כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הדוגמנית שתביא למלחמת אחים

היום בו קולו של מנחה הטלוויזיה נשנק מהתרגשות לנוכח 'הידיעה הדרמטית' על אי-הצגת תמונת דוגמנית בקניון הפונה לאוכלוסיה חרדית – הוא היום המבשר את בוא המלחמה • טור אישי

השדרן דני קושמרו. צילומסך: ה'כתבה המפלילה' על קניון רמות
השדרן דני קושמרו. צילומסך: ה'כתבה המפלילה' על קניון רמות



כמה דקות לשמונה, הטלפון הסלולרי מצלצל. מהצד השני של האפרכסת נשמע קולו המבוהל של ידיד קרוב, שבשורת המקצוע הוא כותב מגיל צעיר מאד: עיתונאי. הוא מאלה שכבר ראו הכל, סיקרו הכל ומסתכלים על החיים, בדרך כלל, במבט ציני ומפוכח.

"אתה כבר במִקלט?", הוא שואל.

"מה קרה?", התעניינתי בבהלה, תוך שאני שולח יד למַקלֵט הרדיו, כדי להתעדכן על ההסלמה הביטחונית.

"זה הולך למלחמת אחים. הפעם, זה לא הולך להיגמר בלא כלום. הם לא יירגעו עד שיישפך דם", הוא אמר בקול שלא נמהל בו ולו גרם אחד של ציניות.

עוד בנושא:
ערוץ 2 מזועזע: 'קניון רמות' בלי תמונות של דוגמניות

כשהוא אמר 'זה' - הוא התכוון למלחמה המתוזמנת המנוהלת בימים אלו נגד הציבור החרדי. "זה לא כמו הסבבים הקודמים. הפעם יש כוחות נחושים שלא יירגעו, אנחנו כפסע לפני מלחמת אזרחים".

מה אומר, השתעשעתי. משהו עובר עליו, הרהרתי ביני לבין עצמי.

לא חלפו אלא דקות ספורות – ומהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 2 נפתחה בכותרת דרמטית: 'המצלמה הנסתרת חושפת: עוד הדרת נשים בירושלים'.

הכתבה (לפחות בחלקה) עסקה בקניון רמות בירושלים. הכתבת האמיצה' ש'חדרה' לקניון יחד עם מצלמה נסתרת גילתה לחרדתה כי מספר חנויות החליטו שלא לתלות תמונות של דוגמניות בכניסה לחנות, ובמקומם להציג - לא תאמינו, תחזיקו טוב - את מוצרי החנות.

תצילנה אוזניים. קניון בירושלים נמנע מלהציג את תמונתה של הפרזנטורית!

הכתבת החרוצה יצאה לבדוק מה קורה בקניונים אחרים בארץ, וגילתה כי סניפים אחרים של אותה הרשת מציגים את תמונותיה של פרזנטורית פלונית ושל מקדמת מכירות אלמונית. וכאן לא מציגים אותן! לא יאומן כי יסופר.

אם זה לא איראן, אז מה כן?!

בדרך למלחמת אחים

כמה נתונים: הקניון ברמות הוא לא קניון חרדי. נקודה.

כמו בכל מרכז קניות אחר ברחבי הארץ, יש בו לא מעט קונים חרדים המשלמים במיטב כספם, ומפרנסים, כן-כן, מאות אלפי אנשים חילונים.

הנה עוד נתון: בעלי עסקים מעסיקים לא מעט אנשים בכדי שימליצו להם איך לשפר את חווית הקניה של הלקוח. כן, ההוא שאמור להוציא את ארנקו ולשלם עבור המוצרים הנמכרים בחנות.

ואם אנחנו כבר ב'שוונג', קבלו עוד נתון: ליהודי חרדי המגיע לרכוש מוצרים לביתו יחד עם ילדיו הקטנים לא נח לראות בחורות לבושות לרביע בכניסה לחנות (ובכוונה לא נדבר בשיעור הזה על תופעת 'החפצת נשים' והפיכתן לכלי שרת זול בידי אנשי שיווק תאבי בצע).

שלושת הנתונים הללו הנחשפים כאן לראשונה (!!!), גרמו ככל הנראה לבעלי החנויות בקניון רמות לבוא לקראת הלקוחות הרבים, ולהסיר - מתוך מחווה של רצון טוב - את התמונות הפוגעניות מחלונות הראווה.

אלא שלכתבת ערוץ 2 ששמה את נפשה בכפה והלכה לצלם באמצעות מצלמה נסתרת את החנויות בקניון רמות (מעשה שראוי לפרס פוליצר על תעוזה ומעוף) - הפרטים הללו לא היו ידועים.

החזרה למערכת החדשות עם ה'הישג העיתונאי הנדיר' המגלה שישנם אנשים המקדשים את הנשים ולא מעוניינים לראות בהם אובייקטים שנועדו לצרכי קידום מכירות, עדיף בהרבה על האמת הפשוטה.

מה אומר לכם?

כשהאזנתי לידיעה, התחלתי להרהר אולי יש משהו בדברי ידידי. ביום שבו המטרות מקדשות את האמצעים, ובדרך להשמצת החרדים ניתן לעבור על כל כלל אתיקה בסיסי – ניתן יהיה בהחלט לראות מלחמת אחים.

ביום שזה יקרה, אל תשכחו מי גרם לכך.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד