ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מתקפה מתוך הקואליציה

השר מהליכוד: "חסידות גור מכתיבה סדר יום"

מתקפה כזו מתוך הקואליציה - כשהחרדים בתוכה, אולי לא נשמעה מעולם. השר אופיר אקוניס מלין ומשתלח בראיון לעיתון 'מעריב' נגד החרדים. | מדבריו: "אני לא נציג של ליצמן. סגן השר ליצמן מכתיב לקואליציה הזאת באגרסיביות סדר יום ללא הבחנה, ולדבר הזה צריך להיות סוף"

השר מהליכוד: "חסידות גור מכתיבה סדר יום"
אופיר אקוניס צילום: יונתן זינדל,פלאש 90

ההתקפות נגד החרדים והסיעות החרדיות, מגיעות בדרך כלל מסיעות 'יש עתיד' ו'מרצ', לאחרונה מאז נבחר אבי גבאי לכהן כיו"ר 'העבודה' גם מצד סיעתו - שכיבדה בעבר את החרדים נשמעו אי אלו התקפות, אלא שמתקפה מהקואליציה, היא דבר נדיר, אך היא באה דווקא מהשר שמנסה לזכות בפופולריות, אולי לקראת הפריימריז שייערכו השנה בליכוד.

שר המדע, שרבים מתושבי ישראל אינם מכירים את שמו או את פעילות משרדו, בוחר לעשות הון פוליטי על גבה של היהדות החרדית ומשתלח בה ובנציגיה בכנסת.

בראיון שהעניק שר המדע ח"כ אופיר אקוניס מ'הליכוד', ליניר קוזין בעיתון 'מעריב', מאשים השר האלמוני את הסיעות החרדיות שמכתיבים סדר יום לקואליציה בצורה אגרסיבית.

לדברי אקוניס: "סדר היום של התנועה הלאומית הליברלית, לא יכול להיות מוכתב על ידי חסידות גור. לא באתי לכנסת כדי לייצג את חסידות גור, אלא כדי לייצג ערכים לאומיים ליברליים".

"אני מאמין בזה", מוסיף אקוניס ותוקף חזיתית את סגן השר ליצמן שלדבריו, "אני לא נציג של ליצמן. סגן השר ליצמן מכתיב לקואליציה הזאת באגרסיביות סדר יום ללא הבחנה, ולדבר הזה צריך להיות סוף".

אקוניס התייחס לחוק הגיוס, שטלטל את המערכת הפוליטית ואיים על שלמות הקואליציה במהלך כנס הקיץ, ואשר צפוי לשוב בקרוב לסדר היום עם פתיחת כנסת החורף, ואומר כי, "לכל מפלגה יש קווים אדומים, למשל חוק הגיוס. מספיק ודי. אי אפשר בחוקי הגיוס ללכת עם הגחמות שלהם בכל פעם. גם בתוך יהדות התורה יש חילוקי דעות. אני לא אומר 'גיוס לכולם' כי הצבא לא צריך את זה. אבל אני אומר לתמוך בעמדת מערכת הביטחון. מדוע ליצמן מתנגד לזה? אין לי הסבר".

אקוניס מהמר כי בסופו של דבר, חוק הגיוס יוביל לבחירות, שלדבריו, "בסבירות גבוהה מאוד. בכל מקרה מילאנו
ארבע שנים. הרי שר הביטחון אמר בתחילת הקדנציה שב-2016 יהיו בחירות, אז הוא כנראה התכוון ל-2019. אני מעריך שבאביב יפסע עם ישראל לקלפיות וייתן בנו אמון גדול יותר".

המראיין ציין בפני שר המדע, את העובדה הידועה, כי הסיעות החרדיות הן שותפות טבעיות של ראש הממשלה וכנראה הם יהיו חלק גם בקואליציה שלאחר הבחירות ואמר כי "לא אמרתי שמעת לעת השותפות הקואליציוניות, לא יקבלו מה שהן מבקשות, אבל לא יכול להיות שהרוב ייהפך למיעוט. המצב שנוצר בחודשים האחרונים הוא שחסידות גור מכתיבה את סדר היום הלאומי. זה לא יכול להימשך".

אופיר אקוניס משתלח חרדים חסידות גור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד