י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

כמה שווה WiFi בטיסות? GoGo נערכת להנפקה בהיקף של 100 מיליון דולר

החברה, המחברת מטוסים לאינטרנט באמצעות רשת אנטנות סלולר ייעודיות, היא הספקית העיקרית של שירות זה לחברות תעופה באמריקה

  • כ"ט כסלו התשע"ב
טסים וגולשים  אילוסטרציה
טסים וגולשים אילוסטרציה

בסוף השבוע הגישה ספקית התקשורת Gogo מסמך לפיו היא מתכוננת להנפקה בבורסת ניו-יורק, בה היא מצפה לגייס עד 100 מיליון דולר. החברה מציעה שירותי חיבור לאינטרנט בטיסות-פנים ברחבי ארה"ב, ולאחרונה החלה בניסוי מערכת בידור כוללת המחליפה את אלו של המטוסים ומציעה הזרמת מולטימדיה ואף רכישת מוצרים.

בשלוש שנות קיומה נמצאת החברה בהפסדים, אך הם קטנים מדי שנה ובתשעת החודשים הראשונים של 2011 עמדו על כ-26 מיליון דולר, לעומת 140 מיליון דולר הפסד ב-2010. הכנסות החברה גדלות, ועמדו בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה על 113.8 מיליון דולר - סכום השווה כמעט לכך הכנסותיה בשנתיים הקודמות. סכום גיוסי הכספים שלה עד כה עומד על חצי מיליארד דולר.

החברה, שנוסדה ב-2008 תחת השם Aircell, מתבססת על אנטנות סלולריות בתקן EV-DO (שאינו נוהג בישראל), המכוונות כלפי השמים ונקלטות על ידי מטוסים שבתחתיתם הותקנה מערכת תואמת. בתוך המטוס מותקן מודם WiFi המאפשר לנוסעים להתחבר ממכשיריהם הניידים לאינטרנט תמורת תשלום. מתוך 10 חברות תעופה בצפון אמריקה המציעות שירותי אינטרנט בשחקים, 9 משתמשות בשירותי גוגו. עד כה צוידו כ-1,177 מטוסים במערכת, ו-575 נוספים צפויים לקבלה בזמן הקרוב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד