י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
השנאה העבירה אותם על דעתם

סרטון ההסתה של 'יש עתיד' נגד החרדים שמעורר סערה ברשת

סרטון בו מככב מועמד 'יש עתיד' לראשות העיר חולון, מעורר סערה ביממה האחרונה ברשתות החברתיות. בסרטון נחשפים הצופים לאנטישמיות מהזן הנחות והגרוע ביותר, שרק מפלגה שטופת שנאת חרדים יכולה להפיק | מן התגובות: "מזעזע. אנטישמיות 2018 יהודים נגד יהודים" • צפו

סרטון ההסתה של 'יש עתיד' נגד החרדים שמעורר סערה ברשת
אילן גזית בסרטון המסית צילום: צילום מסך

קמפיין רשת שפרסם מועמד 'יש עתיד' לראשות העיר חולון, מכוון נגד החרדים בעיר בצורה מכוערת עד אנטישמית ומעורר סערה ברשתות החברתיות.

בסרטון שפרסם אילן גזית בקרב תושבי העיר חולון, הוא מתייצב ואומר: "תושבי חולון, שלום, אני אילן גזית, יום הבחירות הקרוב ב-30.10.18 הוא יום שבתון, אתם קרוב לוודאי תהנו מיום חופש, אבל הם (כשלצידו נראית על המסך, קבוצת חרדים, כשהוא מצביע לעברה) ילכו להצביע, אתם ביום הבחירות אולי תלכו לים, אבל הם [החרדים. ק. ע.] ילכו להצביע, ביום הבחירות אולי תהנו מפיקניק תעשו על האש, אבל הם בטוח ילכו להצביע. אתם ביום הבחירות תבזבזו קצת כסף, תצאו לשופינג, אבל הם ילכו להצביע".

הוא ממשיך בסרטון המסית ופונה לתושבים: "אתם אומרים שהקול שלכם לא משנה והכל מכור מראש, אבל הם ילכו להצביע. אתם אומרים שאתם לא מאמינים לאף אחד, וכולם סתם מבטיחים הבטחות, אבל הם פשוט ילכו להצביע".

בשלב הבא הוא מזהיר מפני הגידול במניין הנציגים החרדים למועצת העיר: "אזרחי חולון, זו פעם ראשונה ש'יש עתיד' מתמודדת לראשות העיר ולמועצה, לא היינו פה בבחירות הקודמות, להם כבר יש חמישה נציגים במועצה היוצאת, ומן הסתם הם יהיו הרבה יותר - אם לא נתעורר. אנחנו 'יש עתיד' נהיה הקול השפוי שלכם ונשמור על חולון". 

לסיום הוא מסכם, "אם השוויון חשוב לכם, אם המשפט 'חיה ותן לחיות' חשוב לכם, ב-30 לעשירי גשו לקלפי הקרוב לביתכם... תנו לנו להיות הקול השפוי שלכם".

התגובות ברשת לא איחרו לבוא, דקות ספורות אחרי שהוא עלה לאוויר, גולשים רבים, חילונים, דתיים וכמובן גם חרדים, תקפו את הקמפיין המביש והמסית וכינו אותו כ"אנטישמי" ו"גזעני".

"ואוו, כמה שנאת חינם בסרטון אחד", "איזו שנאת ישראל, ככה בלי בושה", "מזעזע. אנטישמיות 2018 יהודים נגד יהודים", "מבחיל", "הם – נוהרים בהמוניהם".

"אילן גזית. אותי שכנעת! אני לא חרדי ואצא להצביע למפלגה דתית/חרדית!! אתה משתמש בתעמולה זולה שרק תזיק לך. החרדים אנשים נפלאים ומה יש לך נגדם??? אם משהו ממשפחתך יזדקק לעזרה כלשהיא, תפנו לאירגונים החרדיים המסורים. אתה אוויל גמור, הראשון שמנסה להתרומם על גלי שנאה", כתב לו אחד המגיבים ברשת.

את רבים מן הגולשים, הסרטון הזה החזיר מיידית ליום הבחירות האחרונות, בו פרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו קריאה מצולמת לתומכיו, שעוררה סערה רבתי וזכתה לכינוי "סרטון הערבים נוהרים לקלפיות".

בין המגיבים היה איש התקשורת ידידיה מאיר, שהגיב לסרטון בדף הפייסבוק שלו, וכתב: "תושבי חולון שלום, אני אילן גזית מועמד יש עתיד. אני שונא את ה"הם" ואני אפילו לא צריך להסביר או לנמק בסרטון העלוב שלי מה יש לי נגד ה"הם". אז תצביעו לי".

כתבת 'מקור ראשון' ומגישה ב'גלי ישראל' - רחלי מלק בודה, הגיבה וצייצה בחשבון הטוויטר שלה: "אילן גזית, המועמד לראשות עיריית חולון מטעם יש עתיד בסרטון "החרדים נוהרים לקלפיות". עד כה אפס התייחסות באתרי התקשורת הגדולים. שימו במקומם ערבים ונסו לדמיין כמה מהר האייטם הזה היה מגיע לכותרות".

אחד הפעילים הבולטים בעיר למען הרשימה החרדית אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים', כי "'יש עתיד' שוברת שיאים עם הקמפיין המביש שלה בדרכה לנסות ולכבוש את ראשות העיר. אבל בטוחני שהשיטה המכוערת והאנטישמית הזאת לא תיצלח ועל אפם ועל חמתם אנו נגדיל את כוחנו והם ספק אם יצליחו להכניס נציג אחד בכלל".

יצוין, כי נכון לשעה זו, ח"כי 'יש עתיד' ובפרט העומד בראשה - יאיר לפיד, לא הגיב וכשהוא רוצה - הוא יודע ומדשתיק ניחא ליה.

יש עתיד אנטישמיות סערה ברשת הסתה שנאת חרדים חולון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד