י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פרויקט סיכום שנה > מיוחד

אתם קבעתם: 15 הכתבות הנצפות ביותר בשנה החולפת ב'בחדרי'

לאורך השנה החולפת, פורסמו ב'בחדרי', עשרות אלפי כתבות, במגוון נושאים ותחומים. חשיפות, פרסומים ראשוניים, אסונות, כתבות פליליות וסיפורים מרתקים | רגע לפני שאנו מסיימים את תשע"ח, אנו מציגים בפניכם את חמישה עשר הכתבות הנצפות ביותר במהלך השנה החולפת

אתם קבעתם: 15 הכתבות הנצפות ביותר בשנה החולפת ב'בחדרי'

במהלך השנה פרסמנו ב'בחדרי חרדים', עשרות כתבות מידי יום, חלקן דרמטיות, אחרות אינפורמטיביות. היו חשיפות, פרסומים ראשוניים ועוד שלל הגדרות. בסופו של דבר, אתם, גולשים וגולשות, קובעים מהי הכתבה המעניינת ביותר. לא רק בסוף השנה, אלא בכל דקה בה אתם בוחרים להעדיף כתבה זו על פני חברתה, גם ברגע זה.

אז מה היה לנו השנה? אסונות, יגון ושכול, עצב וטרגדיות, לעומת בשורות טובות, הצלחות, פריצות דרך והתפתחויות חיוביות. מטבע הדברים, דיווחנו לכם על החריג, השונה, הלא מובן והמקומם - אבל לא רק, השתדלנו לשרת אתכם נאמנה ולהגיש בפניכם באופן מקצועי ואמין את מיטב החדשות האקטואליות בשלל הקטגוריות השונות.

כעת, בסיכומה של שנה, אנו מגישים לפניכם את 15 הכתבות הנצפות ביותר בשנה החולפת ב'בחדרי חרדים'.

הרשימה המלאה:

במקום הראשון: חתונת גבריאל ששון, שנתיים וחצי לאחר ששכל בניסן תשע"ה את שבעת ילדיו באסון השריפה המחריד בברוקלין שבארה"ב, ככל הנראה כתוצאה מפלטת שבת. באסון נספו: יעקב (5), שרה (6), משה (8), יהושע (10), רבקה (11), דוד (12) ואליען (16). מי ששרד את השריפה היא האם גייל ששון (48) ובתה ציפורה (18).

כשנתיים וחצי לאחר האסון הנורא, האב גבריאל ששון שעלה לישראל, התארס עם יוכבד אלחדד מירושלים, בתו של הדיין הרה"ג מסעוד אלחדד. לאחר כחודש נערכה שמחת החתונה בנווה אילן.

במקום השני: וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ. לראשונה, אישה חרדית המשתייכת לחצר חסידית מוכרת, שהותקפה על ידי עבריין בבני ברק, נחשפה וסיפרה על כך לכולם. "שכולם ידעו שאפשר לצרוח, וחייבים לעשות את זה, לא לחשוב לרגע!", אמרה אז ל'בחדרי חרדים'.

היה זה בראש השנה אשתקד, לאחר תקיעת שופר בבית הכנסת, חזרה רוחי אשר לדירת הוריה. בחדר המדרגות ארב לה צעיר בן 27 ממודיעין עילית, בעל חזות חרדית כשהוא עטוף בטלית בעת שהוא תוקף אותה. זאת לא נכנעה, דחפה אותו, צרחה ורדפה אחריו ברחוב לעיני ההמון. כשהוא נעצר אמר לשוטרים "השתלט עלי יצר הרע".

במקום השלישי: נתניהו מתעלם מבתו ונכדיו החרדים. ספרו של העיתונאי בן כספית "נתניהו ביוגרפיה", על ראש הממשלה בנימין נתניהו. בספר פורסמו קטעים מרתקים על יחסיו של נתניהו עם בתו החרדית, נועה רוט, בתו של נתניהו מנישואיו הראשונים. היא חזרה בתשובה לפני שנים רבות ונישאה לאיש העסקים החב"די, דניאל רוט. "מרגע שנכנסה שרה לחייו של ביבי, צנחה התעניינותו בנועה באופן קיצוני. מותה של צילה, אמו וסבתה של נועה, נעץ את המסמר האחרון בארון הקבורה של היחסים בין נתניהו לבתו", כתב בן כספית.

שמה של שרה נתניהו התפרסם גם כאשר שירה רבן, צעירה חרדית בת 24, עובדת לשעבר במעון ראש הממשלה, הגישה תביעה אזרחית על העסקה פוגענית. תחילה, שמה לא היה ידוע. כתב 'בחדרי חרדים', התחקה אחריה ואחר בני משפחתה, המתגוררים בשכונה חרדית בצפון ירושלים. בני המשפחה, נעדרו מביתם מאז פרוץ הפרשה, ונמנעו מלענות לטלפונים. רק בהמשך שבו לביתם.

במקום הרביעי: חני וינרוט ע"ה. בי"א בכסליו נפל דבר, האישה שהתמודדה בגבורה עם המחלה וחיזקה אלפים רבים, השיבה את נשמתה ליוצרה כשהיא מוקפת בבני משפחה וחברים המבכים מרה את לכתה בגיל 34 בלבד. בעלה עורך הדין דובי וינרוט, בנו של עורך הדין ופרקליט הצמרת יעקב וינרוט.

בגיל 24, בהיותה אמא לשלושה פיצקלאך, גילו בגופה גידול סרטני מקומי. היא עברה ניתוח להסרת הגידול ולא סיפרה דבר, אפילו לא לבני משפחתה והחליטה להתמודד עם כך בשקט. לאחר שנה וחצי, גילו הרופאים כי הגידול שב בדיוק למקום שבו היה קודם לכן. מאז, כתבה יומן התמודדות אופטימי שהפך לספר רב מכר 'בארץ החיים' וכן את הספר 'עולם הפוך ראיתי'. חני העבירה הרצאות בתחום ועודדה את חברותיה המתמודדות עם המחלה הנוראה, בכך חיזקה אלפים באמונה וביטחון, היא כתבה ודיברה על ההתמודדות במדיה החרדית והכללית. תמיד סיפרה כי חולמת להאריך ימים, אך יחד עם זאת מקבלת את העובדה כי כל יום בחייה כאילו זה יומה האחרון.

במקום החמישי: הילד שלמד בתלמוד תורה והפך למנהיג נאצי. דני בורוס, נולד כיהודי דתי, למד בתלמוד תורה של ריצ'מונד היל, אבל הפנה עורף לעמו והפך לנאצי, עד מהרה היה לאחד המנהיגים של הנוער ההיטלראי שהיו חלק מחברי מפלגת הרנסנס הלאומי הגזעני והאנטישמי.

הקיצוני שהעריץ את אדולף היטלר ורצה לראות את כל היהודים מושמדים היה למעשה יהודי. כשסודו התגלה הוא לא יכול היה לשאת את הבושה מול חבריו הנאצים, והוא התאבד בירייה. זו לא הייתה סתם עוד התאבדות טראגית, אלו שידעו על החיים המלאים בשנאה של בורוס - והסוד המזעזע שרדף אותו - התאבדותו נתפסה כצדק. ההורים היהודיים הקשישים של בורוס זיהו את גופתו ושרפו אותה.

במקום השישי: בחודש חשוון השנה, נחשפו הקלטות של שיחות בין הרב יעקב כהן, בנו של ראש מועצת החכמים ליו"ר ש"ס אריה דרעי בהן הוא תוקף את רבה של ירושלים הראשל"צ הגרש"מ עמאר. בנוסף, דרעי תקף בהקלטה גם את חבר הכנסת יעקב מרגי. דרעי חשף בהקלטות את ניסיונות ההישרדות שלו במפלגה הספרדית. דרעי דרש מהרב כהן: "נתק מיד את הקשרים עם כל יריביי במפלגה".

במקום השביעי: הזמר ליפא שמלצר יודע היטב לפרוט על נימי הרגש באמצעות קולו הערב. השנה הוא הגיע פעמיים לכותרות; אחרי מספר שנים של לימודים באוניברסיטת קולומביה בארצות הברית, סיים שמלצר את לימודיו לתואר BA. "לפעמים אין לך מילים, ואתה רק צריך להקליט את הרגשות שלך", אמר אז.

הפעם השנייה: ליפא קפץ למים עם בגדים: "לכל בן אדם יש דרך להתמודד עם הקשיים. אני עושה את זה כמו שחיה במים - לאט לאט", כך סיפר הזמר ליפא שמלצר לנופשים באורלנדו, תוך שהוא נכנס לבריכה המקומית. הקשר בין המים, הבגדים האקדמיים, התקופה שהוא עובר ובן משפחתו החולה.

במקום השמיני: אמן הרגש, הזמר החסידי מוטי שטיינמץ שמרטיט לבבות בכל העולם היהודי בשנים האחרונות, חבק בת ראשונה בשעה טובה ומוצלחת. שטיינמץ בן ה-24 נישא שנתיים קודם לכן לבתו של הגאון רבי ישראל ויזל, דיין בבית דינו של הגר"נ קרליץ ורב בית הכנסת 'חניכי הישיבות' - רשב"י בברכפלד מודיעין עילית, כשהשדכן היה הגאון רבי שלום בער סורוצקין ראש ישיבת 'עטרת שלמה' ששירתו של שטיינמץ חביבה עליו באופן יוצא דופן.

במקום התשיעי: בערב לנשות כפר חב"ד לרגל כ"ב שבט, רבה של הכפר הרב מאיר אשכנזי, נשא נאום תקיף ונוקב על הפרת הרגלי הכשרות באוכל המוגש לילדי מוסדות החינוך בכפר: "במצב הזה אינני מסוגל להשגיח על האוכל שמוכנס לפיות של הילדים", אמר.

במקום העשירי: ה'שבאבניקים' - ניצבים וילך. שני בחורי ישיבת 'דרך חכמה' (סילבר) בשכונת הר-נוף בירושלים, ששיחקו כניצבים בסדרה הפופולארית 'שבאבניקים' - סולקו על ידי ראש הישיבה. הצילומים לסדרה נערכו כשנתיים קודם לכן, שם השתתפו עשרות בחורי ישיבה. שניים מהם, סולקו.

זמן לאחר מכן, בחור נוסף מישיבת 'נר ישראל' הספרדית באלעד נזרק על ידי ראש הישיבה הגר"נ רוזין והמשגיח הרב מאיר ישראל, שהורו לבחור לחפש ישיבה אחרת לאחר שנודע לצוות הישיבה כי הוא שיחק בסרטים. "הוא נזרק בגלל שהלך בתמימות לשמש כניצב, ולא העלה על דעתו שיראו אותו", תינה בפני חבריו.

במקום האחד עשר: התרגיל של המשטרה בהלוויית הגראי"ל שטיינמן זצ"ל. במשך חודשים ארוכים נערכה המשטרה להלוויית הענק, תוך הפקת לקחים בעקבות האסון בהלוויית הגר"ש וואזנר זצ"ל, ותכננה את תרגיל ההטעיה הגדול. וכך, מבלי משים, גם התקיים רצונו של המנוח זצ"ל.

אלפים רבים ממשתתפי ההלוויה, נותרו לעמוד בסמוך לבית הרב שטיינמן זצ"ל, הרבה אחרי שמיטתו הוסעה מהמקום וכמעט והגיעה לבית העלמין לקבורה. המשטרה הותירה במקום מספר כלי רכב ובהם גם אמבולנסים, על מנת שלא ליצור עומס גדול מידי של אנשים, דבר שעלול להביא לידי סכנת נפשות.

במקום השנים עשר: אהרן ביאלה. אחד האייקונים בהפגנות הפלג הירושלמי, הוא ללא ספק אהרן. בערב פסח הגיע לשדה התעופה בן גוריון על מנת לעשות את החג עם בני משפחתו - אך נעצר ונשפט ל-20 ימי מחבוש על השתמטות משירות צבאי.

ביאלה קיבל חופשה ממפקד הכלא לחג הראשון של פסח, כדי שיוכל להסב כהלכה בליל הסדר. במוצאי חג ראשון, במהלך מסיבת הפרידה שנערכה לקראת חזרתו לכלא הצבאי, ביאלה נאם בפני הנוכחים והצליח להעלות חיוך על שפתותיהם.

במקום השלושה עשר: תיעוד רגעיו האחרונים של יהודה אפלבוים ז"ל. בחודש שבט השנה, כמידי בוקר יצא יהודה ז"ל מביתו עם אביו הרב רותם, מו"צ ברמת בית שמש ג'. באותו היום, יהודה החליק מהמדרכה אל מתחת לאוטובוס - ונדרס למוות. בתיעוד וידאו שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', נראים רגעיו האחרונים של יהודה ז"ל ביחד עם אביו.

יהודה ז"ל נראה כשעל גבו תיק בית ספר כחול, ואביו עם שקית בידו. כאשר הם מגיעים למעבר החצייה השני, אוטובוס אגד עוצר ונותן להם לעבור, ובנתיים האב מניח את היד על כתף בנו באבהיות, וחוצה יחד איתו את הכביש. פחות מדקה לאחר מכן, אירעה התאונה המזעזעת.

במקום הארבעה עשר: חתונה יהודית בעלות של עשרים וחמישה מיליון דולר. המליארדר היהודי ג'ף סאטון מארה"ב, חיתן את בתו רייני לחתן אליוט כהן, והטיס 400 אורחים לאיטליה - לחגיגה של שלושה ימים סמוך למנזר סנט סטפנו העתיק בדרום איטליה.

במקום החמישה עשר: בני זוג מבני ברק ערכו חופה נוספת במהלך השבע ברכות. הסאגה החלה בליל שבת במהלך חודש כסלו, לאחר השבע ברכות בליל שבת, סיפרה הכלה לאחותה כי הטבעת שיש לה - זו לא הטבעת שהזמינה מלכתחילה. בני משפחה שאלו את הרבנים כיצד לנהוג, האם מדובר בקידושי טעות משום שלא היה על דעתה של הכלה להתקדש בטבעת זו, בנוסף, מכיוון שהחתן לא התכוון לקדש בטבעת זו, הוא לא התכוון לקנות אותה ומדובר ב'מקח טעות' והטבעת כלל אינה שלו.

על פי פסק של רב, בני הזוג לא יישנו יחד בליל שבת מחשש שהם עדיין לא נשואים. לבסוף הוחלט לסמוך על דברי הרמ"א שבשעת הצורך אפשר לקדש בשבת. ואכן, בשבת בבוקר נערכה חופה בבית הרב במעמד מצומצם. החתן קידש את הכלה בטבעת ישנה שלה והקידושין חלו לשמחת כולם.

כתבות פרויקט סיכום שנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד