ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
מוקף במאות חסידים וחתנו האדמו"ר

דקות לשבת: הרבי מויז'ניץ בדרכו לתפילת המחאה > תיעוד בלעדי

למרות שעבר לפני כחודש טיפול רפואי בלבו, צעד הרבי מויז'ניץ בן ה-73, מאות מטרים עד למקום תפילת המחאה ברח' בן דוד פינת כהנמן, בתיעוד בלעדי שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', נראה הרבי צועד כשהוא מוקף במאות חסידים | 'בחדרי' עם תיאור המסע והתפילה ברחובה של עיר 

דקות לשבת: הרבי מויז'ניץ בדרכו לתפילת המחאה > תיעוד בלעדי
הרבי מויז'ניץ בדרכו לתפילת המחאה צילום: באדיבות המצלם

עם כניסת השבת בבני ברק בשעה 6:17, יצא הרבי מויז'ניץ, מביתו שברח' תורת חיים בקרית ויז'ניץ, מוקף במאות חסידים לעבר רחוב כהנמן פינת אברהם בן דוד.

הרבי שעבר לפני כחודש, ניתוח מסובך בלבו ועדיין מתאושש ממנו, צעד מאות מטרים, כשהוא נתמך בשני נכדיו חבושי קאלפיק, כשמאוחריו צועד לאורך כל הדרך, חתנו הרבי מויז'ניץ בית שמש, שהגיע לשבות במחיצתו.

זאת בנוסף למאות החסידים שצעדו מאחוריו ולצדדיו, כשביניהם גם זקני החסידים, חלקם נעזרים במקל הליכה וחלקם כל כסא גלגלים, מחזה שהעיר בני ברק לא ראתה מעולם.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מסלולו של הרבי היה כך: הרבי יצא מביתו ברח' תורת חיים, נכנס לשביל המחבר בין הרחובות תורת חיים לאמרי חיים, ומשם ירד לרחוב קהילות יעקב, פנה שמאלה לרחוב אברהם בן דוד, שם צעד עד לסוף הרחוב, שם הוצב לו כסא וסטנדר, ושם התפלל עם קהל חסידיו.

יצוין כי בסמוך לחסידי ויז'ניץ, התפללו על ציר כהנמן-קוקה קולה, גם האדמו"ר מזידיטשוב, האדמו"ר מקאמרנא, גאב"ד קרית אגו"י הגרע"י גשטטנר וקהילתו, קהילת סאטמר מהרי"י בראשות הגה"צ רבי מענדל דווידוביץ, וכן מתפללי בתי המדרש דז'יקוב וטולנא.

עד ראייה סיפר ל'בחדרי' כי במהלך התפילה הגיעו בדהרה שתי כבאיות גדולות מלוות יללות סירנה ומאחוריהן אמבולנס מד"א, שבקושי רב הצליחו לפלס את הדרך בין האלפים שגדשו את הרחוב.

אך תוך דקות הם שבו על אותו ציר ומסתבר שזו היתה ככל הנראה קריאת שווא. הדיבור בין הנוכחים היה שמדובר בהתנכלות מכוונת של מאן דהוא, להזמין את הכבאים והאמבולנס כדי להפריע את המחאה.

בסיום התפילה חזר הרבי מלווה בחסידיו, את אותה הדרך, כשהם שרים "דער שאבעס איז טייער" ולאחר מכן "יא דידיי שאבעס", עד הגיעו לביתו.

הרבי מויזניץ מחאה ערב שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד