א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

מיקרוסופט, נוקיה ואמזון הביעו עניין ברכישת RIM

בדרך למאבק רכישה? RIM, ששווייה נחתך בשלושת רבעי השנה, דחתה את הגישושים בשל העדפתה לפתור את בעיותיה בכוחות עצמה

  • כ"ו כסלו התשע"ב
משרדי RIM בקנדה  צלם: רויטרס
משרדי RIM בקנדה צלם: רויטרס



ענקית התוכנה האמריקאית מיקרוסופט ויצרנית מכשירי הסלולר הפינית נוקיה ניהלו מגעים ראשוניים לגבי אפשרות של הגשת הצעת רכש משותפת עבור חברת RIM הקנדית, יצרנית הסמארטפון בלקברי, לדברי מקורות המקורבים למצב דיווח היום העיתון "וול סטריט ג'ורנל".

מצב השיחות אינו ברור, אולם העובדה שהן התנהלו - גם אם לא באופן רשמי - ממחישים כיצד נפילת מניית RIM הפכה את החברה ליעד רכישה אטרקטיבי.

בה בעת, דחתה RIM גישושים מצד ענקית הקמעונאות המקוונת אמזון לגבי אפשרות של רכישתה, לדברי אנשים המקורבים למצב, דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס. אמזון שכרה בקיץ האחרון את שירותיו של בנק השקעות לבדיקת אפשרות למיזוג עם RIM, אולם לא הגישה הצעת רכש רשמית. החלטת RIM לדחות את ההצעה נבע מהעדפתה לפתור את בעיותיה בכוחות עצמה, אמר המקור. עם זאת, RIM ואמזון ממשיכות במגעים לגבי אפשרות להרחבת הקשרים המסחריים ביניהן, לדברי מספר מקורות.

בשבוע שעבר דיווחה RIM על נפילה חדה ברווחיה ברבעון האחרון, פירסמה תחזית עגומה לרבעון הנוכחי, והודיעה על דחיית השקתם של מכשירי הסמארטפון החדשים שלה. החברה אמרה העריכה כי הקו החדש של מכשירי בלקברי, אשר יתבססו על מערכת ההפעלה QNX, ייצא לחנויות רק בסוף השנה הבאה. המכשירים היו מיועדים לצאת ברבעון הראשון של 2012.

RIM קיוותה כי מערכת ההפעלה החדשה שלה תשפר את מצבה בשוק הסמארטפונים ותצמצם את הפער מול מכשירי האייפון והאייפד של אפל. מכשיריה מבוססים על מערכת אנדרואיד של גוגל. נתח השוק של RIM נשחק בשנים האחרונות, במיוחד בארה"ב, ומחיר המניה נחתך השנה בכשלושה רבעים והחברה נסחרת כעת בשווי שוק של כשבעה מיליארד דולר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד