י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בעל ה'ראש אליהו' למנוחות

מי ימלא את מקום הגאב"ד שנפטר במוסף

כבוד אחרון: הגר"א כץ זצ"ל רב שיכון סאטמר בבני ברק הובא הלילה למנוחת עולמים, לאחר שנות סבל וייסורים | ומי יוכתר כממלא מקומו?

מי ימלא את מקום הגאב"ד שנפטר במוסף
הלווית הגר"א כץ זצ"ל צילום: אברומי ברגר

אב"ד סאטמר בבני ברק, הגאון רבי אליהו כץ זצ"ל, שהסתלק לבית עולמו בעיצומה של תפילת מוסף של יום הקדוש, הותיר אחריו צוואה לפני ארבעה חודשים, בה נכתב כי יש למנות את בנו הגאון רבי אברהם שלמה כץ לממלא מקומו.

בהלוויה שיצאה אמש (מוצאי יום הקדוש), משיכון סאטמר בבני ברק בהשתתפות מאות חסידים, התייחסו שניים מהמספידים לאותה צוואה, וביקשו לקיים את רצון הנפטר. ל'בחדרי חרדים' נודע, כי היו אלה, הרב החסיד הישיש רבי שלום קליין, שבשם כל הקהל ביקש מחילה מהנפטר, ולאחר מכן קרא למלא את רצון הנפטר, אך לא הוסיף. לצידו הספיד בנו של האב"ד, הרב יוסף משה כץ, המתגורר בלונדון, שציין כי יעשו הכל על מנת לקיים את הצוואה כרצון הנפטר.

לאור הצוואה שהותיר בעל ה'ראש אליהו' זצ"ל, הזכיר אחד מבני הקהילה בשיחה ל'בחדרי חרדים', כי כשנפטר ה'ריסקעווער רב', אביו של הגר"א זצ"ל, שנשא אף הוא בתפקיד רב הקהילה בבני ברק, הותיר צוואה דומה, בה ביקש למנות את בנו המנוח זצ"ל לממלא מקומו, ואכן צוואה זו כובדה במלואה על ידי הרבי מסאטמר זצ"ל, שאף מינה אותו במכתב מיוחד.

הגאון רבי אברהם שלמה כץ, הוא בנו הצעיר של הגר"א כץ זצ"ל, וחתנו של האדמו"ר מחוסט. הוא נחשב כתלמיד חכם ולמדן גדול, מעידים בסאטמר. כיום נושא הרב כץ בתפקיד ראש כולל בסניף של ברסלב.

יש לו מעלה נוספת, שהוא נקרא על שם סבו, כך שאם ימונה, הוא יהיה רבה השני של השיכון עם אותו שם. רבי אברהם שלמה בן רבי אליהו בן רבי אברהם שלמה.

הצלם אברומי ברגר בתיעוד ממסע ההלוויה 

הלוויה סאטמר ברוך דיין האמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד