ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"נאמר לה בקול בוטח כי לא נוותר"

חשיפת 'בחדרי': יו"ר ש"ס דרעי מגיב בזעם

לאחר ש'בחדרי' חשף את מסמך היועמ"ש של עיריית תל אביב, מה שגרם להעתקת מיקום האירוע הערב לאולם פרטי, השר דרעי במתקפה נגד המשנה ליועמ"ש דינה זילבר ונגד עיריית תל אביב | הח"כ מ'הליכוד' הצטרף למתקפה נגד "אג'נדה של מיעוט שבבחירות הבאות לא יגרדו אפילו את אחוז החסימה"

חשיפת 'בחדרי': יו"ר ש"ס דרעי מגיב בזעם
יו"ר ש"ס השר אריה דרעי צילום: צילום מסך

שר הפנים אריה דרעי, מגיב היום (רביעי) בזעם, על החלטת היועמ"ש של עיריית תל אביב יפו, לאסור על קיום אירוע שמחת בית השואבה בהפרדה ואומר כי מדובר ב"פגיעה קשה בשומרי המסורת".

בפוסט שפרסם יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי בפייסבוק כתב, "בחג הסוכות אנחנו נוטלים ארבעה מינים, לכל מין ייחודיותו ויתרונותיו. האתרוג לא יכול להפוך להדס וההדס לאתרוג, כל אחד כברייתו, אך למרות שהם נפרדים מטבעם, הם שווים באופן נטילתם".

דרעי הוסיף, "כך אנו נוטלים את ארבעת המינים מזה אלפי שנים, וגם אם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, תחליט שאין זה ראוי, נאמר לה בקול בוטח כי לא נוותר על מורשתנו והמסורת היהודית", כשהוא מתכוון להתערבותה של המשנה ליועמ"ש דינה זילבר.

יו"ר ש"ס סיים את הפוסט ותקף את החלטת היועמ"ש של עיריית תל אביב, שנחשפה ב'בחדרי חרדים' ואומר כי, "איסור קיום אירועים בהפרדה מגדרית, הינה פגיעה בזכות של ציבור, לקיים ולכבד את מורשתו".

גם חה"כ יהודה גליק מ'הליכוד', הגיב היום בזעם להחלטת עיריית תל אביב ואמר כי, "שמחת בית השואבה, שהייתה אמורה להיחגג הערב בתל אביב, הפכה לשנאת בית ישראל, בחסות הליברלים הסלקטיביים".

"כרגיל, הסלקטיביים החליטו לקחת בעלות על הליברליזם ולכפות את אורח חייהם על ציבור שלם שאינו שותף לדרכם והגרוע מכל הוא שפעם אחר פעם הם מוצאים שותפים חשוכים בפרקליטות שמקדמים אג'נדה של מיעוט שבבחירות הבאות לא יגרדו אפילו את אחוז החסימה וכופים אותו על ציבור של כעשרים אחוז ממדינת ישראל", הוסיף.

לדברי חה"כ גליק, "תל אביב אינה שייכת לקומץ הגזען והנרגן שכופה את דעתו אחרים. גם לקהל החרדי-דתי-מסורתי, מותר לחגוג בדרכו שלו, שאינה פוגעת באף אדם את שמחת בית השואבה, כרצונם - בהפרדה".

כזכור, היום נחשף 'בחדרי חרדים', מסמך שפרסם עוזי סלמן, המשמש כיועץ המשפטי של עיריית תל אביב יפו, בו הוא אוסר על קיום כל אירוע בהפרדה בחסות העיר.

בין הייתר כתב סלמן, כי "עיריית תל אביב-יפו שחרתה על דגלה, בין היתר מניעת הפרדה כלשהי על בסיס מגדרי באירועים הנערכים במרחב הציבורי הפתוח שלה, תעמוד גם הפעם על עקרון בסיסי זה והאירוע יערך ללא מחיצות המפרידות בין נשים לגברים".

היועמ"ש הוסיף כי ההחלטה מתקבלת למרות שמדובר באירוע חרדי, שלדבריו, "האירוע מיועד לציבור החרדי והעירייה אינה יכולה להכתיב את אופן הישיבה בו, דבר הנתון לבאי האירוע על פי בחירתם ורצונם החופשי כל אחד על פי דרכו ואמונתו, לרבות אלו אשר בוחרים לקחת חלק באירוע כשהם מעורבים זה בזו", כך במסמך שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים'. 

'בחדרי חרדים' דיווח כי בעקבות הוראת יועמ"ש העירייה, האירוע שהיה אמור להתקיים ברחובה של עיר, שינה את מיקומו לאולם פרטי.

מדובר באירוע בהשתתפות הראשון לציון הגר"י יוסף ובהופעת גדולי הזמר החסידי שלמה כהן וחיים ישראל, שהיה אמור להיערך בגן התקווה בעיר ומארגני האירוע נערכו להגעת אלפים. כראוי לאירוע מסוג זה, הוא אמור היה להיערך בהפרדה ובשיוויוניות בין גברים ונשים.

אלא שבעקבות הודעת היועמ"ש ובשל התעקשותו של יו"ר ש"ס בתל אביב נתן אלנתן, שסירב לדרישת היועמ"ש, כיוון שהיא נוגדת את ההלכה ולאחר משא ומתן עיקש ואף התארגנות לעתירה לבית המשפט, הגיעו הצדדים לפשרה כי האירוע ייערך במיקום חילופי בהתאם להלכה.

ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) הגיב בנושא ואמר "הכפייה החילונית עברה כל גבול, נראה שעד שלא יצליחו לפרק את המחיצות בבתי הכנסת לא ישקטו. לשכת היועץ המשפטי לממשלה יחד עם סגניו, חברו להיועץ המשפטי של עיריית תל אביב שכחו שהם עובדי ציבור ולא עובדים אצל מועמדים לראשות ומועצת העיר תל אביב בכדי לספק להם עוד ספין לקלפי".

אריה דרעי שמחת בית השואבה דינה זילבר עיריית תל אביב יהודה גליק חג סוכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד