י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אבידה קשה

בגיל 64: השר לשרותי דת דוד אזולאי נפטר

השר האהוב הרב דוד אזולאי ז"ל, הסתלק לבית עולמו, לאחר שנה של ייסורים קשים ומרים והוא בגיל 64 • העולם הפוליטי איבד את אחת הדמויות המיוחדות והנדירות | משה ויסברג עם פרופיל על חייו הציבוריים ופעליו הברוכים, מהשירות הצבאי ועד למועצת העיר ובכנסת עד יומו האחרון

השר דוד אזולאי ז"ל. צילום: יונתן זינדל פלאש 90
השר דוד אזולאי ז"ל. צילום: יונתן זינדל פלאש 90 צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברוך דיין האמת: בדקות האחרונות נפטר לבית עולמו בביתו, השר לשירותי דת הרב דוד אזולאי ז"ל מתנועת ש"ס, לאחר המחלה הקשה שקיננה בגופו והוא בן 64 בלבד בפטירתו. 

השר אזולאי נחלה בשנה האחרונה וסבל ייסורים קשים ומרים, אך למרות מצבו הוא המשיך בשגרת חייו ובשמחת החיים שהייתה שרויה אצלו תמיד. במוצאי שמחת התורה הדרדר מצבו והוא נאבק על חייו לאחר מכן הוא פונה מביתו בקרית מוצקין לבית החולים, אך בדקות האחרונות הכריעה אותו המחלה הקשה והוא השיב את נשמתו ליוצרה. 

עם פטירתו נעקרה אחת הדמויות המיוחדות בפוליטיקה החרדית, ששילבה עדינות נפש מחד, לצד עשייה גדולה מאידך, במהלך כל שנות פעילותו. 

השר אזולאי ז"ל, נולד במרוקו בעיר מקנס, בכ"ו טבת תשי"ד, לאביו רבי מסעוד ולאמו מרת פרלה, הוא עלה לישראל ושירת בצה"ל כחובש קרבי. הוא כיהן כחבר מועצת העיר עכו - עיר מגוריו עד לשנים האחרונות, הוא כיהן במשך שלוש קדנציות ולאחר מכן כסגן ראש המועצה האזורית נחל עירון. 

בתקופת מגוריו בעכו היה לתלמידו ומקורבו של חכם שלום לופס זצ"ל שאהב את ר' דוד וחיבבו עד למאוד. 

בבחירות 1996, נבחר לראשונה לכנסת ישראל מטעת סיעת ש"ס, במהלך השנים כיהן בין היתר, כיו"ר ועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת. סגן שר הפנים ויושב ראש הוועדה לפניות הציבור.

בבחירות לכנסת העשרים, הוצב במקום החמישי ברשימת ש"ס, ועם הרכבת הממשלה החל לכהן כשר לשירותי דת.

(השר אזולאי עם נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן) 

הרב אזולאי היה חביב על מרן הראשון לציון הגר"ע יוסף זצ"ל, וגודל הציווי של 'לשמוע בקול חכמים', היה אצלו באופן מוחשי, כך גם בעבודתו בכנסת היה שליח נאמן לשולחיו ועשה את עבודתו באמת ובתמים. כך גם היה מקורב לנשיא מועצת חכמי התורה וגדולי ישראל נוספים שהיה מבאי ביתם. 

הוא היה אהוב על כל חברי הבית בכנסת ישראל ונערץ על כלל המגזרים. עשייתו ועזרתו לפרט ולכלל, היו סמל ודוגמה לכל נבחר ציבור באשר הוא.  

לאחרונה פרש אזולאי מתפקידו כחבר כנסת, בעקבות הצבעות על חוק הגיוס וחוק המרכולים, כשקולו היה המכריע ובעקבות כך נכנס בנו ינון שהוצב ברשימת ש"ס. אזולאי כיהן עד ליומו האחרון כשר לשירותי דת. 

מסע ההלוויה הערב (שלישי) מוצאי הבחירות בשעה 22:30 בבית ההלוויות סנהדריה שם ייטמן סמוך למקום קבורתו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

השר דוד אזולאי הלוויה ברוך דיין האמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד