ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
לקראת החזרה מהפגרה

ביום ראשון: הדרישה של ראשי המפלגות מנתניהו

נתניהו מתמהמה עם ההחלטה לגבי הליכה לבחירות מוקדמות וראשי המפלגות צפויים לדרוש ממנו בישיבתם הקרובה - הבהרה לגבי כוונותיו • הסיבה: חוק הגיוס שלא מתקדם לשום המקום | לא מתקיימים מגעים כלשהם כדי להגיע לאיזו שהיא פשרה או שינוי בחוק מול החרדים

ביום ראשון: הדרישה של ראשי המפלגות מנתניהו
זינדל פלאש 90

ראשי המפלגות המרכיבות את הקואליציה ידרשו מראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ראשי הקואליציה הקרובה, שתתקיים ביום ראשון, שיבהיר בפניהם ברורות, האם פניו מועדות לבחירות? הסיבה: ראשי המפלגות מרגישים שראש הממשלה דוחה את ההכרעה בנושא. כך פרסם אמש (רביעי), הכתב הפוליטי מיכאל שמש בחדשות הערב ב'כאן 11'.

הדרישה הזאת באה, כשלושה שבועות לאחר הפרסום ברשת ב', מפי גורמים בכנסת ישראל, הטוענים כי יו"ר 'ישראל ביתנו' שר הביטחון אביגדור ליברמן, אינו מקיים בשלב זה שיחות ומגעים עם ראשי הסיעות החרדיות בנוגע לחוק הגיוס, וזאת משום שהוא עדיין לא בטוח, אם נתניהו מעוניין בבחירות או בשימור הקואליציה. לטענת אותם גורמים, אין ל'ישראל ביתנו' כוונה להתחיל במגעים כאלה עד שהמצב יתבהר.

ומהי בעצם הבעיה? ב'ישראל ביתנו' מעוניינים להימנע מסיטואציה, שבה הם יגיעו להסכמות מול המפלגות החרדיות, יתפשרו בנקודות מסוימות בחוק הגיוס ואז יגלו כי נתניהו יפנה בכל זאת לבחירות מסיבה אחרת. לכן, כל עוד ראש הממשלה נתניהו לא מבהיר שפניו אינם לבחירות וכי הוא מעוניין בפתרון המשבר מול החרדים ובמקביל גם באישורו הסופי אחת ולתמיד של חוק הגיוס – אזי לא יחלו שום מגעים בין ישראל ביתנו לחרדים בעניין.

כזכור, לפני כחודש, אמר יו"ר הליכוד ח"כ בנימין נתניהו, בכנס ראשי רשויות ומועמדים של הליכוד בבחירות המקומיות כי הוא מציב לליכוד יעד של 40 מנדטים בבחירות הקרובות לכנסת ואמר כי בבחירות לכנסת "המספר 35 מנדטים הוא סביר, והמספר 40 הוא יעד".

נזכיר עוד, כי 'אגודת ישראל' איימה לפרוש מהממשלה אם חוק הגיוס יעבור, זאת כהוראה שניתנה לה על ידי אדמו"רי מועצת גדולי התורה. סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, איים לפני כשלושה חודשים כי אם החוק יעבור בקריאה שלישית תפרוש יהדות התורה מהממשלה.

מושב החורף ייפתח בעוד עשרה ימים - ה' חשון ה'תשע"ט, אז אמור להיפתח המשא ומתן בעניין השינויים שהחרדים דורשים לבצע בחוק הגיוס שמתכונתו הוכנה על יד משרד הביטחון בשיתוף צה"ל.

 

חוק הגיוס קואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד