י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הם מ-פ-ח-ד-י-ם

קונים דירות ונכסים כדי לבלום את החסידים

הממונה על מחוז צ'סטר שבאזור קרית יואל החסידית, לא מתבלבל ומצהיר בראיון גלוי כי הם מעודדים רכישת נכסים סמוך לעיר החסידית, כדי למנוע את התפשטותם החוצה

קונים דירות ונכסים כדי לבלום את החסידים
חסידי סאטמר בבית מדרשם בקרית יואל צילום: ד.ה. כרם

הממונה על מחוז צ'סטר בדרום מזרח ניו יורק, שבמרחק 10 דקות נסיעה מקרית יואל החסידית, אמר כי המחוז רוכש נכסים קיימים, כדי למנוע התפתחות עתידית של החסידים.

הממונה אלכס ג'יימיסון אמר לעיתון המקומי 'טיימס הראלד' בסוף השבוע, כי תושבי האזור חוששים כי הקהילה החסידית של קרית יואל, תתרחב לתוך העיר.

הדברים שלו הגיעו, יום אחרי שמועצת העיר אישרה את הרכישה של מבנה גדול לאומנויות, נכס שמשתרע על פני 8.8 דונם, במחיר מיליון דולר. הוא אמר לעיתון כי הרכישה היא אחת מכמה רכישות מתוכננות בשבועות ובחודשים הקרובים, במטרה ל"האט את ההתרחבות החסידית".

"אנשים מבינים מה האפשרויות, והפחד שקרית יואל תתרחב מפחידה אנשים לחצי מוות", אמר ג'יימיסון, "זה לא רק בצ'סטר. הם קונים רכוש בכל מקום באזור", הוסיף.

גודל השטח אותו ניתן להרחיב וממנו חוששים בצ'סטר, יכול להביא לפחות 3,000 תושבים חסידיים, וראש המחוז החליט לעשות הכל כדי שזה לא יקרה, בנוסף מתכננים במחוז לקנות שטח של 160 דונם מחוץ לשטח המחוז, כדי שגם לשם לא יגיעו החסידים.

ג'יימסון שמזכיר יפים אפלים, לא התבייש להגיד בקול, ואמר, כי "הרעיון הוא לבלום את החסידים כדי שלא יוכלו לשלוט על מועצת העיר".

הממונה הבהיר באותו ראיון, כי רכישת הקרקע היא כדי לשמור על אופיה הכפרי של צ'סטר. הוא נשאל אם זה כדי להשאיר את החסידים מחוץ למחוז, והוא השיב: "טוב, אם נרכוש את הנכס, זה ישאיר אותם בחוץ".

לאחר שדבריו עוררו סערה, הוא אמר, "לא אמרתי שאנחנו קונים את זה כדי להשאיר אותם בחוץ, יש לנו תוכניות עם הנכסים שאנחנו קונים, אנחנו לא רק קונים נכסים בלי שום חשבון".

הדרת חרדים קרית יואל אפליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד