י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מתי צולמה הכתבה על 'הדרת נשים' ברכבת ישראל?

'חדשות 10' שידרו כתבה על תקרית 'הדרת נשים' בקרון בית הכנסת ברכבת ישראל • מצולמים בכתבה טוענים: "מדובר בחומרים שצולמו לפני שנתיים" • ומה הגיב הערוץ?

תפילה ברכבת. צילום: יעקב נחומי
תפילה ברכבת. צילום: יעקב נחומי



ערב אחר ערב משדרים ערוצי התקשורת כתבות על 'הדרת נשים' מהמרחב הציבורי. במהדורה המרכזית של ערוץ 10, הוקדשה כתבה לתקרית 'הדרת נשים' מקרון של רכבת ישראל המשמש עבור הנוסעים כבית-כנסת.

עוד בנושא:
כך משדרים הסתה • מאות גברים חרדים משתלטים מדי בוקר על הרכבת • צפו

תחילה לפרטים: זה שנים מתקיים מניין תפילה בקרון האחרון של רכבת ישראל היוצאת מירושלים, עוברת בבית שמש ומגיעה לתל-אביב. כלי תקשורת רבים סיקרו בהרחבה את התופעה, באופן חיובי.

אבל כעת התמונה השתנתה: בכתבה של אנה בורד ועידן רוט נראו משתתפי המניין מתפללים תפילת שחרית. הכתבת, אנה בורד, שהתיישבה בקרון, התבקשה על-ידי אחד המתפללים, בעדינות, לעבור לקרון אחר.

מתפללים אחרים נזפו בו ודחו את דרישתו. למרות זאת, הערוץ שידר את הכתבה תחת הכותרת: "כך מדירים נשים מהמרחב הציבורי".

ערוץ 10 - 2 תגובות

מי שהופתע לראות את עצמו מופיע בכתבה היה איש הפרסום, ירוחם אסטרייכר: שאמר ל'בחדרי חרדים: "הפעם האחרונה שהייתי על הרכבת הזו הייתה לפני שנתיים. התקשרתי לידיד המצולם גם הוא בכתבה, ושאלתי אותו אם במקרה נסע בקו המדובר בזמן האחרון, והוא השיב בשלילה מוחלטת".

אסטרייכר, איש פרסום במקצועו, אומר: "הערוץ לקח מקרה זניח שכלל לא מאפיין את מנייני התפילה ברכבת, כולל קטע שצולם לפני זמן רב, והציג אותו כהדרת נשים מהמרחב הציבורי".

פנינו לקבלת תגובה מ'חדשות 10'.

בתחילה הועברה ל'בחדרי חרדים' התגובה הבאה: "הקטע צולם אתמול בבוקר על ידי הכתבת אנה בורד, שהתחילה רק החודש לעבוד בחדשות 10. כך שברור שהקטע לא יכול להיות מצולם לפני כן".

אך כמה דקות לאחר מכן, תיקן ערוץ 10 את תגובתו ושלח תגובה זו: "הכתבה, שהייתה מאוזנת וכללה תגובות, צולמה אתמול בבוקר על ידי הכתבת אנה בורד, שהתחילה רק החודש לעבוד בחדשות 10. נכללו בה כמה חומרי ארכיון, שהוצגו במפורש ככאלה, כדי לבסס את הטענה שהתופעה אינה חדשה".

"הוצגו במפורש ככאלה"? צפו שוב ושפטו:

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד