י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מיתת הנשיקה של הגאב"ד

באישון ליל: ראש הישיבה הגיע לבקש מחילה

פרטים חדשים על אודות פטירתו של גאב"ד סאטמר בני ברק, בעת תפילת מוסף של יום הכיפורים ובקשת המחילה באישון ליל של ראש הישיבה

באישון ליל: ראש הישיבה הגיע לבקש מחילה
ר"י סאטמר הגה"צ רבי חיים צבי מייזליש צילום: דוד כהן, פלאש 90

במהלך יום הכיפורים הלך לעולמו הגאון הצדיק רבי אליהו כץ זצ"ל, אב"ד קהילת סאטמר בבני ברק, לאחר שבשנים האחרונות נחלש ולא יצא מביתו.

ימים ספורים, לאחר שנטמן למנוחת עולמים, נודע ל'בחדר חרדים' כי הגר"א זצ"ל התפלל את תפילות יום הכיפורים בביתו ברח' ישמח משה בקרית סאטמר, עם מנין מצומצם שהורכב מבני משפחתו, אך הוא עצמו שהה בחדר סמוך יחד עם בנו העסקן רבי יעקב כץ.

לפתע עת שהגיעו המתפללים לתפילת 'ונתנה תוקף', כשאמרו את המילים "מי יחיה ומי ימות", הוא נפטר באופן פתאומי לעיני בנו שיודע ובקי בתחום הרפואה, אשר ניסה להחיותו אך הבין כי היתה זו מיתת נשיקה והאב הגדול איננו עוד בין החיים. 

הגר"א כץ זצ"ל

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד, כי במהלך מסע הלוויה השתתף ראש ישיבת סאטמר בבני ברק הגה"צ רבי חיים צבי מייזליש, רק במסע ההספדים, אך לא הספיד וכן לא ליווה את המיטה, בכד להימנע מחיכוכים עם הקהל.

נציין כי לאורך השנים מאז הגיע הגרח"צ לשמש כראש ישיבה, נוצרו מתיחויות בינו לבין הנפטר, בעיקר על רקע פתיחת בית מדרש נוסף לחסידי סאטמר בבנין ישיבה בשכונת זכרון מאיר.

עם זאת, באישון ליל מוצאי יום הכיפורים, שעות ספורות לאחר שנטמן הגר"א כץ זצ"ל, בין רגבי בית החיים זכרון מאיר בבני ברק, הגיע הגרח"צ מייזליש כשהוא מלווה בבניו וכמה ממקורביו וערך בקשת מחילה מיוחדת מהנפטר כמקובל במנין בני אדם. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

פטירה הרב חיים צבי מייזליש סאטמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד