י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מז'בוטינסקי ועד גהה

המחאה בשבת בבני ברק: כך זה יעבוד

עיריית בני ברק נערכת לתפילת קבלת שבת המונית ברחובה של עיר המתוכננת לשבת הקרובה, על ידי כמאה אלף מתפללים מכל העדות והחוגים | 'בחדרי חרדים', עם הפרטים על סדרי התפילה והמיקומים לקראת המחאה ההיסטורית שעיר התורה והחסידות לא ראתה כמותה שנים רבות

המחאה בשבת בבני ברק: כך זה יעבוד
צילום: פלאש 90

מחאת השבת בעיר התורה והחסידות בעקבות כריית הרכבת הקלה: לאחר ישיבה הבוקר (שני) בלשכתו של ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט, יחד עם נציגי הכלל חסידי, נציגי ש"ס ונציג הפלג הירושלמי, הוחלט על סדרי המחאה בשבת הקרובה שבת האזינו ערב חג הסוכות. 

על פי המידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', המחאה תחל עם כניסת השבת, לאחר שבכל בית כנסת יסיימו תפילת מנחה של ערב שבת, יצעדו המתפללים עם הרבנים לכיוון המחאה, שתתפרס מצומת הרחובות ז'בוטינסקי רבי עקיבא, עד לצומת גהה - קוקה קולה, כאשר כל מנין יילך למקום הקרוב אליו חלק לגהה חלק לז'בוטינסקי. 

כל בית כנסת ובית כנסת, יקיים מנין לחוד של קבלת שבת וערבית ובכך תהיה המחאה על כבודה של השבת, הנרמסת בעיר התורה והחסידות, מזה חודשים ארוכים. יצויין שב'דגל התורה' לא השתתפו בישיבה. 

ראש העיר זייברט הודיע למשטרה כי מדובר במחאה ולא בהפגנה אלימה, ולכן לא צריך אף לא שוטר אחד. למרות זאת, המשטרה מצידה החליטה לסגור את הכביש עוד קודם כניסת השבת, כדי למנוע פעולות בלתי הולמות של מפגינים. 

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', האדמו"רים חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, קראו הבוקר במכתב לצאת ולמחות, "אנו פונים אל שלומי אמוני ישראל הדרים בבני ברק, לצאת בחובת מחאה על שם שמים שנרמס מעל ומתחת הארץ. וביום השבת הקרובה לסדר "הובו גודל לאלוקינו" להשתתף בתפילת רבים ברחובה של עיר, במקום בו מנסים רח"ל לרמוס את כבוד השבת ונותנה, ודברי חכמים בנחת נשמעים".

המחאה הגדולה שבה צפויים ליטול למעלה ממאה אלף איש, מגיעה לאחר שבשבת האחרונה הופרו הסיכומים, והתקיימו עבודות בנייה בתוואי הרכבת בבני ברק, דבר שהוביל להפגנה של 'הפלג הירושלמי' בעיצומה של השבת.

חילולי שבת רכבת הקלה חנוך זייברט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד