י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
זעקי עיר התורה

נערכים למחאה: סידורים ותוכנית ל-3 שעות

בני ברק נערכת למחאת הענק בציר זבוטינסקי-גהה, נגד חילולי השבת בכריית הרכבת הקלה בתחומיה. המארגנים פרסמו הוראות מיוחדות למוחים ונערכו עם הדפסת סידורים מיוחדים, הכנת סטנדרים וכסאות ועוד. רב העיר בחן את העירוב המקומי. רבני 'דגל התורה' טרם הצטרפו

נערכים למחאה: סידורים ותוכנית ל-3 שעות
פלאש 90

המחאה הגדולה בבני ברק, נגד חילול השבת בעבודות הרכבת הקלה יוצאת לדרך. הערב (ה'), פרסמו מארגני המחאה את ההוראות למוחים. 

מחר בערב בליל שבת תתקיים לפי התוכנית קבלת שבת המונית בציר זבוטינסקי - גהה, "לעורר בתפילה ולמחות על החילול שבת המחפיר הנעשה ברחובותיה של העיר", לשון ההודעה. 

לפי התוכנית, בכל בתי המדרשיות והבתי כנסיות יתאספו לתפילת מנחה של ערב שבת, לאחר התפילה, יצאו המתפללים, כולל ילדים וטף לכיוון אתרי המחאה.

המארגנים אף הדפיסו סידורי תפילה למעמד, כדי להקל על הציבור מלטלטל סידורים. לאחר התפילה יוצבו שקיות גניזה מיוחדות שם יוכלו להניח את סידור התפילה החד פעמי שהודפס לאלו החפצים בכך.

לפי הכוונת רב העיר הגאון הרב לנדא שליט"א וחתנו רב העירוב הרב בלינוב, סודר העירוב באופן המחמיר שיקיף את כל מתחם המחאה שאלו המחמירים יוכלו גם לטלטל.

לאורך כביש גהה ודרך ז'בוטינסקי, יוקמו מספר מתחמים מרכזיים שם יונחו כסאות וסטנדרים וכן טליתות לבעלי תפילה, לכל בית מדרש, קהילה וחוג.

לפי התוכנית אדמור"י ורבני העיר שליט"א יתמקמו יחד עם חסידיהם ותלמידיהם בצמתים המרכזיים של קוקה קולה, גשר רמת אלחנן, צומת גהה, צמתי ז'בוטינסקי הרב שך, סוקולוב, רבי עקיבא.

עוד מסרו המארגנים כי בהודעת ראש העיר לראשי המשטרה הובהר שמבחינת ארגון הסדרי תפילה אין צורך בשום שמירה או אבטחה משטרתית, דבר שגם יהיו בו קושי בשל פריסת המחאה על רדיוס רחב. מטרת התפילה היא לצאת ידי מחאה ותפילה לאדון כל שיפתח את ליבם של היהודים לטעום את טעם השבת.

תפילות השבת יתפרסו במשך כמעט 3 שעות מכניסת השבת, כשכל חוג וקהילה תקיים מנהגיה כמו בבתי מדרשם.

אל הקריאות למחאה הצטרפו עד כה בעיקר מנהיגי אגודת ישראל, אך רבני 'דגל התורה' טרם קראו למחות. כך גם, הצטרף לקריאות למחות הגאון רבי מאיר מאזוז שכתב מכתב בו אמר: "שמועה שמענו ויחרד לבנו. כי זוממים להרוס את מחמד עינינו. ובעיר בני- ברק נזר תפארתנו. קמו זדים לחלל את שבת קודשנו. זאת השבת שהיתה לסמל לדוגמא ולמופת לכל העולם, וחיקו אותה גם באופן בלתי - מושלם, ראשי הנצרות והאיסלם, נעשתה למרמס בעוונות בפלטרין של מלך עולם, אוי נא לנו מה נדבר ומה נצטדק, לפני השי"ת ביום הכפורים אשר בו כל איש נבדק. לכן מצוה רבה לכל שלומי אמוני ישראל הדרים בבני- ברק. לצאת בחובת מחאה בשבת הקרובה (פרשת האזינו) ברחובה של עיר. להסביר ולהוכיח לאחינו התועים והטועים, שלא יחללו את השבת בפרהסיא. כי לא זו הדרך ולא זו העיר. והקב"ה יעמוד לימין אביון, ותישמר השבת כהלכתה בכל מקום בישראל, ועינינו תחזינה בבוא גואל, ושלום על ישראל. בברכה רבה". 

חילול שבת מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד