י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מי לא משפיע?

שוב: האדמו"ר מגור בולט ברשימת המשפיעים

רשימת המשפיעים של המגזין 'ליברל' פורסמה ובין הזוכים למקום של כבוד ניתן למצוא שני אדמו"רים, חבר כנסת, שר חרדי ולא מעט דתיים | בפנים: הדירוג המלא וגם, אלו שלא באמת משפיעים בישראל

שוב: האדמו"ר מגור בולט ברשימת המשפיעים
האדמו"ר מגור צילום: יונתן זינדל פלאש90

המגזין המשפטי הנחשב 'ליברל' מפרסם הבוקר את דירוג רשימת המשפיעים שלו בשנה החולפת. לצד שמות מוכרים, כמו שרה ויאיר נתניהו, ראש הממשלה, שרת המשפטים איילת שקד, פוטין וטראמפ, בולט גם שמו של האדמו"ר מגור שמככב במקום של כבוד, ברשימת המשפיעים על הפוליטיקה בישראל.

על פי הנימוקים של המגזין, לאחר 22 שנים בהם שמר על שתיקה, בשנה האחרונה בחר האדמו"ר מגור להשמיע את קולו באמצעות נציגו בכנסת - ח"כ יעקב ליצמן, "אחרי שנים ארוכות שבהן היה מלך של חצר אחת, כשמעליו עמדו ענקי הדור, המנהיגים הליטאים, משהו קרה. האדמו"ר ניצב בעמדת כוח, ללא בני דור הנפילים. הגיעה התחושה שזו השעה להפוך לדמות מפתח אמיתית. שגור כבר יכולה לקבוע את הטון, ולא להיות קול שני או שלישי".

במסגרת הנימוקים לבחירה זו הוסיפו, "גור איננה עוד "רק" החסידות הגדולה בישראל, היא כבר חסידות שרואה את עצמה כמובילת קו ברחוב החרדי, ובעלת אמירה וכוח גם בלב הרחוב הישראלי. והחלק הדרמטי, היא כבר לא מחפשת לצידה את ש"ס ודגל התורה. בנושאי שבת, בנושאי גיוס, בפוליטיקה הארצית והמקומית, היא מנסה להפגין עצמאות – ולמשוך אותן אחריה".

כזכור, גם ברשימות נוספות עליהן דיווחנו ב'בחדרי חרדים', כיכב האדמו"ר מגור. כך למשל ברשימה של העיתון 'דה מרקר', שם הוצב יחד עם ח"כ ליצמן במקום ה-55.

בין השמות השפיעים ביותר על הכלכלה בישראל ניתן למצוא את השר כחלון כמובן, את הסטרטאפיסיטים ואת הישראלים המתלוננים, אך גם את חבר הכנסת גפני, יושב ראש ועדת הכספים, שאחראי על ניווט ענייני התקציב.

בקטגוריית 'חברה ושבטים' ניתן למצוא את הרבנית קוק, את הזמר יונתן רזאל ואפילו את האדמו"ר מסאטמר. טרם פורסמו הנימוקים לבחירות אלו.

בקטגוריה הפחות מחמיאה של 'לא משפיעים', נמצאים בין השאר בכירי הליכוד, מהדורת החדשות של ערוץ 20, חסן נסראללה וגם השרים אביגדור ליברמן ואריה דרעי.

האדמור מגור המשפיעים מגזין ליברל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד