י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ניצחון על הנאצים ימ"ש

חג בעיירה: חתונה יהודית אחרי 70 שנה

שני יהודים אקדמאים עם שורשים אוקראיניים, התחתנו בחודש שעבר בעיר העתיקה של לובלין בטקס שתואר כ"כנראה החתונה היהודית הראשונה אחרי השואה"

חג בעיירה: חתונה יהודית אחרי 70 שנה
חתן וכלה לאחר חופתם. אילוסטרציה צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

העיר לובלין שבפולין היתה לפני השואה מרכז גדול ליהודי פולין, התקיימו שם חתונות יהודיות כמעט מדי יום, התקשורת המקומית יצאה מגידרה וכינתה את "החתונה היהודית האמיתית הראשונה מזה עשרות שנים".

יוחנן פטרובסקי-שטרן ואנסטסיה סימפרובסקה, שני יהודים אקדמאים עם שורשים אוקראיניים, התחתנו בחודש שעבר בעיר העתיקה של לובלין בטקס שתואר כ"כנראה החתונה היהודית הראשונה אחרי השואה", כך דיווחה תחנת הטלוויזיה TVP. הרב מיכאל שודריך, הרב הראשי של פולין, ערך את הטקס בכיכר פו-פארזה.

חגיגת החתונה התקיימה בהשתתפות כמה עשרות אורחים במלון אילן, מלון כשר שהקהילה היהודית בוורשה פתחה ב -2013 בתוך מה שהיה פעם ישיבת חכמי לובלין. הבניין נפתח בשנת 1930 בלובלין, ש -40,000 היהודים היוו לפחות מחצית מאוכלוסייתה.

כיום חיים בלובלין רק כמה עשרות יהודים. הגויים מקומיים מארגנים מדי שנה חתונות יהודיות מזויפות בפסטיבלי מורשת כמחווה לעברה היהודי העשיר של העיר. אך סוף סוף הם זכו לראות חתונה יהודית אמיתית.

הנאצים ימ"ש החרימו את הבניין ב-1939 ושרפו את הספרייה הענקית, בכיכר הסמוכה לישיבה, האש השתוללה במשך 20 שעות.

לאחר המלחמה קומוניסטים השתלטו על הבניין, בשלב מסוים הפכו אותו לבית קולנוע. בסופו של דבר הוא הוחזר לקהילה היהודית ב -2003, והבית הכנסת נפתח מחדש בשנת 2007.

לובלין חתונה יהודית ישיבת חכמי לובלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד