כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

אינטל מתכוננת להיכנס לשוק הסמארטפונים והטאבלטים

בשבוע שעבר סיפקה אינטל לכתב בלוג הטכנולוגיה של MIT הצצה ראשונה לסמארטפונים וטאבלטים המבוססים על שבב חדש שלה, Medfield • החברה מקווה כי השבב יכניס אותה לשוק המובייל, ממנו הורחקה עד כה

  • כ"ו כסלו התשע"ב
אבטיפוס סמארטפון "מדפילד" של אינטל  צלם: אינטל
אבטיפוס סמארטפון "מדפילד" של אינטל צלם: אינטל



אינטל, חברת השבבים הגדולה בעולם, לא זכתה עד כה לנתח מעוגת שוק הסלולר. החברה ניסתה להיכנס לשוק ב-2010, כאשר הציגה את מעבד ה-Moorestown יחד עם מכשיר אבטיפוס של LG, אך היצרנית הקוריאנית לא היתה מרוצה מביצועי השבב ואינטל נאלצה לוותר עליו ולהמשיך לצפות מהצד בשוק מעבדי ה-ARM ההולך וגדל.

שנתיים עברו מאז הניסיון הכושל, ועתה מתכוננת אינטל לניסיון מחודש להתחרות בשוק הסמארטפונים והטאבלטים. היום חשף בלוג ה-Technology Review של MIT כי החברה הוציאה לאחרונה ליצרניות סלולר שונות מכשירי אבטיפוס של טלפונים חכמים ומחשבי לוח המבוססים על שבב חדש שעל פיתוחו עבדה במרץ בשנתיים האחרונות. בשבוע שעבר איפשרה אינטל לכתב הבלוג להתנסות במכשירים, והאחרון התרשם לטובה.

הבעיה של אינטל, כפי שהסביר לבלוג סגן נשיא קבוצת הארכיטקטורות באינטל סטיבן סמית', היתה מורכבות המערכת: מעבדי אטום הקודמים, וביניהם המורזטאון, היו מורכבים משלושה שבבים שחילקו ביניהם את העבודה - שיטה שתוצאותיה הן צריכת חשמל לא יעילה. עתה הצליחו מהנדסי החברה לדחוס את כל הרכיבים לתוך שבב בודד, וליצור את מה שנקרא SoC - מערכת על שבב, החוסכת בצריכת החשמל.

בזכות המעבד החדש, מבטיח סמית', תציג אינטל יכולות המתחרות באלו של שבבי ARM, השולטים כיום לחלוטין בתעשיית המחשוב הנייד, ואף עולים עליהם. מכשירי האבטיפוס - סמארטפון המריץ את אנדרואיד 2.3 וטאבלט 10 אינצ' המריץ את אנדרואיד 3 - עובדים לדברי הכתב מהר יותר ממכשירי אנדרואיד מתחרים, וציגים יכולות ייחודיות כגון ניגון וידאו ב"איכות בלוריי" וצילום מהיר במיוחד בזכות טכנולוגיה שרכשה אינטל בתחילת השנה. ככל הנראה, בתערוכת CES, שתיערך בחודש הבא בלאס-וגאס, תציג אינטל את מכשירי הקונספט ואולי אף תכריז על שיתוף פעולה עם יצרניות מכשירים כגון סמסונג או LG. אם תצליח במשימתה, ייתכן כי החברה, שכבר מחזיקה בנתח שוק חסר תחרות בתעשיות השבבים והמעבדים, תצליח להשתלט בקרוב גם על נתח שוק משמעותי בתחום המכשירים הניידים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד