ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"רוצה להיות כמו כל האסירים"

דנקנר בשערי הכלא: מאמין בקדוש ברוך הוא

אחרי משפט ארוך ומתיש כשבסיומו הוחמר עונשו בשנת מאסר נוספת, התייצב איל ההון המפורסם נוחי דנקנר בשערי כלא מעשיהו: "המעמד כאן הוא יום קשה לי ולמשפחתי. נלחמתי על חפותי. אני מאמין בקדוש ברוך הוא שהכל לטובה" • תיעוד

דנקנר בשערי הכלא: מאמין בקדוש ברוך הוא
נוחי דנקנר בכניסתו לכלא צילום: רועי אלימה, פלאש 90

איש העסקים נוחי דנקנר הגיע הבוקר (שלישי) לפתחו של כלא מעשיהו, כדי לרצות את עונש המאסר שגזר עליו בית המשפט, טרם כניסתו אל כותלי הכלא, הוא אמר כמה מילים לכלי התקשורת שהגיעו לסקר: "המעמד כאן הוא יום קשה לי ולמשפחתי. נלחמתי על חפותי. אני מאמין בקדוש ברוך הוא שהכל לטובה. מאמין במערכת הצדק והמשפט ואוהב מאוד את מדינת ישראל".

על פי דיווח בגל"צ, דנקנר התבטא בימים האחרונים לפני מקורביו: "אני רוצה להיות כמו כל האסירים, שיתנו לי את מה שמגיע לי ומה שלא - לא, שאף אחד לא יגיד שקיבלתי הנחות סלב. לא באתי סלב, ולא צריכה להיות לי שום פריבילגיה".

איל ההון לשעבר, צפוי לעבור במהלך היום ראיונות עם עובדת סוציאלית וקצין מודיעין של שירות בתי הסוהר, לאחר מכן יפתחו על שמו חשבון קנטינה ואז הוא ימוין ויובל לאגף שבו ישהה.

לפי הדיווח ב'כאן חדשות', דנקנר צפוי לשהות באגף 10, האגף שהוקם במיוחד לראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שכבר השתחרר.

דנקנר, שהיה בעליה של חברת אי. די. בי. הואשם והורשע בהרצת מניות החברה, שהייתה החברה המשמעותית ביותר במשק הישראלי ערב הפקת מניותיה בפברואר 2012. הנאשם השני, איתי שטרום, רכש כמות גדולה של מניות החברה רגע לפני הנפקתה בכדי ליצור מצג שווא של ביקוש גדול, תוך כדי שדנקנר מסייע לו בהשגת אשראי לרכישות ורתימת אנשי עסקים נוספים לעניין.

הרצת המניות סייעה לחברת אי. די. בי. להשיג סכומי כסף גדולים שהצילו אותה ממשבר כלכלי, אך כשנה לאחר מכן החברה לא הצליחה להתייצב כלכלית ובמסגרת הסדר חוב, איבד דנקנר את השליטה בחברה בשנת 2013.

בשנת 2014 הוגש כתב אישום נגד דנקנר ולאחר למעלה מ-4 שנים במערכת המשפטית, נדחה לפני כשלושה שבועות הערעור האחרון שהגיש לבית המשפט העליון ועונשו הוחמר משנתיים לשלוש שנים.

הוא הגיב אז על ההחלטה להחמיר את עונשו ואמר: "לא ציפיתי לתוצאה הזאת. אני בהלם. אני עדין מתקשה לעכל את זה. הרצנו אתמול כל מני תרחישים וממש לא צפינו תרחיש כזה. האמנתי שיהיה פה זיכוי. גם העיתוי של פסק הדין בסוף חודש אלול ולפני החגים עורר אצלי תקווה".

נוחי דנקנר כלא מעשיהו עונש מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד