י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מילים חשוכות בקבוצות הוואטסאפ

הדרה מכוערת: קריאה! לא להשכיר לחרדים

עוד שלב במאבק בין חרדים לחילונים על צביונה של תל אביב, והפעם: קבוצת תושבים חילונית שקוראת בגלוי למנוע את התיישבותם של חרדים בשכונת צהלה בעיר

הדרה מכוערת: קריאה! לא להשכיר לחרדים
חרדים חילונים צילום: Lucie March/Flash 90

המאבק בין חרדים לחילונים בתל אביב עולה מדרגה וקבוצת חילונים משכונה בצפון העיר יצאה בקריאה שלא להשכיר דירות לחרדים ולהפעיל לחץ על מתווכי נדל"ן שלא יכניסו חרדים לשכונה, כך פורסם אמש ב'חדשות'. הסיבוב הנוכחי במאבק נולד בעקבות פעילות של חב"ד והזמנה לתושבי שכונת צהלה בצפון תל אביב לשמוע שופר עם הבטחה כי ילד שיבוא יקבל ממתק. לשם מניעת ה'השתלטות' הוקמה קבוצת ווצאפ שנקראה בתחילה "נעצור את כניסת חב"ד לצהלה".

מטרת הפעילות כפי שהוגדרה בקבוצת הווצאפ הייתה ליידע את תושבי השכונות על המהלך של חב"ד, לפעול מול מתווכים למניעת השכרת דירות לחסידי חב"ד ולהקים וועד פעולה נגד כוונת ההשתלטות.

אחד מתושבי השכונה ששוחח עם כתב 'החדשות' הסביר את הפעילות מהצד שלהם: "השכונה שלנו סומנה ויש עכשיו לפחות שני נכסים שהושכרו לשליחי חב"ד שבאו ושכרו דירה בלב שכונה חילונית לגמרי. ידוע שהם נכנסים לשכונות חילוניות ומתחילים לבקש שטחים ציבוריים שמיועדים לגינות ודברים כאלה למען מקווה ובית כנסת".

עוד הוסיף התושב והסביר כי הוא מבחינתו לא מתנגד לכניסת ערבים לשכונה, כיוון שהם, כך לטענתו, לא רוצים לשנות את צביונה של השכונה: "אתה רוצה שיבואו ויאסרו את הנסיעה ברחוב שלך בשבת? שיצעקו לבת שלך וירדפו אחריה ויתנו לה מכות כי היא הולכת עם גופיה? זה לא קרה בצהלה כי הם לא עשו את המהלך".

אמש צייץ כתב המשפט של 'ערוץ עשר' ברוכי קרא וסיפר לעוקביו: "שלחו לי התכתבויות בקבוצות ווטסאפ של תושבים מצפון תל אביב על הסכנה מכניסת חרדים. חייב לציין שיש שם מילים חשוכות בהרבה מאלה שנאמרו על המסתננים".

חילונים חרדים תל אביב צהלה חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד