י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פוסט מרגש

התרופה שחשפה את הפנים האמיתיות של הנושרים

באמצע הלילה בשבת האחרונה התעורר ילד קטן כשפניו נפוחות כתוצאה מאלרגיה לעקיצה או מאכל. אביו המודאג יצא החוצה לחפש תרופה שתסייע לילד הצעיר והופתע ממי שסייעו לו להשיגה

נוער גדרות. אילוסטרציה
נוער גדרות. אילוסטרציה

פוסט מרגש שפורסם אמש ברשתות החברתיות הפך לוויראלי וצבר עשרות שיתופים ומאות תגובות. הפוסט, שמנסה להמחיש איך אי אפשר לשפוט אף אדם על פי מראהו החיצוני, מתאר קבוצת נוער נושר בעיר החרדית ביתר, שלא היססו לרגע וסייעו לכותב הפוסט מכל הלב.

"פעמיים התעוררתי בגלל הקללות, הצעקות והצחוקים שלהם. גם את הילדים שלי הם העירו שוב ושוב ושוב", כתב משה מנס בפוסט שפרסם. "השבת התארחנו אצל גיסי בביתר. הוא השיג לנו דירה ברחוב שלו, דירה בקומת הקרקע. מתברר שיש כאלה שבליל שבת לא הולכים לישון ואף מקפידים על כך שכל עוד והם ערים - כל השכונה לא תוכל להירדם. קבוצת נערים ונערות לא הפסיקו להרעיש, גם כשביקשו מהם שקט, מי יגיד להם מה לעשות, מי?!".

באמצע הלילה התעורר בנו של מנס כשעינו נפוחה ופניו מעוותות, ככל הנראה כי פיתח תגובה אלרגית למאכל או עקיצה. האב הדואג יודע מה צריך לעשות, אך לא יודע כיצד יוכל להשיג את התרופה שתסייע לילד. הוא החליט לצאת אל הרחוב שם פגש את חבורת הנערים שהרעישה והפריעה. "אני מתקרב אליהם. הם רואים אותי מגיע וכבר ממרחק אני רואה שהם דרוכים לקראתי", מתאר מנס, "נראים כמאיימים. אחד מהם צועק לי "מה אתה רוצה" הם כנראה חושבים שאני בא להעיר להם. אני מגיע אליהם ושואל אותם בעדינות 'תגידו לי אתם מכירים מוקד רפואי או רופא תורן באזור?'"

כשהסביר להם מה הוא צריך ענתה לו אחת הנערות כי לשכניה היה בעבר גמ"ח תרופות ויתכן כי יש להם עדיין את התרופה המבוקשת ובאופן מיידי התנדבה ללוותו כשאיתה כל בני החבורה. "ככה אני עם כל השבאבניקים הולכים עד שמגיעים למשפחת פריי", מתאר מנס את הסיטואציה הסוראליסטית.

"מגיעים לבניין, הם עולים איתי לבית. כולם/ן רוצים לראות האם למשפחת פריי יש את התרופה. 'אם אין להם, אנחנו נשיג רכב וניקח אותך לטרם' אומר לי אחד הנערים".

מנס דפק על הדלת בעדינות, בהתחשב בשעה המאוחרת, אך הנער החסון שבחבורה טען כי זה לא מספיק וניגש אל הדלת כדי לבעוט בה בכוח ולהעיר את הישנים, שאכן קמו ופתחו באיטיות את הדלת. ‏האישה החוששת שפתחה את הדלת ענתה כי יש לה תרופה ונתנה את הבקבוקון במהירות תוך כדי שהיא זוכה לברכותיהם של כל בני החבורה.

בני הנוער סירבו לעזוב את מנס עד לאחר שראו כי התרופה אכן משפיעה על בנו ולאחר שהוא הבטיח להם כי המצב משתפר, הם הבטיחו לזוז "כדי שאל יהיה לבן שלך רעש".

את הפוסט המרגש מסיים מנס במחשבה שרק דקות ספורות קודם לכן היו בני הנוער מוכנים להרביץ לו כי חשבו שהוא בא לבקש שקט והמסקנה שלו הייתה כי "הנערים הבעייתיים האלו באמת מלאי טוב ואנחנו צריכים לזכור: כולם אנשים טובים. כולם רוצים לעשות טוב ולעזור, רק שלפעמים צריך שמישהו ילטף אותם במילה ויגיד: "אני צריך אותך" בשביל להאיר ולהוציא את הטוב".

אלרגיה שבאבניקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד