ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
בשם הנאורות והאכפתיות

מתנכלים לשומרי ההלכה: מאמץ חילוני נגד שמחות בית השואבה

זה כבר הופך לדבר קבע, ארגונים חילוניים וחברי מועצה בערים שונות, מחפשים את האותיות הקטנות במודעות שמתפרסמות בתוככי המגזר החרדי והדתי ומנסים להרע, להצר ולכפות את אורח חייהם על מגזר שומר תומ"צ | מדובר בשני מופעים שבימים אלה מדווח אודותם בתקשורת

מתנכלים לשומרי ההלכה: מאמץ חילוני נגד שמחות בית השואבה
הזמרים שוואקי, חיים ישראל ושלמה כהן צילום: צילומים: יעקב כהן - פלאש 90, פייסבוק ויוטיוב

ההתנכלות חוזרת. כמידי שנה כאשר הציבורים החרדי והדתי, מקיימים טקסים ואירועים בחג הסוכות, מתעוררים להם אותם נאורים כביכול ומגישים בג"צים ועתירות נגד קיומם, בשל אופיים - הפרדה בין גברים לנשים או כאלה שמיועדים לגברים בלבד.

גם השנה כאמור, אותם ארגונים שונים לזכויות שונות, מנסים להצר את רגלי הציבור החרדי בערים שונות ומנסים לכפות עליהם את אורח חייהם החופשי.

כשלושה חודשים חלפו מאז אירוע 'משיח בכיכר', שקיימה תנועת חב"ד בכיכר המדינה בתל אביב, שעורר סערה רבתי והגיע לפתחו של בית המשפט, והנה שוב זה קורה, גורמים שונים מתערבים באירועי שמחות בית השואבה המיועדים לציבור החרדי והדתי, והם מנסים בכל דרך לשנות את אופיים בתואנות שונות ומשונות, כך שהאירוע יתאים לתפיסת עולמם ואמונתם, למרות שהם עצמם למשל לא ישתתפו בהם.

מדובר באירוע שמחת בית השואבה, שעתיד להתקיים ביום חמישי הקרוב בגן התקווה בתל אביב, בראשות הראשל"צ הגר"י יוסף ובכיכובם של גדולי הזמר שלמה כהן וחיים ישראל, גורמים אינטרסנטים שונים פועלים ביממה האחרונה כדי להביא לביטולו של האירוע וכל זאת בשל העובדה שהוא יתקיים בהפרדה.

במכתב ששיגר חבר מועצת עיריית תל אביב ראובן לדיאנסקי לראש עיריית תל אביב רון חולדאי, הוא דורש לבטל את האירוע. לדבריו, "חלפו כשלושה חודשים בלבד מאז האירוע המביש "משיח בכיכר" של תנועת חב"ד אשר בלב ליבה של העיר, במרחב הציבורי, הותקנה מחיצה בכיכר רבין להפריד בין נשים לגברים. כעת נותנת עיריית תל אביב חסות לאירוע בו מתקיימת הפרדה מגדרית ומוסדרים "מקומות לנשים".

לדיאנסקי טוען במכתבו לראש העיר, כי "אין שום הבדל בין כיכר רבין לבין גן התקווה! אסור בתכלית האיסור שעיריית תל אביב תאפשר אירוע כלשהו במרחב הציבורי, ובטח שלא לתת לו חסות, שמתקיימת בו הפרדה מגדרית והסדרת מקומות "מיוחדים" לנשים. גם העובדה כי על הבמה לא יופיעו נשים – לא בתכנית האומנותית ולא בכלל הוא מצב פסול שאין לתת לו יד".

"אני מבקש כי תפעל בהתאם להכרזה שנתת ביום 24/6/18 מיד לאחר החלטת בג"צ בעניין אירוע "משיח בכיכר". וכך הודעת (ציטוט מאתר מאקו): "עיריית תל אביב-יפו תעמוד על כך שבעתיד לא יתקיימו אירועים בהפרדה מגדרית במרחב הציבורי בעיר", דורש חבר המועצה מחולדאי.

לסיום הוא כותב, "לאור האמור לעיל, אני דורש כי תפעל באופן מיידי ולא תתאפשר קיום האירוע הנ"ל במרחב הציבורי וזאת לאור הכוונה להפריד מגדרית ולהקצות מקומות לנשים. כמו כן, אין לממן ו/או לתת חסות עירונית לאירוע זה או לכל אירוע אחר שבו מתקיימת הפרדה מגדרית במרחב הציבורי".

ולא זו בלבד, אתמול (חמישי) פורסם אודות התערבותה של המשנה ליועמ"ש עו"ד דינה זילבר, בדבר מופע של גדולי הזמר החסידי יעקב שוואקי וחיים ישראל, לצד הזמר יהודה מלכא, שעתיד להתקיים בערבו של יום שלישי הקרוב א' דחול המועד סוכות בתוך אולמי 'אחוזת דניאל' באזור התעשייה של העיר נתיבות.

במודעות שפורסמו על אודות המופע, צויין כי הוא "לגברים בלבד!", עמותת השמאל 'שדולת הנשים בישראל', שהדבר צרם לה, הפנתה את תשומת לבה של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר, וזו שיגרה מכתב בהול למשרד החינוך ולעיריית נתיבות שהלוגו שלהם מתנוסס על גבי המודעה, בדרישה שלא לתקצב את האירוע המדיר נשים, "נוכח הפרסום לפיו הכניסה לאירוע זה תותר לגברים בלבד, המדובר במתן חסות שיש בה קושי", כתבה זילבר במכתבה.

לטענתה, "ההפרדה בין גברים לבין נשים, ככלל, היא מופע פסול של אפליה, אשר מפר את זכותן של הנשים לשוויון ולכבוד".

משרד החינוך הגיב למכתבה של זילבר כדלהלן: "משרד החינוך מקצה לרשויות המקומיות תקציב לטובת פעילויות תרבות שונות, ובכלל זה לפעילויות תורניות. יודגש כי הפעילויות ואופיין נקבעים על ידי הרשויות עצמן".

בעוד עדיין לא ידוע מה יעלה בגורלו של המופע בתל אביב, ל'בחדרי חרדים' נודע, כי עיריית נתיבות נכנעה לדרישתה של זילבר והודיעה כי האירוע ייפתח גם לנשים, אך יתקיים בהפרדה.

בואו נקווה שבכך בא לציון לגואל, שכן כל הסאגה בתל אביב, הוא בשל קיום האירוע תוך "הפרדה" בין גברים לנשים.

שמחות בית השואבה הדרה משיח בכיכר הפרדה גברים נשים דינה זילבר יעקב שוואקי חיים ישראל ראובן לדיאנסקי רון חולדאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד