כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

סוף לבריונות? • אבוטבול: "אפעל להוצאת הסיקריקים מבית שמש"

מלחמת אחים? • אלפים צפויים להשתתף הערב בהפגנה נגד הקיצוניים שהשתלטו על בית שמש • בחורי ישיבת גור נשלחו הביתה • אבוטבול במסיבת עיתונאים: "אם יש קומץ של סיקריקים, מקומם מאחורי סורג ובריח" • מספר בריונים חילונים 'פוצצו' את המסיבה - בקריאות: "אתה בריון"

מסיבת העיתונאים , צילומים: אפרים גלעד
מסיבת העיתונאים , צילומים: אפרים גלעד



ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, כינס - שעות ספורות לפני עצרת ההמונים הצפויה בעיר - מסיבת עיתונאים בלשכתו.

"אין שום סיבה שאדם ירים יד על חברו, בוודאי לא כלפי ילדות קטנות חסרות ישע", אמר אבוטבול. "בית שמש מוקיעה כל התנהגות כזו. מקומו של אדם אלים מאחורי סורג ובריח. אני קורא למשטרת ישראל לפעול ביד קשה נגד כל המתפרעים, ושלא יסתתרו מאחורי פסקי הלכה".



לדברי אבוטבול, "אנחנו כאן כדי להוקיע ולגנות את ההתקפה הזאת, שגרמה לנזק בל יתואר לעיר שלנו, שידועה בקבלת אנשים, וכעיר סובלנית שמכבדת כל אדם באשר הוא אדם. אם יש קומץ של סיקריקים, מקומם מאחורי סורג ובריח".

ראש העיר הוסיף: "במשך 15 שנה הובאו לכאן אלפי משפחות של הציבור החרדי. מדובר בציבור נורמטיבי חיובי שעושה הרבה עבודות קודש בעיר. אני קורא לכם לא להכניס את כולם לאותו סל.

לקראת סיום מסיבת העיתונאים התפרצו מספר מתושבי העיר למסיבה – ו'פוצצו' אותה בצעקות: "אתה בריון, העירייה מנוהלת על ידי בריונים".

מוקדם יותר, הנחה אבוטבול את עובדי העירייה לסייע בקליטת ההמונים, ולאפשר את קיומו של המפגן באופן נאות ומכובד. ראש העיר אמר כי הוא "מקדם בברכה את הבאים לבית שמש במטרה להעביר מסר חד וברור נגד האלימות של קומץ הסיקריקים המטילים קלון על העיר ועל החברה הישראלית כולה".

לדבריו, "אני קורא לכולם לשמור על איפוק וסובלנות ולא להיגרר אחרי פרובוקציות העלולות להתפתח על ידי קיצוניים משני הצדדים. יש לזכור כי בסופו של יום מחכה לנו יום המחר, ובבית שמש נותרות אוכלוסיות שונות ומאוגדות שעליהן לחיות ביחד ובשלווה ובכך לסייע בפיתוחה המואץ של בית שמש".


הערב: הפגנת ענק

בתוך כך, הפגנת ענק תתקיים היום (ג') ברחבת בית הספר 'אורות' בנות בבית שמש, נגד התנהלות הקיצונים בעיר והדרת הנשים מהמרחב הציבורי.

על פי הערכת המארגנים צפויים להשתתף בהפגנה כ-10,000 איש.

ברחבת בית הספר יישאו דברים מספר נציגים מהמארגנים, וביניהם גם ראשי תנועת 'ישראל חופשית'.

בבית הספר לומדת הילדה נעמה מרגוליס, שסיפורה - ששודר בליל שבת בערוץ 2 - זעזע את המדינה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי גם עשרות חרדים מתכוונים ליטול חלק בהפגנה שתתקיים הערב.

"המסר שלנו הוא ברור, הקיצונים הם לא הציבור החרדי, צריך לקום ולהוקיע. אנחנו נתרום את החלק שלנו בהוקעה הזו על ידי שניקח חלק בהפגנה", אמר אחד מהם בשיחה עם 'בחדרי חרדים'.

כוחות המשטרה, משמר הגבול, יחידות מיוחדות ובלשים יתפרסו החל משעות אחר הצהריים וישמרו על הסדר והבטחון. במהלך המבצע אף יופעל מסוק אשר יסייע גם בהכוונת התנועה.

ציר ההפגנה יסגר לתנועת כלי רכב החל מהשעה 16:00 ושוטרי התנועה יכוונו את כלי הרכב בעיר לצירים חלופיים. המשטרה תפעל בנחישות נגד כל גורם שהוא אשר ינסה להפר את הסדר.


המשטרה נערכת ותגלה "אפס סובלנות"

גורם משטרתי אמר הבוקר, כי המשטרה תגלה הערב "אפס סובלנות" כלפיי אלו שינסו לעורר מהומות.

עוד נודע, כי בקשתם של חלק מהמארגנים לקיים צעדה ברחובות בית שמש נדחתה על ידי המשטרה מחשש לעימותים אלימים בין הצדדים.

מיקי גיצין, מנכ"ל ישראל חופשית, התנועה שאחראית לחלק גדול מארגון ההפגנה אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "המטרה היא לקרוא לכל הגורמים להפסיק את האלימות ואת הפחד. כל אישה שרוצה להתנועע או להסתובב במרחב הציבורי צריכה לדעת שהיא יכולה לעשות זאת מבלי לחשוש".

גיצין מדגיש בשיחה עמנו כי "אנחנו לא נגד הציבור החרדי, כולנו פועלים יחד נגד הקיצוניות".

גם מצד הקיצונים בעיר נשמעים היום תגובות חריפות נוכח ארגון ההפגנה: "העיר בית שמש הפכה להיות מוקד האש מסיבות לא מוצדקות ", אומר ר.ד. אחד מהקנאים בעיר בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "אנחנו מקווים שלא נצטרך להיגרר לפרובוקציות אבל אם הם ייכנסו לתוך השכונות שלנו או שינסו להתגרות בנו אנחנו נשיב חזרה בדרכים שלנו המוכרות לכולם".

בדיון הערכות שהתקיים היום בעיריית בית שמש, לקראת ההפגנה הגדולה, הנחה ראש העיר את אגף שפ"ע לסייע בקליטת ההמונים ולאפשר את קיומו של המפגן באופן נאות ומכובד. אבוטבול אמר, כי הוא מקדם בברכה את הבאים לבית שמש במטרה להעביר מסר חד וברור נגד האלימות של קומץ הסיקריקים המטילים קלון על העיר ועל החברה הישראלית כולה.

ראש העיר הוסיף "אני קורא לכולם לשמור על איפוק וסובלנות ולא להיגרר אחרי פרובוקציות העלולות להתפתח. יש לזכור כי בסופו של יום מחכה לנו יום המחר,ובבית שמש נותרות אוכלוסיות שונות שעליהם לחיות ביחד ובשלווה ובכך לסייע בפיתוחה המואץ של העיר".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ישיבת גור בבית שמש נסגרה עד מחר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד