י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"ישראל תמשיך להגן על ביטחונה"

נתניהו ופוטין שוחחו בחג על רקע העברת טילים שוברי שוויון

ראש הממשלה נתניהו שוחח במהלך החג עם נשיא רוסיה פוטין, על רקע התחקיר הצה"לי בעקבות הפלת המטוס הרוסי בלטקיה בשבוע שעבר וכן על הודעת רוסיה שתחמש את צבאו של אסד עם טילי S300 

נתניהו ופוטין שוחחו בחג על רקע העברת טילים שוברי שוויון
אלכסיי גרומוב Alexey gromov

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח במהלך החג בטלפון, עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

ראש הממשלה הביע את ביטחונו באמינות תחקיר צה"ל ובמסקנותיו, והבהיר שוב כי האחריות לתקרית המצערת מוטלת על הצבא הסורי שהפיל את המטוס, ועל איראן שתוקפנותה מערערת את היציבות.

ראש הממשלה אמר כי העברת מערכות נשק מתקדמות לידיים לא אחראיות תגביר את הסכנות באזור, וכי ישראל תמשיך להגן על ביטחונה ועל האינטרסים שלה.

נתניהו אמר לפוטין את הדברים, על רקע הדיווח במהלך החג, כי רוסיה הודיעה שתעביר לסוריה מערכות S-300 מתקדמות להגנה מפני תקיפות אוויריות. מה שהלחיץ את ישראל בטענה כי מדובר בנשק שובר שוויון, שכן לישראל אין את הכלים להתמודד מול המערכת המתקדמת הזאת.

בסיום השיחה בין המנהיגים, סוכם להמשיך את ההידברות בין הצוותים המקצועיים ואת התיאום בין הצבאות בערוצים הצבאיים.

ראש הממשלה חזר והביע את תנחומיו על מות החיילים הרוסיים.

מדוברות הקרמלין נמסר, כי נשיא רוסיה הדגיש בשיחה, כי ההחלטה לחזק את יכולות ההגנה האווירית של סוריה, תואמת את המצב הנוכחי שנוצר ונועדה למנוע כל איום אפשרי על חיי הכוחות הרוסים המוצבים בסוריה.

בתוך כך, משלחת צה"ל בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, הציגה בערבו של החג הראשון, בפני בכירים בצבא רוסיה את התחקיר הצה"לי המלא, על הפלת המטוס הרוסי על-ידי ירי נ"מ סורי. התחקיר בוצע והוצג באופן מעמיק, מקצועי ומפורט.

דובר צה"ל מסר, כי "הפרטים המלאים, המדויקים והעובדתיים, ידועים לאנשי המקצוע העוסקים בדבר בצבא רוסיה ומהם עולה בבירור כי מנגנון מניעת החיכוך פעל ובזמן (כפי שפעל בשנתיים וחצי האחרונות), חיל האוויר הישראלי לא הסתתר מאחורי מטוס כלשהו וכי המטוסים הישראלים היו בשטח האווירי של ישראל בזמן הפגיעה הסורית במטוס הרוסי".

"תוצאת הפלת המטוס בידי הסורים היא טרגית וקשה ואנו משתתפים בצער המשפחות והעם הרוסי" נכתב בהודעה רשמית מטעם צה"ל. "התיאום בין צבא ההגנה לישראל לצבא רוסיה הוכיח עצמו מספר רב של פעמים בשנים האחרונות. המשך התיאום הוא אינטרס משותף לנוכח האתגרים האזוריים השונים". 

יחד עם זאת וכפי שראינו גם הפעם, "ציודם של גורמים לא אחראיים בנשק מתקדם מהווה סכנה לאזור ויכול להביא לפגיעה קשה בגורמים הפועלים במרחב. שלומם וביטחונם של הכוחות הרוסיים הפועלים בסוריה עומד לנגד עיני מקבלי ההחלטות בישראל ובצה״ל ומהווה שיקול משמעותי באישורה של כל פעולה". 

בנימין נתניהו ולדימיר פוטין s300 הפלת מטוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד