י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

צרכים להזמין מדברי חרקים? דברים שכדאי לדעת לפני

תחום ההדברות רווי כיום בהמון סוגים של שירות, אם זה תחזוקה שוטפת לעסקים או טיפול שוטף כנגד חולדות, אם זה הדברה נגד צמחייה או תחזוקה עירונית בבורות הביוב כנגד תיקנים, התחום הבולט ביותר כיום הוא הדברה ירוקה למגזר הפרטי

צרכים להזמין מדברי חרקים? דברים שכדאי לדעת לפני
צילום: פיקסביי

חברות הדברה ידעו לתת לכם מענה לכל בקשה, אם זה הדברת תיקנים ונמלים, אם זה טיפול בחולדות ועכברים ואפילו אם זה טיפול במעופפים שגם להם כבר מצאו פתרונות.

יחד עם זאת יש כמה דברים שצריך לשים אליהם לב כאשר אתם נתקלים במטרד מזיקים ומחליטים להרים את הטלפון ולחייג למדביר.

הדבר הראשון והחשוב ביותר – לשים לב כי למדביר שמגיע לביתכם יש רישיון הדברה, ניתן לבדוק באתר של המשרד להגנת הסביבה לפי שם פרטי ושם משפחה האם לאותו מדביר אכן יש רישיון, הרבה אנשים מזמינים מדבירים מחברות הדברה ולא תמיד לכל המדבירים אכן יש רישיון מתאים .

הדבר השני והחשוב לא פחות – אחריות עבור העבודה, תבקשו מחברת ההדברה עוד בשיחת הטלפון הראשונה שתספר לכם לגבי כללי האחריות ואם יש אחריות בכלל, חברה שלא מוכנה לתת אחריות עבור ההדברה כנראה לא מאמינה שהיא אכן יכולה לתת פתרון אמיתי לבעיה.
"תבקשו אחריות בכתב, שתאריך האחריות יהיה רשום על גבי החשבונית או על גבי טופס ביצוע העבודה, שמענו מקרים מלקוחות שעשו הדברה אצל חברות הדברה שונות וסיפרו שברגע שנתקלו בבעיה ורצו להפעיל את האחריות המדביר הכחיש ולא התייחס ברצינות לפנייה." אומר לנו ליעד מרום מנכ"ל פשפשג'וק שירותי הדברה.

בנוסף חשוב מאוד לבקש מהלקוח לראות מהו החומר אותו הוא שם במרסס, לקרוא את תווית החומר או לבדוק עליה באינטרנט, לוודא כי אותו החומר אכן מיועד להדברת המזיק שנמצא אצלכם ושלא משתמשים בחומרים שלא מתאימים.
על תווית החומר רשום את הזמן שבו עליכם לשהות מחוץ לבית, חשוב מאוד להקפיד על זמן זה.

הוראות לפני ואחרי ההדברה – ברגע שסגרתם את העסקה בשיחת הטלפון תבקשו מהמדביר הוראות "איך להכין את הבית?"
ספרו לו על בעלי חיים בדירה במידה ויש כדי שידע לתת לכם את ההנחיות המדויקות.
"קורה שאנשים לא מתייחסים ברצינות להוראות, הם פוגעים בפעולת ההדברה ובאפקטיביות שלה ובסופו של דבר פוגעים בעצמם, מלבד הנחיות טלפוניות אנו שולחים SMS מפורט ללקוחות איך לפעול לפני ואחרי ההדברה" חוזר ואומר ליעד.

דבר נוסף שחשוב לשים אליו לב הוא מיקום המדביר, קחו מצב בו אתם צריכים הדברה בראש העין, חיפשתם באינטרנט וצלצלתם לחברת הדברה כלשהי, ביקשתם לקבל שירות באזורכם וקיבלתם הצעת מחיר שבדיעבד מתברר שהיא מאוד גבוהה אך באותו הרגע לא ידעתם את זה כי נתקלתם במזיק פתאומי בבית ולא היה לכם את הזמן לעשות סקר שוק, הצעת המחיר הייתה גבוהה מאוד מכיוון שחישבו בה את עלות הנסיעה הארוכה, לכן במידה והחלטתם להזמין הדברה במרכז שימו לב שחברת ההדברה אכן ממוקמת באזור זה .

המלצות – כדאי מאוד לבדוק מה הלקוחות הקודמים של חברת ההדברה חושבים עליה, האם נתנו לה ביקורות טובות או שמא היו הרבה "נפילות" עם אותה החברה.

לסיכום טוב שיש לנו את אותם החברות שעוזרות לנו להיפטר מהאורחים הלא רצויים שבאים לבקר מדי קיץ אך עם זאת יש לשים לב לכל תהליך הזמנת המדביר ותהליך ההדברה עצמו על מנת שלא יהיו אי נעימויות לאחר מכן.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד