י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המנהיגים נועדו בשולי העצרת

נתניהו לטראמפ: תודה על תמיכה יוצאת דופן

מנהיגי ארה"ב וישראל נועדו לפני שעות אחדות בניו יורק. נתניהו לטראמפ: "אף אחד לא תומך בישראל כפי שאתה תומך בה, ואנו מעריכים זאת" | טראמפ: "רק היום שמעתי על העברת מערכת S-300 לסוריה, אני אדבר עם פוטין" • צפו 

נתניהו לטראמפ: תודה על תמיכה יוצאת דופן
נתניהו וטראמפ בפגישתם בניו יורק צילום: אבי אוחיון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בשולי עצרת האו"ם, עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בניו-יורק.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בהצהרה המשותפת, לצד נשיא ארה"ב: "אדוני הנשיא, דונלד, אני מודה לך על מספר דברים".

"ראשית, תודה לך על הדברים האמיצים שאמרת אתמול בעצרת הכללית נגד משטר הטרור המושחת באיראן. אתה מגבה את המילים שלך במעשים אמיצים. אני חושב שהעובדה שהחזרת את הסנקציות האמריקאיות בלמה את מכונת המזומנים של איראן ואת מסע הרצח והכיבוש שלה במזרח התיכון. אנו, אלה שחיים במזרח התיכון, ישראלים וערבים, שנמצאים תחת הסכנה האיראנית הזאת, מבקשים להודות לך על כך במיוחד", אמר נתניהו.

תיעוד וידאו: עומר מירון, לע"מ | סאונד: בן פרץ, לע"מ

"שנית, אני מודה לך על התמיכה יוצאת הדופן שאתה מפגין כלפי ישראל בבניין זה, באו"ם. אף אחד לא תומך בישראל כפי שאתה תומך בה, ואנו מעריכים זאת".

נתניהו לא שכח את המעשה האמית וההיסטוריה בהעברת השגרירות מת"א לירושלים, "שלישית, זאת הפעם הראשונה שאנו נפגשים מאז שהשגרירות האמריקאית עברה לירושלים. אתה שינית את ההיסטוריה ונגעת בלבנו".

"הנקודה הרביעית והאחרונה היא, שאני רוצה לומר כמה אני מוקיר את ההגנה האיתנה שלך על זכותה של ישראל להגנה עצמית, שעכשיו הזכרת. אני חושב שכולם צריכים להבין שישראל תמשיך לעשות את מה שנדרש, כדי להגן על עצמינו כנגד התוקפנות האיראנית בסוריה, בלבנון ובכל מקום אחר. אני מבקש גם לומר שאין לנו ספק שבזמן שנגן על עצמנו, נהנה מהתמיכה של הנשיא דונלד טראמפ ושל ארצות הברית של אמריקה".

לסיום, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, "אני חושב, ואני אומר זאת באופן אובייקטיבי, שהברית בין אמריקה לישראל מעולם לא הייתה חזקה יותר. היא חזקה מאי פעם תחת הנהגתך. אני מצפה לעבוד אתך ועם הצוות שלך כדי לקדם את האינטרסים המשותפים שלנו: ביטחון, שגשוג ושלום עם שכנותיה של ישראל ובאזור בכלל ונוכל לעשות זאת יחד איתך".

טראמפ מצידו אמר בהצהרה המשותפת לצד נתניהו: "אני אוהב את פתרון שתי המדינות, אני בטוח בחזרת הפלסטינים למשא ומתן"‏.

לגבי המשבר עם רוסיה אמר טראמפ, "אני רק היום שמעתי על העברת מערכת S-300 לסוריה, אני אדבר עם פוטין ואנסה לעזור אם ארגיש שזה מתאים".

לגבי הסכסוך הישראלי-פלסטיני אמר טראמפ: "אני רוצה להציג את תוכנית השלום שלי למזרח התיכון, תוך חודשיים שלושה, כמו בכל עסקה, גם כאן הפלסטינים יצטרכו לקבל משהו חיובי".

צילום: אבי אוחיון, לע"מ

דולנד טראמפ בנימין נתניהו עצרת האום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד