י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"מחבל מחזיקים בכלא, ואותו משחררים?"

אמו של חיים ז"ל בשיחה כאובה ל'בחדרי'

בליל החג נדרס למוות חיים טוקצ'ינסקי ז"ל, על ידי עיתונאי ספרדי שנהג בשכרות. בשיחה כאובה מספרת אמו ל'בחדרי' על בנה מחמדה: "הוא רצה לעשות קידוש השם במוזיקה. ידע לנגן בכל הכלים" | "אני מאוד מקווה שהוא יילך מיד לגן עדן" | בית המשפט קיבל את ערר המשטרה

אמו של חיים ז"ל בשיחה כאובה ל'בחדרי'
חיים טוקצ'ינסקי ז"ל צילום: באדיבות המצלם

בליל חג ראשון של סוכות, כחצי שעה לאחר חצות הלילה, אירעה תאונת דרכים ברחוב רמב"ן סמוך לכיכר פריז בירושלים. חיים טוקצ'ינסקי ז"ל, שהיה בדרכו מתפילה ארוכה בכותל המערבי, חצה כביש ברמזור ירוק, אך לפתע הגיח רכב ופגע בו בעוצמה רבה.

הולך הרגל, חיים, נפגע אנושות וכעבור זמן קצר הוא נפטר בבית החולים שערי צדק. הנהג הפוגע, החשוד כי נסע באור אדום ברמזור, המשיך בנסיעה ולא עצר את רכבו להגיש עזרה.

זירת התאונה. צילום: דוברות המשטרה

לאחר שעה קלה השוטרים הצליחו לאתר את סוג הרכב וכיוון בריחתו על פי עדי ראייה ומצלמות אבטחה, ולאחר סריקות נוספות הוא אותר באזור הר הצופים בירושלים, יחד עם הרכב ועליו סימנים שעל פי החשד נגרמו בעקבות התאונה. בבדיקה שנערכה לו, אותרו יותר מ-700 מיקרוגרם אלכוהול בגופו - פי 3 מהמותר.

במוצאי החג הובא הנהג, תייר בן 59 שעובד כעיתונאי בכלי תקשורת גדול בספרד, לבית משפט השלום בירושלים, שם המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בעשרה ימים מחשש לשיבוש הליכי חקירה, ומסוכנות.

"אין ספק כי קיים חשד סביר לכך שהמשיב מעורב במיוחס לו", אמר השופט מרדכי כדורי, "יחד עם זאת, בנסיבות בהן מדובר בעילת מסוכנות בלבד, וכאשר לא מיוחסים למשיב חשדות מעבר לאלו המפורטות בבקשה שלפניי, ואין מדובר במי שעברו הפלילי מכביד, אין ספק כי ניתן לאיין את המסוכנות בדרך של חלופת מעצר" והחליט לשחררו למעצר בית למשך שבוע בבית קונוסול ספרד בישראל מר חוסה לואיס גונזלז.

רכבו של העיתונאי הדורס. צילום: דוברות המשטרה

באופן מפתיע, נציג המשטרה לא הודיע מיד על עיכוב ביצוע על מנת לשקול לערער על ההחלטה, רק לאחר שעה קלה. בערר שהוגש בהמשך נכתב כי מעבר למסוכנות ישנו גם חשש של הימלטות מאימת הדין. לטענת המשטרה, ישנו חשש הימלטות משמעותי ומסוכנות גבוה מאוד שלא ניתן לאיין אותה בחלופת מעצר. "נהיגה בשכרות מעידה על מבצע העבירה כי היא נכון לסכן את עוברי האורח וכי הוא אינו שם ליבו לסכנות הרבות הכרוכות בכך" טענה המשטרה בערר.

השופטת שירלי רנר מבית המשפט המחוזי בירושלים, נעתרה לבקשת המשטרה והאריכה את מעצרו של החשוד ביומיים עד ליום חמישי. כמו כן התירה לפרסום את שמו של העיתונאי חוליו דה לה גוארדיה.

"אני חושב שמוזיקה היא אחת המתנות הכי גדולות שאפשר לתת לבן אדם. למוזיקה יש כוח לעשות בן אדם מאושר, בלי קשר לתנאים שהוא חי בהם" אמר בעבר חיים ז"ל בראיון. "אני מוזיקאי יהודי דתי. אני שומר הכל, את כל המצוות אני משתדל מאוד לשמור, קלה כחמורה". הוא לא הבין למה אחרים חושבים אחרת, "כל מיני אנשים חושבים שאני צריך להיות בקונפליקט, ואומרים לי משפטים 'אתה בין 2 העולמות', אני ממש לא. המוזיקה מחברת בין העולמות".

העיתונאי הדורס מובא הבוקר לדיון בהארכת מעצרו. צילום: פלאש 90

בשיחה כאובה עם אמו, יעל טוקצ'ינסקי, היא אומרת על הנהג הדורס "אני חושבת שהוא צריך לשבת במעצר בלי הנחות, ולא להתגאות במעשיו". בשיחה כאובה ל'בחדרי חרדים' היא מספרת קצת על בנה שכל רצונו היה להיות קרוב לכותל המערבי.

"הוא למד בישיבה קטנה בקרית מוצקין, אבל לא רצה להמשיך לישיבה גדולה. הוא רצה לעשות קידוש השם במוזיקה". חיים ז"ל גילה כבר בגיל צעיר מאוד את אהבתו למוזיקה, בגיל 10 לאחר שכבר ידע לנגן בפסנתר כמה שירים ומנגינות, הלך ללימודים מקצועיים ובהמשך למד בקונסרבטוריון. "הוא היה מלחין, מלווה, פסנתרן ומנצח. הוא למד לנגן בכל כלי נגינה, כדי שיוכל לכתוב ולהתאים לכל אחד באופן מדויק", מספרת אמו ל'בחדרי חרדים', "היה לו שיעור קבוע של לימוד הדף היומי עם חברותא", היא מציינת.

חיים ז"ל במהלך קונצרט בבית כנסת באוסלו, נורבגיה

"אני מאוד מקווה שהוא יילך מיד לגן עדן. את הסליחות של חודש אלול הוא אמר בכותל המערבי, ביום בכיפור הוא עלה לתורה. לפני חג הסוכות הוא טבל והתפלל בכותל עד מאוחר. הוא ממש טהור וקדוש", אומרת ל'בחדרי' אמו יעל. "הוא היה מתגורר בשכונת גאולה, אך עבר לדירה בסוף רחוב יפו, כדי שיוכל להיות קרוב יותר לכותל המערבי, נשמה טובה וקדושה. הוא היה מתפלל שם מידי בוקר וערב, היה לו משהו מיוחד עם הכותל, אני לא יודעת להסביר את זה".

"אחרי שמחת תורה, הוא היה אמור להיפגש עם 'המיועדת' שלו", מספרת אמו תוך כדי בכי, "חשבנו בהתחלה לעשות את הפגישה בחג, אבל לחיים היו הרבה הופעות לילדים ועבודה בחול המועד, אז הוחלט לדחות את זה. הוא היה בן טוב, אח טוב. בראש השנה הוא אמר לי 'הייתה לי שנה כל כך טובה, אבל השנה תהיה עוד יותר טובה'. הוא היה מלא שמחה, מלא חיים, הוא היה עושה הכל בחיוך ובנועם, ידע להסתדר עם כל אדם ובכל מקום, אהוב על הבריות".

"מחבל שהורג נשמות יהודיות מחזיקים בכלא, ואותו משחררים? רק בזכות עדים רבים לתאונה ותיעוד מצלמות אבטחה, הוא נעצר. אני מקווה שהוא יישאר לפחות מעט זמן במעצר, כדי לעשות חשבון נפש מסכמת יעל, אמו של המנוח ז"ל.

מנהל הקונסרבטוריון קריית מוצקין פרסם הודעה בה נכתב, "חיים טוקצ'ינסקי ז''ל היה אחד התלמידים האהובים והכישרונים שלי בקונסרבטוריון קריית מוצקין. למד ממני קומפוזיציה ואחר כך הוא המשיך ללמוד הלחנה באקדמיה בירושלים. המורה שלו שם, מלחין ישראלי מצוין ומורה מבריק דר' מיכאל וולפה אמר לי אישית פעם שהוא לא זוכר שמישהו במבחן סיום באקדמיה בירושלים בקומפוזיציה היה כל כך מוצלח כמו חיים. יהיה זכרו ברוך".

הלוויתו של חיים ז"ל תיערך בשעה 15:00, מבית ההלווית שמגר לחלקת חב"ד בהר הזיתים בירושלים.

תאונת פגע וברח חיים טוקצ'ינסקי עיתונאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד