשל עומדת הצריכה על כ-30 קילוגרם לנפש, בארצות הברית כ-48 קילוגרם לנפש ואילו במדינות אירופה מדובר על כ-24 קילוגרם לנפש בלבד.

הרימונים בהיותם הפרי המזוהה ביותר עם ראש השנה תופסים מקום של כבוד במכירות. הישראלי הממוצע אוכל 3 רימונים במהלך השנה כשאחד מתוכם הוא אוכל בחג. בשנה האחרונה עמד יבול הרימונים על 66,500 טון, כש-54,000 טון מתוכם מגיעים לשוק המקומי. בארבעת השבועות הקודמים לחג קופצות המכירות של הרימונים ו-27 אחוזים מכלל הרימונים הנכמרים במהלך השנה נמכרים בשבועות אלו.

במשך שנים ארוכות התרכז ענף הרימונים בשיווק רימונים בחודש אלול וההיקף הכללי שלו היה מצומצם. פיתוחים טכנולוגיים איפשרו עדנה מחודשת לפרי על ידי פירוקו בקלות והגשתו כגרגירי רימון, מיצים טבעיים, מוצרי יוגורט, גלידות ואפילו מוצרי קוסמטיקה.

בשונה מפירות אחרים המזוהים עם החג, הפער בין צריכת התפוחים בערב החג לצריכת התפוחים במהלך השנה הולך ומצטמצם. כמות התפוחים שנמכרו בערב ראש השנה תשע"ז עמדה על 9.4 אחוזים מהכמות שנצרכה ב-2016 כולה, בערב ראש השנה תשע"ח עמדה הכמות לעומת זאת על 8.5 אחוזים מכלל התפוחים שנמכרו ב-2017, יחס כמעט זהה למכירות החודשיות במהלך השנה.

כ-90 אחוזים מתפוחי ישראל מגודלים בצפון, אך ישראל אינה מייצאת תפוחים וגם הייצוא מיישובי הדרוזים בגולן לסוריה הופסק עקב המצב הבטחוני.

ראש השנה סימנים רימון עוף בשר דגים תפוחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד