י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מאיגרא רמא לבירא עמיקתא

איל ההון ייכנס הבוקר לכלא לרצות עונשו

איש העסקים המפורסם במדינה, יצעד הבוקר אל מאחורי סורג ובריח בכלא מעשיהו, לאחר שערעורו נדחה לפני כשלושה שבועות ועונשו הוחמר  

איל ההון ייכנס הבוקר לכלא לרצות עונשו
נוחי דנקנר צילום: רועי אלימה, פלאש 90

הבוקר זה קורה: לאחר משפט ארוך שהסתיים רק לפני כשלושה שבועות, עם דחיית הערעור בבית המשפט העליון, ייכנס הבוקר (שלישי) איש העסקים נוחי דנקנר לבית הכלא. בערעור האחרון הוחמר עונשו של דנקנר והוא יתייצב בפתח בית הסוהר, על מנת לרצות את שלוש שנות המאסר בפועל שנגזרו עליו.

דנקנר, שהיה בעליה של חברת אי. די. בי. הואשם והורשע בהרצת מניות החברה, שהייתה החברה המשמעותית ביותר במשק הישראלי ערב הפקת מניותיה בפברואר 2012. הנאשם השני, איתי שטרום, רכש כמות גדולה של מניות החברה רגע לפני הנפקתה בכדי ליצור מצג שווא של ביקוש גדול, תוך כדי שדנקנר מסייע לו בהשגת אשראי לרכישות ורתימת אנשי עסקים נוספים לעניין.

הרצת המניות סייעה לחברת אי. די. בי. להשיג סכומי כסף גדולים שהצילו אותה ממשבר כלכלי, אך כשנה לאחר מכן החברה לא הצליחה להתייצב כלכלית ובמסגרת הסדר חוב, איבד דנקנר את השליטה בחברה בשנת 2013.

בשנת 2014 הוגש כתב אישום נגד דנקנר ולאחר למעלה מ-4 שנים במערכת המשפטית, נדחה כאמור הערעור האחרון שהגיש איש העסקים לבית המשפט העליון ועונשו הוחמר משנתיים לשלוש שנים. דנקנר צפוי לשאת דברים בשעה 9 וכעבור 3 שעות, בשעה 12 בצהריים, הוא נדרש להתייצב בבית הכלא.

בערב החג, מסרה דוברות בתי הסוהר כי עוד לא ידוע אם דנקנר יכנס לאגף המבודד, האמור לשמור על ביטחון האסירים ובו ריצו את ענשם גם מורשעי פרשת הולילנד וראש הממשלה לשעבר אולמרט, או שמא יאסר באגף אחר.

נוחי דנקנר מאסר כלא מעשיהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד