י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מקרה אנטישמי שני בתוך שבוע

ביום הקדוש: קברו של האדמו"ר חולל

קברו של האדמו"ר מאוסטרובצא זצ"ל שהתגלה לאחרונה, לאחר שנעלם במהלך השואה האיומה, חולל בעיצומו של היום הקדוש על ידי אלמונים

ביום הקדוש: קברו של האדמו"ר חולל

לאחר הפרסום על תקיפת בית כנסת ביום כיפור בעת תפילת נעילה בפולין, מסתבר שעוד אירוע אנטישמי התרחש בעיצומו של היום הקדוש במרחבי פולין. מדובר בחילול קברו של האדמו"ר הרה"ק רבי מאיר יחיאל מאוסטרובצה זצ"ל אשר מקום קבורתו נחשף רק לפני כמה חודשים בבית קברות בעיר אוסטרוביץ, כך מדווח איתמר אייכנר באתר Ynet.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' מתחם הקבר הוקם לאחרונה על ידי משפחתו של האדמו"ר ותושבי המקום ששרדו את השואה, בסיוע ארגון דור לדור (J-nerations) ארגון הפועל באירופה לשימור שרידי הקהילות היהודיות.

כאמור זהו מקרה האנטישמיות השני בפולין בתוך שבוע, לאחר שבמהלך יום הכיפורים בעת תפילת נעילה, נזרק סלע לעבר נשים וילדים בבית כנסת בגדנסק בעת תפילת נעילה.

עוד מדווח אייכנר, כי ציון הקבר נמצא בתוך בית קברות יהודי, שלדאבוננו הפך למקום שהתושבים באזור מטיילים עם כלביהם ועושים את צרכיהם על קברי היהודים.

מאיר בולקה, מי שייסד את ארגון "ג'נריישנס" (דורות), ביקר השבוע בבית הקברות וגילה כי ציונו של האדמו"ר שנפטר לפני 90 שנה ניזוק מוונדליזם, החלונות נופצו והמבנה ניזוק, כמו כן נמצאו בקבוקים סביבו.

לטענת בולקה הוא הזמין משטרה, והשוטרים טענו שהם מסיירים במקום בקביעות, אך כנראה שהם פספסו את הוונדליזם האחרון.

בולקה טוען, כי "הפולנים לא מבינים שחשוב ליהודים לשמר את בתי העלמין שלנו" לדבריו, "הקתולים מתייחסים בכבוד רק לבתי קברות קתוליים".

אוסטרובצא חילול קברים אנטישמיות פולין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד