א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

בעקבות הפרת פטנט: תיאסר מכירת סמארטפונים של HTC בארה"ב

בית משפט בארה"ב פסק כי החברה הטייוואנית הפרה פטנט בחלק מדגמי הסמארטפונים שלה, אותם תפסיק לשווק בארה"ב החל מאפריל 2012; HTC הודיעה כי תסיר את הפטנט בהקדם

  • כ"ה כסלו התשע"ב
צילום: בלומברג
צילום: בלומברג



המאבק המשפטי הניטש בין אפל לבין גוגל ויצרניות הסמארטפונים מבוססות האנדרואיד עוד רחוק מהכרעה, אך יצרנית האייפון יכולה לנקוף לזכותה הישג לא מבוטל, לאחר שאמש זכתה בתביעה על הפרת פטנטים מצד HTC בחלק מדגמי הסמארטפונים שלה. בעקבות הפסיקה תיאסר בארה"ב עד להודעה חדשה מכירת הדגמים בהם הופרו פטנטים, החל מאפריל הקרוב.

ועדת הסחר הבינלאומי של ארה"ב הודיעה כי HTC מפרה פטנט אחד של אפל בתחום אספקת נתונים מבוססי מיקום, והוציאה צו המגביל את מכירת הדגמים הרלוונטיים בארה"ב החל מאפריל 2012. עם זאת, בית המשפט קבע כי שלושה פטנטים אחרים, שאפל טענה כי נגנבו ממנה, לא הופרו.

"HTC תסיר בהקדם את הפטנט הזה מהסמארטפונים שלה", אמר גרייס ליי, בכיר ב-HTC לבלומברג.

החברה הטאיוונית היא היצרנית השנייה בגודלה של סמארטפונים מבוססי אנדרואיד אחרי סמסונג. ארה"ב היא השוק הגדול ביותר של HTC ובשנה שעברה עמדו הכנסותיה בשוק האמריקאי על 5 מיליארד דולר, מתוך הכנסות של 9 מיליארד דולר בכל העולם.

מניית HTC זינקה בבורסת טייוואן ב-6% עם פרסום הפסיקה, שכן בעלי המניות של החברה חששו מפסיקה חמורה יותר שתכלול את כל ארבעת הפטנטים בגינם הגישה אפל את התביעה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד