א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

סקר: 3 מכל 5 משתמשים צועקים על המחשב

מתוסכלים מהמחשב שלכם? אתם לא לבד. 17% מהמשיבים לסקר של חברת TrackVia שקלו להתפטר כי אין להם את התוכנות הדרושות כדי לבצע את עבודתם

  • כ"ה כסלו התשע"ב
סקר: 3 מכל 5 משתמשים צועקים על המחשב



נדיר הוא המשתמש שלא חש בנקודה זו או אחרת מתוסכל מהמחשב שלו, אבל נראה שרק מיעוט מהמשתמשים שומרים את העצבים האלו לעצמם. במקום זאת, שלושה מתוך חמישה עובדים מודים כי הם פורקים את העצבים על ידי כך שהם צועקים על המחשב שלהם. זו אחת מתוצאות מחקר שפורסם ביום שני על ידי ספקית התוכנה כשירות TrackVia, המסייעת למשתמשים עסקיים לבנות יישומים משלהם בענן.

18% מהמגיבים לסקר של TrackVia אמרו ששקלו להתפטר מעבודתם משום תסכולי תוכנה. 17% נוספים אמרו כי שקלו להתפטר משום שאין להם את התוכנות הדרושות לביצוע עבודתם. "המידע הזה גם מדגיש את הנתק שמתרחש פעמים רבות בין האנשים המעצבים או רוכשים תוכנה והאנשים המשתמשים בה", אמר פיט קהאנה, מנכ"ל TrackVia. "בבירור, הנתק הזה יוצר עלות ניכרת בכל הקשור לשימושיות ופרודוקטיביות עבור האנשים המשתמשים בתוכנה שסופקה על ידי החברה מדי יום".

זמן מבוזבז

כדי לבצע את המחקר, TrackVia שכרה את Amplitude Research כדי לסקור 350 עובדים בארה"ב בתחילת החודש לגבי התוכנות העסקיות בהן הם משתמשים. 5% מהמגיבים אמרו כי הם מבזבזים מעל 10 שעות בחודש בגלל בעיות או פגמים בתוכנה; 22% ציינו כי הם מבזבזים בין 4-10 שעות; ו-29% חשו כי הם מבזבזים בין 1-3 שעות. רק 9% אמרו כי התוכנה שלהם לא מאיטה את עבודתם.

בין היישומים השנואים ביותר ששמותיהן עלו היו סיילספורס.קום ואקסל של מיקרוסופט, דיווחה TrackVia בפוסט המלווה את המחקר. כמעט 20% מהמגיבים אמרו גם כי אנשי ה-IT לא מבינים את משרותיהם, ו-61% חשו כי היו יכולים ליצור יישומים יעילים יותר בעצמם אם היו להם כישורי פיתוח התוכנה הדרושים, מצאה TrackVia.

האלטרנטיבה הפתוחה

ל-TrackVia יש, כמובן, אינטרס להצביע על כשלונם של יישומים מסחריים, מאחר והעסק שלה בנוי הצעת אלטרנטיבות. ועדיין, יש ממש במחקר הזה, כפי שיעיד כל מי שבילה שנים מול תוכנות שסופקו על ידי המעביד. המחקר הזה הוא גם תזכורת נחמדה לאחד מהיתרונות המשמעותיים של אלטרנטיבה אחרת – תוכנות בקוד פתוח.

בעוד שרוב חבילות התוכנה המסחריות מייצגות את הניחוש של היצרניות לגבי מה שרוצים המשתמשים, תוכנות בקוד פתוח נבנות על ידי קהילה של משתמשים ומפתחים כדי להתאים לצרכיהם. זה גם ניתן לשינוי בקלות על ידי משתמשים אחרים כדי להתאים לצרכים האישיים שלהן, בלי להצטרך להתמודד עם כובד משקלה של חברה שלמה. תוכנות עסקיות מסחריות אמנם עדיין שולטות בהרבה מהנוף המשרדי, אבל תוכנות קוד פתוח נמצאות במגמת עליה. עם נתונים כאלה, אפשר להבין למה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד