י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
דובר צה"ל חושף תצלומים

צפו: כך מתכונן חיזבאללה למלחמה הבאה

שעה קלה לאחר נאום שנשא ראש הממשלה באו"ם, שהתמקד איך לא, בנושא הטרור, מפרסם דו"צ תצלומים אווירים בכמה מוקדים בלב ביירות, מהם פועל חיזבאללה בהסוואה, להפוך את הטילים שלו למדויקים יותר • צפו

צפו: כך מתכונן חיזבאללה למלחמה הבאה
תצלומים אוויריים מפעילות חיזבאללה בלבנון צילום: דובר צה"ל

בשנה האחרונה מנסה ארגון הטרור חיזבאללה, לבנות תשתית להסבת טילי קרקע קרקע, לטילים מדויקים בשכונת אוזעאי, הסמוכה לשדה התעופה בביירות שבלבנון.

בכירי ארגון חיזבאללה קיבלו החלטה מודעת, להעביר את מרכז הכובד של פרויקט דיוק הטילים, בו הם עוסקים מזה זמן, למרחב האזרחי בלב ליבה של העיר ביירות.

אתר אחד ממוקם בתוך אצטדיון כדורגל של נבחרת חיזבאללה, אתר נוסף בסמוך לשדה התעופה הבינלאומי "חרירי" של לבנון, אתר במעגנה, בלב שכונת מגורים ובסמוך למבניים אזרחיים המרוחק כ-500 מטרים בלבד, ממסלול הנחיתה של שדה התעופה. כל זאת תוך סיכון מודע של אוכלוסייה לבנונית בלתי מעורבת.

פרויקט הדיוק מתבצע תוך שימוש בידע, טכנולוגיה, מימון והכוונה איראניים. אחד הניסיונות להעברת מכונות המיועדות להסבת טילים למדויקים מסוריה ללבנון נתקף על ידי ישראל ב-17/9/18.

ישנם אתרים נוספים בביירות ומחוצה לה בהם פועלים גורמי חיזבאללה בניסיון דומה להקמת תשתיות שיהיו מיועדות בעתיד לאחסנה/ הסבה של טילים מדויקים.

ישראל עוקבת אחר האתרים הללו במגוון יכולות ואמצעים, מחזיקה במידע רב על פרוייקט הדיוק, ופועלת מולו במענה מבצעי מגוון ובשיטות וכלים שונים.

מאמצים נרחבים הביאו לכך שנכון לספטמבר 2018 אין בלבנון מפעל פעיל שמבצע הסבה תעשייתית לנשק מדויק.

את הנתונים הללו חושף דובר צה"ל, שעה קלה לאחר שנתניהו סיים את נאומו באו"ם.

חיזבאללה טרור טילים לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד