כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

"אני לא יכול לעשות נגדם כלום" • אבוטבול רושף אש

ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, מתגונן • מספר: "מחמש בבוקר אני עונה לתקשורת - מקווה להציל את תדמית העיר" • פיטורין? "שיטפלו בבעיות של המדינה"

משה אבוטבול בלשכתו. צילום ארכיון: יעקב נחומי
משה אבוטבול בלשכתו. צילום ארכיון: יעקב נחומי

הכתבה ששודרה בליל שבת בתכנית 'אולפן שישי' של ערוץ 2 הובילה להתעניינות תקשורתית חסרת-תקדים בעיר בית שמש. תושבי העיר החרדיים הוצגו בכתבה כמי שעסוקים במשך היום ברדיפה מרושעת אחר ילדות קטנות שאינן לבושות על פי הקודים ההלכתיים המחמירים.

עוד בנושא:
אלימות מזעזעת בבית שמש • "אנו יורקים על ילדות כי אנו אנשים בריאים" • צפו
'היורק' מבית שמש נעצר - והודה במעשים
ועד ההסברה בבית שמש לציבור: "אל תתראיינו!"
נתניהו: "לפעול להסרת שלטים שמפרידים מדרכות"
עוד דלק לשנאה • צוות טלוויזיה הותקף בבית שמש
בית שמש: מעצרים והורדת שלטים מהרחובות

מי שסופג את האש, הוא ראש העיר - משה אבוטבול. הבוקר נפתחו מהדורות החדשות בקריאות של פוליטיקאים לפטרו מראשות העיר ולמנות ועדה קרואה, שתפעל נגד הדרת הנשים בעיר המתחרדת.

בראיון עם אתר 'בחדרי חרדים' מדבר אבוטבול על תחושותיו לנוכח הגל העכור שמאיים להטביע את העיר כולה: "התקשורת עשתה עוול נורא. אני ער מ-5 לפנות בוקר, כדי להתראיין בכל תחנת רדיו או ערוץ טלוויזיה - והכל בכדי לנסות לבנות מחדש את תדמיתה של העיר.

"בית שמש היא עיר של סמל, מופת ועשייה של כל המגזרים. הציבור החרדי לא צריך שיספרו לו על מספר רב של ארגונים חרדים שנותנים כתף לכלל המגזרים, וחבל שבאו להראות את הצד הלא יפה של העיר. את אותו קומץ סיקריקים, אשר נחשב לפלג קטן וקיצוני ביותר, שלא מקבל אף תמיכה למעשיהם".

אבוטבול משיב לדרישות שנשמעו הבוקר מהעירייה למגר את התופעה: "מי שראוי לטפל בבעיה זו משטרת ישראל, העירייה היא הזרוע המחוקקת ולא הזורע המבצעת, ואין באפשרותה לעשות את הצעדים הללו. אני מקווה שהמהומה התקשורתית תתרום לכל הצדדים, כדי שנדע כולם יחד איך להלך על חבל דק מבלי להפיל את העיר כולה".

באשר לקריאות להתפטרותו, אומר אבוטבול: "מדובר בפוליטיקאים שלא יודעים תפקידה של העירייה מה היא. אני מציע לאותם אנשים לטפל בבעיות הקשות של מדינת ישראל ולא בעניינים שלא קשורים אליהם. לא ראיתי את אותם אנשים מתקוממים נגד ניר ברקת או עיריית ירושלים".

• איך אתם מתכוננים לשבוע הקרוב?

"אין ספק שהמהומה התקשורתית יצרה נזק גדול מאוד. כעת כולם חושבים ומדמיינים שאיראן זה כאן. אנחנו עושים את כל המאמצים כבר משעות המוקדמות של הבוקר, להציג את הצד היפה של העיר ואת הצד האמיתי שלה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 47 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד