ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
"דיל פוליטי חמור, לפסול מועמדותו"

תלונה למנהל הבחירות: "מרכז חייו של יצחק פינדרוס אינם באלעד"

האם מועמדותו של יצחק פינדרוס לראשות העיר אלעד - בסכנה? • עורך דין יורם אברהמי הגיש היום פנייה למנהל הבחירות באלעד - בדרישה לפסול את מועמדותו של פינדרוס • הטענה המרכזית: "מקיים את מרכז חייו דווקא בעיר ירושלים. העתקת כתובתו הינה פיקטיבית בלבד"

תלונה למנהל הבחירות: "מרכז חייו של יצחק פינדרוס אינם באלעד"
פינדרוס צילום: ארכיון 'בחדרי'

28 יום ליום הבוחר: פנייה מיוחדת הוגשה היום (רביעי) לאייל כהן, מנהל הבחירות באלעד - בדרישה לפסול את מועמדותו של יצחק פינדרוס לראשות העיר אלעד. כך חשף משה גלסנר ברדיו 'קול ברמה'.

את הפנייה הגיש עו"ד יורם אברהמי בשם תושב העיר מר בצלאל וייס. מהתלונה עולה כי חוקר פרטי בדק ומצא שהמועמד לראשות העיר אלעד מקיים את מרכז חייו דווקא בעיר ירושלים - שם משמש במקביל כחבר מועצה וכי עדיין לא התפטר מתפקיד זה.

במכתב כותב עו"ד אברהמי כי "מר פינדרוס אינו יכול להתמודד לראשות העיר אלעד, שכן איננו עונה על הגדרת סעיף 7 א 3 לחוק הבחירות ברשויות מקומיות; ולכן מר פינדרוס אינו תושב העיר וממילא מרכז חייו אינו מצוי בעיר אלעד, כי אם בעיר ירושלים".

בהתאם לכך נאמר נקבע במכתב כי "פינדרוס אינו עונה להגדרה של "מקום מגוריו הקבוע", כי אם מקום מגוריו הארעי ומשכך אינו יכול להתמודד לתפקיד ראש הרשות המקומית באלעד".

לטענת עורך הדין: "מר פינדרוס משמש כחבר מועצת וסגן ראש העיר ירושלים והוא העתיק את כתובתו כ-40 יום קודם הבחירות לעיר אלעד. דא עקא, במקביל להעתקת כתובתו, לא התפטר מר פינדרוס מתפקידו כסגן ראש העיר ירושלים".

מכתב התלונה

"פינדרוס", נאמר במכתב, "משמש במקביל להתמודדותו ברשות המקומית אלעד, כחבר מועצת העיר ירושלים וכסגן ראש העיר ירושלים - מצב דברים המעיד על כך שמרכז חייו מצוי בירושלים והעתקת כתובתו הינה פיקטיבית ונועדה לאפשר לו להתמודד על תפקיד ראש הרשות המקומית אלעד. הא ותו לאו".

"לחיזוק טענה זו" מוסיף אברהמי, "מתמודד מר פינדרוס במסגרת רשימה אשר בא כוחה הינו זהה לבא כוח רשימה אחרת המתמודדת בבחירות (רשימת גשר); שהרי מדובר ברשימת "רפאים" אשר נועדה לאפשר התמודדות במסגרת רשימה נפקדת במסגרת "דיל פוליטי חמור".

אם הדבר לא מספיק, עורך הדין מציין דבר נוסף בעתירה: "מועמדותו של מר פינדרוס הוגשה לאחר שעות ההגשה הרשמיות, ורק אז החל למלא את הטפסים. שעה שקודם לכן הובהר לנוכחים במקום על ידך כי אותה סיעה אינה יכולה להגיש שתי רשימות".

מהמכתב עולה כי לצורך העניין הופעל חוקר פרטי שביצע בדיקה מקיפה ממנה עלה כי "מר פינדרוס מתגורר בירושלים, מרכז חייו הוא בירושלים ואין לו כל קשר לעיר אלעד. כך בחג הושענא רבא בילה מר פינדרוס בביתו בירושלים בחיק משפחתו וכך גם התנהלותו היומיומית".

"משכך", נקבע בפנייה, "יש לפסול מועמדותו על אתר". יצוין כי יצחק פינדרוס העתיק את כתובת מגוריו לעיר אלעד לאור בקשת גדולי ישראל להתמודד לראשות העיר אלעד מטעם דגל התורה, כאשר מולו יוצב ראש העיר הנוכחי של אלעד, ישראל פרוש.

אלעד יצחק פינדרוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד