י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הדתה בצבא

הרבנים מתנגדים: צה"ל כופה למנות משגיחות

למרות שהרבנות הצבאית הביעה התנגדות נחרצת למינוי חיילות כמשגיחות כשרות ומסמסה החלטה של ראש אכ"א מלפני 4 שנים, הנוכחי בתפקיד הורה ליישם אותה תוך חודשים ספורים

הרבנים מתנגדים: צה"ל כופה למנות משגיחות
משגיחי כשרות בקטיפת כרוביות צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

מסתבר, כי צה"ל דווקא מעוניין בהדתה. על פי הדיווח הבוקר של הכתב צחי דבוש בגל"צ, ישנה הוראה של ראש אכ"א משנת 2014, לגייס חיילות כמשגיחות כשרות, אך זו לא יושמה עד כה.

על פי דיווחו, רוב המשרתים ברבנות הצבאית הינם גברים, בודדות החיילות המשרתות ברבנות, גם אלה המשרתות, הינן בתפקיד פקידותי.

ראש אכ"א הקודם תא"ל חגי טופולנסקי שהדבר הגיע לידיעתו, הורה לפני ארבע שנים לפתוח את תפקיד משגיחי הכשרות גם לנשים, הוא הנחה את הרבנות הצבאית לבנות הכשרה מתאימה ולהתחיל לגייס חיילות למערך הכשרות, כדי שהן תשמשנה כמשגיחות.

אלא שמבדיקת גל"צ עלה, כי ארבע שנים אחרי ההחלטה, הרבנות הראשית עדיין לא יישמה. עוד לא נבנה מערך הכשרה ייעודי עבורן וקציני הרבנות הצבאית החליטו שההנחייה אינה מקובלת עליהם.

בעקבות פניית גל"צ לראש אכ"א הנוכחי תא"ל מוטי אלמוז, הוא גילה כי הרבנות הצבאית התעלמה מהוראתו של קודמו בתפקיד, לדבריו, הוא לא היה מודע להוראה ולכך שהיא עדיין לא יושמה. על פי הפרסום, הורה ראש אכ"א ליישם את ההחלטה מיד ובתוך חודשים ספורים תתגייסנה חיילות למערך הכשרות והן תשמשנה כמשגיחות כשרות ראשונות בתולדות צה"ל.

  

משגיחות כשרות צה"ל הרבנות הצבאית מוטי אלמוז ראש אכא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד