י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הַמַּמְלִיךְ מְלָכִים וְלוֹ הַמְּלוּכָה

סיכום שנה: המחוות ההיסטוריות של טראמפ לעולם היהודי והחרדי

הוא האיש הכי מפורסם והמסוקר בעולם, ההשפעה שלו על ישראל ועל שומרי התורה והמצוות, באה השנה לידי ביטוי בהבלטה, גולת הכותרת היתה שחרורו המפתיע של רובשקין בזאת חנוכה, והמעשה האמיץ שבהעברת השגרירות מת"א לבירתנו הנצחית | סיכום השנה של יענקי פרבר

סיכום שנה: המחוות ההיסטוריות של טראמפ לעולם היהודי והחרדי

עברה חלפה לה שנה, שנה של תהפוכות, של הפתעות, של פחדים, שנה שבה הימים הפכו ללילות והלילות הפכו לימים, לפני השינה חשבתי לעצמי מה אגלה בבוקר, ובבוקר חשבתי לעצמי מה אגלה בערב.

בארה"ב מכהן נשיא "קצת" לא צפוי, נשיא שאפשר לפחד ממנו כי הוא קצת משוגע, נשיא שאפשר להעריץ כי הוא עומד בהבטחות הבחירות שלו, נשיא שאפשר לשנוא, כי הוא יחסי האנוש שלו הם לא הכי טובים בעליל.

הנשיא טראמפ עמוס בשערוריות, כאלו שאפפו אותו עוד בטרם כניסתו לתפקיד, וביתר שאת אחרי כניסתו לתפקיד, נשיא שלא מסוגל להתאפק מלתקוף את האנשים הקרובים אליו ביותר, אבל דווקא בגלל זה הוא מצליח להגשים את ההבטחות והיעדים שהציב.

מה לא אמרו עליו, שהוא נאצי, שהוא חבר של נאצים, שהוא לא מסוגל לגנות נאצים, אבל דווקא טראמפ היה זה ששחרר את הרב שלום מדרכי רובשקין לאחר 8 שנים מהכלא, רובשקין היה אמור לרצות עוד 19 שנים, בכלא עם התנאים הכי קשים בארה"ב, אבל טראמפ עשה את הבלתי יאמן וחתם על קיצור עונשו, כולנו זוכרים את השמחה העצומה ששררה ברחובות בהם מתגוררים חרדים, אנשים יצאו לרקוד ברחובות, אנשים מבוגרים בכו כמו ילדים, כשהם ראו את האיש המקסים נפגש עם הוריו הקשישים, ודווקא טראמפ שהוא אחרון שציפו ממנו לשחרר את האסיר החרדי, דווקא הוא בניגוד לנשיא הקודם ברק חוסיין אובמה, שהיה קשור לציבור החסידי, ושחלקים גדולים ממנו הצביע לו בבחירות, לא עשה מאומה לטובת האסיר החרדי.

אני זוכר את הרגע שבו אני רואה ידיעה באתר חרדי אמריקאי, Yeshiva world news, אני מקבל פוש שרובשקין שוחרר, ואני בטוח שאני הוזה, חולם, או איזה באג השתלט על האתר שדיווח על השחרור, אני נכנס לכתבה והלב דופק, דופק בעוצמה, השעה 12 וחצי אחרי חצות וקבוצות הוואטסאפ מתחילות להתעורר, אנשים שואלים אם זה אמיתי.

אני מתקשר לעורך התורן שכבר היה בדרכו החוצה מהמשרד של 'בחדרי חרדים' ומוודא שהוא מעלה מיד אפילו רק כותרת, לאט לאט הכתבה על השחרור גדלה, ותוך כדי מגיעים תיעודים של אנשים רוקדים ברחובות, במשך 3 שעות כל הצוות של 'בחדרי' מגויס לסיפור, כל סרטון עולה לטובת הגולשים, כל צעד של רובשקין מתועד, הוא מגיע לבית הוריו הקשישים שלא האמינו שיראו אותו חופשי, ובאותו רגע ירדו לי דמעות, בכיתי מאושר, וכשהגיעו התיעודים של החגיגות ברחובות ברוקלין, בהם אלפים רוקדים וחוגגים כאילו שחררו את בן משפחתם, הבנתי שאנחנו נישאר לנצח עם אחד ומאוחד, כי עמוק בלב אנחנו כואבים את הצער של השני.

בשעה 3:00 לפנות בוקר קרסתי למיטה, ושלוש שעות אחר כך התעוררתי לחגיגות נוספות של יהודים ברחבי העולם, השחרור הגיע דווקא מהאדם הכי פחות צפוי, נשיא שאמרו עליו שהוא חבר של נאצים, שהוא לא מגנה אנטישמיות, שהוא לא אוהב יהודים, אבל הקב"ה סיבב ומינה את הנשיא הכי לא צפוי, נשיא שבכל רגע נתון מושמץ ומבוזה בראש כל חוצות, הן במדינתו והן מחוצה לה. אבל אנחנו כאן בישראל והיהדות החרדית בארה"ב, כולל המתנגדים לו, יודעים ומאמינים שהכל מלמעלה.

וזה לא נגמר באסיר החרדי, החגים היהודיים היו נחגגים בבית הלבן, במהלך שמונה שנות כהונתו של אובמה, עם רבנים רפורמים, רבניות שהדליקו נר חנוכה, ליל סדר שנראה יותר כמו אזכרה, אין שום ערך דתי בסדר שבו הרפורמים יושבים בו והופכים אותו ללעג וקלס בעיני הגוים, בקרב החרדים התלוצצו על אותם יהודים מזויפים ואמרו, גוי שנשוי ליהודיה קורא את הקטע "שפוך חמותך על הגוים" - איש זר לא ידע וכסיל לא יבין את זאת.

כמעט ולא נראו פרצופים של שומרי תורה ומצוות, אמנם היו הרבה יהודים בבית הלבן, אך כאלה שאם לא יספרו לך שהם יהודים, לא תדע.

עד שהגיע טראמפ ועשה מהפך, כניסת בתו שהתגיירה עם בעלה היהודי לבית הלבן, עשתה את הבלתי יאמן, יותר ויותר אורתודוקסים קיבלו תפקידי מפתח, החגים היהודיים הפכו לחגים אמיתיים, פסח וחנוכה נראו כמו שצריך מבחינת ההלכה, לא ברכו שם ברכה לבטלה.

מבחינת החרדים הכל נראה עם עתיד טוב יותר, פתאום הסטיגמות שהדביקו לטראמפ על חברים נאצים נעלמו, כשאת השנה היהודית טראמפ חתם עם מתנה שאף אחד לא ציפה לה, "גירוש נאצי בן 95 מאדמת ארה"ב לגרמניה". שני נשיאים קודמים הבטיחו שיעשו הכל כדי לגרש נאצי בן 95 שהיה אחראי לרצח 6,000 יהודים, הוא נכנס לארה"ב אחרי המלחמה כששיקר לרשויות ההגירה, כי הוא לא היה חלק מאלו שרצחו יהודים.

טראמפ חתם על הגירוש והגרמני הוטס לגרמניה בכיסא גלגלים שם יחיה את שארית חייו.

העברת השגרירות מתל אביב לירושלים אמנם לא בישרה על גאולת ישראל, אבל היא נתנה רוח גבית לעם היהודי היושב בציון, מתנגדי טראמפ הבטיחו לנו שאנחנו נתגעגע לאובמה, הם אמרו "טראמפ עוד יתהפך עלינו". אבל בסיום השנה אם סופרים את ההישגים מול הכשלונות, מבחינת הציבור החרדי בארץ ובעולם, טראמפ הוא סוג של זכייה בלוטו, כשאף אחד מאיתנו כאן בישראל לא קנה כרטיס, את הכרטיס קנו לנו החברים האמריקאים, ואנחנו לא אכזבנו, לא הפסקנו להודות להם.

טראמפ הגיע לישראל לביקור עם אשתו מלאניה, עם בתו היהודיה - יעל איוונקה וחתנו היהודי - ג'ארד קושנר, כל העולם צפה, איך המנהיג הגדול בעולם, עומד ביראה מול אבני הכותל המערבי - שריד בית מקדשו של העם היהודי, תוך הפרדה מוחלטת, הוא מתפלל לבדו בעזרת הגברים ורעייתו בעזרת הנשים, מה ביקש טראמפ מאלוקים, את זה לעולם לא נדע, אבל אנחנו ביקשנו שהחלום עם כל הטוב הזה ימשיך, ולא נותר לנו לאחל לעצמנו שכל הטוב הזה רק יגבר ויושפע בשנה הבאה עלינו לטובה.

דונלד טראמפ שלום מרדכי רובשקין העברת השגרירות לירושלים סיכום שנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד