י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הישיבה נגד ראש העיר

פרסום ראשון: תביעה אישית נגד יונה יהב

ישיבת מכון 'יד הרמב"ם' בחיפה הגישה תביעה משפטית נגד ראש העיר יונה יהב בגין נזקים שנגרמו לה כתוצאה מפינוי המבנה, לדבריהם בהוראתו של ראש העיר, כשהם נסמכים על דברי שופטת שהגדירה את הפינוי כלא חוקי | יהב ל'בחדרי': "התביעה טרם הגיעה לשולחננו" • כל הפרטים בפרסום ראשון ב'בחדרי חרדים' 

פרסום ראשון: תביעה אישית נגד יונה יהב
יונה יהב צילום: פלאש90

פרסום ראשון: בעוד ראש עיריית חיפה יונה יהב עסוק בהכנות לבחירות, שהופכות עבורו ללא קלות בעליל, תסבוכת נוספת נרשמת לפתחו בימים אלו - ישיבת 'יד הרמב"ם', שפונתה במהלך השנה על ידי העירייה, הגישה תביעה אישית נגד יהב על סך של למעלה משני מיליון שקלים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי התביעה הוגשה בימים האחרונים לבית המשפט השלום בחיפה על ידי עורך הדין עמית חדד ממשרדו של פרקליט הצמרת יעקב וינרוט, תביעה המבקשת פיצוי על סך 2,476,963 ש"ח, בעקבות נזק שנעשה על ידי הפינוי ופיצויים בגינם.

בתביעה נכתב בין היתר כי, "בהוראתם ובהנחייתם של מנהלי העירייה, נכנסו אנשי השיטור (פיקוח עירוני א.ק.) לבית המדרש, וזרעו בו הרס רב. אנשי השיטור (פיקוח עירוני א.ק.) בעטו בקירות הפנימיים ושברו אותם, פגעו במערכת החשמל, שברו את הריצוף, גרמו נזקים לדלתות המקום לחלונות ולתקרה, השליכו ציוד של העמותה ושל תלמידיה ואף נטלו חלק מהציוד".

בתביעה טוענים עוד עורכי הדין בשם העותרים כי "כתב יד מקורי בן 800 עמודים שנכתב על ידי מייסד המכון ז"ל נעלם מחדרו של ראש המכון, ונלקח מבית המדרש". שלטענת העותרים "מדובר מכתב יד יחיד במינוי שערכו לא יסולא בפז".

בתביעה מבהירים כי הליך הפינוי נעשה באופן לא חוקי וללא צווי בית המשפט, כשלראיה הם מביאים את דברי השופטת כנגד עיריית חיפה כשאמרה כי, "נראה שבידי המשיבה (עיריית חיפה א.ק.) טעות משפטית חמורה, משום שסעיפי החוק אליהם הפנתה אינם מקנים לה כל סמכות לפעול כפי שפעלה". כשבית המשפט פסק כי, "אין כל ממש בטענה כי המבקשת אינה עמותה שלה זכויות החכירה במבנה". 

כאמור, כעת העמותה תובעת את ראש העיר אישית יחד עם מנכ"ל העירייה ומנהל אגף הביטחון על סך של למעלה משני מיליון שקלים, כאשר בתביעה מפרטים העותרים את הסכום שנקטו.

כך עלות המבנה שניזוק על ידי פקחי העירייה, עומד על סך של 376,900 ש"ח, נזקי הציוד - 57,000 ש"ח, נזקים נוספים - 59,000 ש"ח, הוצאות התקרה 83,793 ש"ח וכן הוצאות משפטיות על סך 150,000 שקל.

הסכום העיקרי הוא עבור הספר שנלקח באותו ערב מהמקום ולו מייחסים חשיבות מיוחדת ומבקשים עליו פיצוי על סך של מיליון שקלים.

כזכור, לפני קצת יותר מחצי שנה סערה העיר חיפה לאחר שהעירייה פינתה באגרסיביות, ללא התראה מוקדמת וללא כל סיבה נראית לעין את ישיבת 'יד הרמב"ם בעיר. לאחר הפינוי ניסתה לטעון העירייה כי מגורי התלמידים במקום אסורים על פי החוק, טענה שלא הוכחה בבית המשפט שתקף את העירייה והחזיר את הלימודים ומגורי התלמידים למבנה באופן מיידי.

כפי שדווח אז ב'בחדרי חרדים', בעקבות הפינוי עלתה משלחת מחיפה, לביתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי, שהתבטא כי, "לרשע הזה תהיה מפלה גדולה".

האירוע הונדליזי החמור ששמעו יצא בכל הארץ, נודע בעיקר, הן לנוכח הפינוי הבוטה וגרימת ההרס למבנה והן לנוכח העובדה כי בית המשפט תקף את עיריית חיפה, שפעלה על פי הוראת ראש העיר יונה יהב בלבד, ללא כל נימוק ועילה מוסדרים. לפיכך, היות ויהב ועוזריו אחראים ישירות על הנזק, התביעה הארוכה והפרטנית מוגשת כנגדם.

מטעמו של ראש העיר יונה יהב נמסר ל'בחדרי חרדים': "התביעה טרם הגיעה לשולחננו לכשתגיע נגיב לה בבית המשפט".

יונה יהב מכון יד הרמבם תביעה נזקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד