י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חקירת שווא

שנה לאחר שנעצר – התיק נגד הרב הבר נגנז

שנה של חקירות וערפל סביב פעילותה המבורכת של עמותת "מתנת חים" בראשות הרב ישעיהו הבר, הפועלת לעידוד תורמי כליה אלטרואיסטים, מתפרסם הבוקר כי הפרקליטות החליטה על סגירת התיק כנגדו והתיק נסגר ונגנז • כל הפרטים

הרב הבר בבית המשפט בדיון להארכת מעצרו
הרב הבר בבית המשפט בדיון להארכת מעצרו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שנה של חקירות וערפל סביב פעילותה המבורכת של עמותת "מתנת חים" בראשות הרב ישעיהו הבר, הפועלת לעידוד תורמי כליה אלטרואיסטים, פרסם הבוקר העיתונאי ברוך קרא מ"חדשות 10" כי הפרקליטות החליטה על סגירת התיק כנגדו והתיק ייסגר וייגנז. ל'בחדרי חרדים' נודע כי הנימוק לסגירת התיק, הוא "היעדר ראיות מספיקות".

כזכור הרב ישעיהו הבר אשר עומד מאחורי המהפכה הגדולה בישראל של תרומות כליה אלטרואיסטיות, ומאחוריו למעלה מ-550 תורמי כליה שהעניקו חיים לזולתם, נעצר לחקירה לפני כשנה בקול רעש גדול, ויחד עימו נעצרו עובדים נוספים בעמותה ונחקרו מאות תורמי כליה בחשד לכך שהועברו תרומות עבור זירוז הליכי תרומת כליה. החקירה שהעיבה על פעילות העמותה בשנה האחרונה, הסתיימה לפני מספר חודשים והתיק הועבר לפרקליטות לעיון ולהחלטה. הבוקר כאמור מפרסם העיתונאי ברוך קרא שפרסם לפני מספר חודשים תחקיר עמוק על הנושא, כי התיק ייסגר.

כוחות המשטרה בפשיטה על משרדי 'מתנת חיים'

כזכור מעצרו של הרב הבר עורר הדים עצומים, הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו הציע לבית המשפט לשמש כחלופת מעצר, ואירח את הרב הבר בביתו במקום במעצר, הגר"ח קניבסקי הגיע לירושלים לביתו של הרב הבר לחזק אותו ולעודדו, ומאות תורמי כליה, מושתלים, רופאים ומכרי הארגון פרסמו סרטונים ומכתבים המחזקים את הרב ישעיהו הבר ועמותת מתנת חיים הפועלת באופן בלתי רגיל להצלת חיים בישראל.

הבוקר עם פרסום ההודעה של העיתונאי חדשות 10, הגיבו רבים, ובהם העיתונאי עקיבא נוביק שצייץ: "החדשות הכי טובות של היום, הצדיק הגדול הרב ישעיהו הבר יוצא ממעמד "חשוד בפלילים" למעמד "מהפכן אדיר שהלוואי על כולנו לתרום לחברה עשירית ממה שהוא תורם".

הרב קנייבסקי בביקור אצל הרב ישעיהו הבר בסוכות אשתקד

העיתונאי יהודה שלזינגר מ"ישראל היום" פרסם שהוא הראשון שדיווח לרב הבר על ההודעה, "דנקנר רק הפוך ומשמח עד מאד.. הרב הבר ברוך קרא פרסם שסוגרים את התיק נגדך, הרב הבר: "מה?? באמת? אתה הראשון שאומר לי, אני מאושר, אני רועד כולי, אני בהלם".

הרב הבר בשלב זה לא מסר תגובה לדברים, אך מקורביו אומרים כי הוא ממתין להודעה הרשמית של הפרקליטות בטרם יגיב על הבשורה הטובה על סיום החקירה והתהליכים כנגדו וכנגד העמותה.

מתנת חיים ישעיהו הבר סגירת תיק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד