י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הסערה חוזרת?

העירייה עתרה לבג"צ בדרישה לחלל שבת

עיריית תל אביב-יפו הגישה היום (רביעי) עתירה לבג"צ כנגד שר התחבורה וחברת נתיבי איילון • עתירת העירייה לבית המשפט כוללת בקשה למתן צו ביניים המשעה את החלטת שר התחבורה לעכב או להפסיק את העבודות על גשר יהודית • חשש מהתגברות חילול השבת באזור גוש-דן

 העירייה עתרה לבג"צ בדרישה לחלל שבת
הדמיית גשר יהודית צילום: חן אדריכלים

עיריית תל אביב-יפו הגישה היום (רביעי) עתירה לבג"צ כנגד שר התחבורה וחברת נתיבי איילון. זאת לאחר שעד היום, למרות פניות חוזרות ונשנות ובקשות הארכה של משרד התחבורה, לא הובהר לעירייה מדוע המשרד החליט לעצור את עבודות הקמת הגשר בשבת.

עתירת העירייה לבית המשפט כוללת בקשה למתן צו ביניים, המשעה את החלטת שר התחבורה לעכב או להפסיק את העבודות על גשר יהודית ומחייב את נתיבי איילון להמשיך את העבודות לביצוע הגשר כמתוכנן עד להכרעה בעתירה זו.

כזכור, לאחר מתקפה מצד המפלגות החרדיות, בהן ליצמן וגפני, אשר תקפו את חילול השבת בפרהסיה והפיכתה של השבת ליום השיפוץ הלאומי - בי"א אלול שר התחבורה והמודיעין ח"כ ישראל כ"ץ, החליט להקפיא את עבודות בניית הגשר בנתיבי איילון, שעל פי המתוכנן היו אמורות להתחיל בשבת פרשת כי תצא. השר כ"ץ הורה לחברת נתיבי איילון, המבצעת את הפרויקט עבור עיריית תל אביב - יפו, להקפיא לאלתר את ביצוע כל העבודות המתוכננות להקמת הגשר ולהגיש לו בהקדם תכנית לביצוע העבודות בדרכים אחרות, כולל במהלך שעות הלילה המאוחרות, כפי שנעשה במקרים דומים בעבר וכמקובל בארץ ובעולם.

בין נימוקיה בעתירה טוענת עיריית ת"א כי החלטת שר התחבורה אינה חוקית שכן השר אינו מוסמך לתת הוראות לחברת נתיבי איילון ובפרט חסר סמכות לתת לה הוראות ביחס לעבודה בשבת, והדבר אף נקבע בחוות דעת מפורשת של היועצת המשפטית של משרד התחבורה, שאושרה על ידי היועמ"ש לממשלה רק לפני כשנה.

הגשר, המתוכנן עבור הולכי רגל ורוכבי אופניים (ללא תחבורה ממונעת), יחבר את מזרח העיר למערבה, יעודד תחבורה ירוקה ובטוחה ברגל ובאופניים, יאפשר לתושבי רמת גן וגבעתיים להגיע ללא רכב למרכז תל אביב, ויסייע להפחתת מספר כלי הרכב בתוך גוש דן - לרווחת כלל תושבי המטרופולין.

גשר יהודית עתירה לבגץ ישראל כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד