י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"לא הצלחתם להביא את הרב קנייבסקי"

המנכ"ל ל'בחדרי': "בגלל 'הפלג', המיינסטרים הליטאי נגד הפגנות"

מחאת השבת בבני ברק: במהלך הדיון בבית המשפט, שוחח מנכ"ל החברה העותרת עם כתב 'בחדרי' וחשף על קרוב משפחתו החרדי שעימו הוא התייעץ • בר און: "הוא סיפר לי, שהמיינסטרים הליטאי לא רוצה להזדהות עם 'הפלג', לכן הוא נגד הפגנות" • ומה הוא אמר בהתרברבות לזייברט? 

המנכ"ל ל'בחדרי': "בגלל 'הפלג', המיינסטרים הליטאי נגד הפגנות"
צילום: אלי שלזינגר

מחאת השבת בעיר התורה והחסידות: השופטת לימור ביבי פרסמה קודם לכן את החלטתה בעתירת חברת 'נתיבי תחבורה עירוניים', המבצעת את העבודות לכריית תוואי הרכבת הקלה בגוש דן וקבעה כי למרות התנגדות רב העיר הגרמי"ל לנדא ועיריית בני ברק, היא מקבלת את עמדת חברת נת"ע, על פיה, עצירת פעולות המינהור לרכבת הקלה בתחום עיריית בני ברק, עלולה לסכן חיי אדם, באשר על כן, התירה השופטת את המשך הכרייה גם בשבת, לרבות מתקן הדייס שנמצא מעל פני הקרקע.

מטעם העותרים, הופיע בדיון גם מנכ"ל חברת נת"ע יהודה בר און, שחשף בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי קודם לדיון, בדק לעומק את דבר הפוליטיקה הפנים חרדית ואת התפלגות הרבנים השונים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בעת מפגש במעלית בית המשפט, בר און אמר בהתרסה לראש העיר ב"ב חנוך זייברט: "מה קרה שלא הצלחתם להביא את הרב קנייבסקי לעצרת?".

קודם לכן סיפר בר און ל'בחדרי חרדים': "יש לי קרוב משפחה חרדי, הלכתי לברר אצלו על הרבנים החרדים, והוא סיפר לי שיש את 'הפלג הירושלמי', והמיינסטרים הליטאי לא רוצה להזדהות עם 'הפלג', לכן הוא נגד הפגנות. הוא הסביר לי על התככים בתוך הקהלים הליטאים".

כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים', בדיון השתתף באופן נדיר, רב העיר הישיש הגרמי"ל לנדא בן ה-83, כשהוא אוחז מקל ויושב על כסא גלגלים, לצד ראש העיר חנוך זייברט.

כתב 'בחדרי חרדים' אשר נכח בדיון מציין כי תוך כדי שמומחה עולמי לכריית רכבות, הסביר לשופטת לימור ביבי, את הסיכון הטמון בעצירת העבודות בשבת וחג, אמר ראש העיר זייברט למנכ"ל נת"ע יהודה בר-און: "שנינו יודעים שניתן לעצור את העבודות, רק תשלמו קצת יותר".

הרב לנדא שקיבל את רשות הדיבור בדיון, הסביר לשופטת, כי לאחר שישב עם מומחה מטעם נת"ע וכן עם מומחים אחרים, התרשם כי עלול להיגרם נזק למכונה - אך לא סיכון לחיי אדם. לכן אמר הרב, כי באם בבני ברק יעבדו בשבת, אף אחד לא יוכל לטעון שאסור לעבוד בחיפה.

עוד דיווח כתב 'בחדרי חרדים', מתוך אולם הדיונים, כי רונן גינזבורג מנכ"ל חברת דניה סיבוס, שהצהיר בעבר בפני הרב לנדא כי החברה שומרת שבת מזה 50 שנה ותשמור על כך להבא, אמר בדיון לשופטת, כי לא ניתן לעצור את העבודה וחייבים לעבוד בשבת. הרב לנדא הופתע ואמר לו בכעס: "אתה רונן מדניה סיבוס?".

במהלך עדותו של גינזבורג החל איזה וויכוח עם הרב לנדא, על דבר מה שסוכם או דובר עליו בעבר. לאחר שהרב התרשם כי הוא משקר, הוא אמר לו בכעס, "אין לך רגלים".

חברת 'דניה סיבוס' וחברת נת"ע טענו כי העצירה תגרום לסכנת נפשות. מנכ"ל חברת נת"ע הסביר בדיון כי העצירות שהיו עד היום, היו במקומות שאינם נמצאים מתחת לכביש ולכן לא היתה כל סכנה, כעת העבודות נמצאות מתחת לכביש ובמידה והמכונה תישאר פועלת במהלך השבת ולא תתקדם הלאה, היא עלולה ליצור חלל שיכול להוביל לקריסת הכביש, מה שעלול לגרום לסכנת נפשות.

בתוך כך, ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרב לנדא ישב לפני כשנה לערך עם אותם מומחים והגיע למסקנה שאין סיכון לחיי אדם.

כאמור, לאחר כשעתיים, הסתיים הדיון. בשעה 15:40 לערך, פרסמה השופטת ביבי את החלטתה וקבעה כי למרות התנגדות הרב לנדא ועיריית בני ברק, היא מתירה רח"ל את המשך הכרייה גם בשבת.

מנכ"ל נת"ע בר-און הגיב בסיפוק להחלטת השופטת: "אנחנו מודים לבית המשפט שקיבל את עמדתנו המקצועית ומנע סיכון חיים. נת״ע תמשיך בעבודות להקמת הקו האדום בצורה אחראית ובטיחותית".

 

 

שבת הרב משה יהודה לייב לנדא חנוך זייברט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד