י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
סמוך לצדיק

התינוק נולד בראש השנה באומן ויטוס לארץ

לידה מרגשת בראש השנה ליד ציונו של רבי נחמן מברסלב לזוג שנסעו לאומן | הלידה התרחשה, כשבקלויז המרכזי התחיל החזן לומר "ברכו", עם התקדש החג והשנה החדשה שפרסה כנפיה, ובמכשירי הקשר נשמעה הקריאה 'קבלת לידה' | הסיפור המלא

האב הטרי, עם הלל כהן באוקראינה. צילום: באדיבות המצלם
האב הטרי, עם הלל כהן באוקראינה. צילום: באדיבות המצלם

חגיגה בציון הצדיק: יעקב שלזינגר אברך ליטאי מגבעת זאב שהתקרב לחסידות ברסלב, הגיע השנה עם רעייתו לעשות את ראש השנה תשע"ט אצל רבי נחמן מברסלב באומן שבאוקראינה הוא עושה כבר שנה רביעית את ראש השנה באומן, אך הפעם הגיע עם רעייתו ובליל ראש השנה שמחה גדולה במשפחה רעייתו ילדה את בנם הבכור. 

הלידה התרחשה, עת בקלויז המרכזי התחיל החזן לומר "ברכו", עם התקדש החג והשנה החדשה שפרסה כנפיה, ובמכשירי הקשר נשמעה הקריאה "קבלת לידה", החובשים הרבים שהיו פרוסים ברחבי אומן חשבו לרגע שזאת הלצה.

צוות מרפאת אומן הוותיק בראשות ר' נחי קליין ואביגדור לנדסמן עולים על אמבולנס איחוד הצלה ושועטים לדירה ומקבלים לידה מוצלחת אבל אז מתברר מדובר בתינוק קטן שנולד במשקל נמוך.

מהפרטים עולה, כי מדובר באברך צעיר שהתחתן לא מכבר, ואשתו ביקשה ממנו, עקב היותם בשנה ראשונה, לא להשאיר אותה לבד. אלא שבשבל היותה בהריון, הם ביקשו אישור רופא לטוס ואף עשו ביטוח רפואי לחו"ל.

משום מה, רצה התינוק לצאת לאוויר העולם, עם התקדש החג בחודש השביעי להריונה. מכיוון שמדובר בפג, נוצר צורך באינקובטור ובית חולים מיוחד. הרופאה הראשית של בית החולים באומן, שנראה כמו נלקח מסרט משנות ה30 מתחננת "קחו מכאן את התינוק בהקדם לקייב הבירה אם חפצים אתם בבריאות התינוק". 

כאן מתחילה מערכת של טלפונים וקשרים, כדי להשיג אמבולנס מיוחד, לשנע את היילוד לקייב. רק בשעות הבוקר, נמצא אחד שכזה וצוות רפואי יוצא לאומן ומשם לקייב, עם התינוק. במקביל נערכים להטסת התינוק לארץ. אבל בכדי לקבל דרכון צריך תעודת לידה וזה כרוך בעבודה רבה ובהכנה של אין ספור מסמכים ואישור נוטריוניים ואפוסטילים. רק היום יום (שישי) קיבל התינוק דרכון וביום ראשון יגיע מטוס מיוחד של חברת מדאסיס להטיסו ארצה.

בינתיים, לקראת השבת הקרובה, הוא מזמין את הציבור ל'שלום זכר' מרגש, שיתקיים בביתו של ר' הלל כהן, מנהל 'איחוד הצלה' אוקראינה ומרבני הקהילה היהודית בקייב. 

במודעה ששלח למכריו כתב "הנני להזמין את חברי וידידי לשלום זכר לרגל הולדת בני בכורי, שנולד בליל ראש השנה באומן ליד ציונו של הסינגור הגדול רבי נחמן מברסלב".

במוצאי ראש השנה, הגיע האבא המאושר למרפאת אומן והביא מתנה לאח הבכיר סיימון, שאין נוסע באומן שלא מכיר, אחרי 15 שנים בתפקיד במרפאת אומן. 

לנו לא נותר אלא לאחל מזל טוב. 

(המתנה לצוות המרפאה באומן) 

לידה אומן שלום זכר קייב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד