ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
תחזית קודרת

המפקד מדאיג: "לא יהיה שקט בעשור הקרוב"

בראיון ראשון שהעניק מפקד פיקוד דרום, הוא פרש תחזית פסימית, לפיה "לא יהיה שקט בעשור הקרוב; כיבוש עזה לא ישפר את מצבנו"  

המפקד מדאיג: "לא יהיה שקט בעשור הקרוב"
חן גלילי

מפקד פיקוד דרום אלוף הרצי הלוי, התראיין הבוקר (ראשון), לראשונה מאז נכנס לתפקידו לפני כשלושה חודשים.

בראיון בלעדי שהעניק האלוף לתכנית סיכום שנה ברדיו דרום וברדיו 101.5, בהגשת אמנון סופר ומנדי ריזל, אמר הלוי כי "צה"ל ערוך ומוכן היטב. אני חושב שהאויבים שלנו גם בצפון וגם בדרום יתאמצו מאד לא להגיע איתנו לעימות בגלל כוחו של צה"ל, כוחה של מדינת ישראל, ועדיין צה"ל ידע להתמודד אם צריך גם עם שתי זירות, בוודאי פשוט לנו יותר זירה אחת אבל גם עם שתי זירות".

לדברי האלוף, "בראש האיומים זה כניסה של כוח אויב או מתחת האדמה או מהים או בכל דרך אחרת מבלי שאנחנו הצלחנו למנוע את זה ומפגש שבו אזרחים פוגשים מחבלי חמאס או ארגון אחר. מבחינתי כמפקד פיקוד דרום זו התוצאה הכי פחות רצויה. אנחנו החיילים אמורים לפגוש את הדברים האלה ולטפל בהם ולא להציב את האזרחים מול אתגר כזה. אני חייב לומר שאחרי הדבר הזה, איום הרקטות, אנחנו לא נרצה שרקטה תפגע לא בשטח פתוח בוודאי לא במקום לא במקום אזרחי בוודאי לא תסב נפגעים, ואחרי זה טרור האש אני חושב שהוא שלישי".

כאשר נשאל לגבי ההסדרה המדווחת חדשות לבקרים בכלי התקשורת בארץ ובעולם, השיב הלוי: "אני חושב שלא נכון שנשלה את עצמנו, יש כאן מקום רוחש טרור, בונה יכולות. אנחנו חזקים ממנו בסדרי גודל. הוא מפעם לפעם ינסה אותנו, אני לא חושב שנכון שנאמר, לא בעשור הקרוב וגם לא יותר מזה אם אני מסתכן בהערכה ארוכת טווח, שנראה שקט מוחלט, או חוסר ניסיון לאתגר אותנו".

במהלך הראיון נשאל המפקד החדש, "כלומר כיבוש עזה ומיטוט שלטון חמאס לא על הפרק בזמן הקרוב?".

"לא רואה איך זה משפר את מצבנו הביטחוני כרגע", השיב ואמר, "דברים בדרך, אם נידרש, אנחנו יודעים לעשות. גם כיבוש עזה אנחנו יודעים לעשות, אבל אני לא בטוח שזה יהיה הדבר הראשון שיהיה נכון להפעיל".

מפקד פיקוד דרום גם הפתיע כשהביע תמיכה ביוזמה להקמת נמל בעזה: "אני בעד לעשות כל דבר לשפר את המציאות האזרחית בעזה בתנאי שהוא לא מחזק את כוחה של החמאס ושהוא משאיר את המציאות הביטחונית של אזרחי ישראל ותושבי הדרום לפחות טובה כפי שהיא היום, אנחנו שואפים לשיפור. מה שנדע לעשות שלא מסכן את תושבי הדרום. ואם יהיה נמל שיכניס רק סחורות שישמשו את האזרחים בעזה, ולא יאשר הכנסה שיעצימו את כוחו של החמאס, זה יהיה נכון לעשות את זה. זה גם יוריד את מפלס העוינות".

כשנשאל עד כמה היינו קרובים ל'צוק איתן 2' בירי המסיבי בפעם האחרונה?, השיב האלוף: "אני חושב שבתקופה האחרונה מאז צוק איתן, התקרבנו לזה יותר מכל יום אחר או תקופה אחרת. אני חושב שמצד שני גם הדרך שבה נקטנו, שהמחישה לצד השני את היכולות שלנו ואת הכוח, פגעה בהרבה מהתשתיות שלו, הרגה לו באירועים מסוימים פעילים, גם בעימותים על הגדר וגם בתקיפות שלנו. אני חושב שהצד השני הבין מזה שלא נכון לו ללכת עוד קדימה, לכן הוא גם עדיין לא הלך".

עזה דרום חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד