י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"שלומי אמונים משוחררת מהסיכום"

נחשף: הפסק ההלכתי שהתיר לפרוש להתמודד לראשות העיר אלעד

בכנס פתיחת מטה הבחירות של שלומי אמונים, המריצה בשנית את ישראל פרוש לראשות העיר אלעד, נחשף לעין המשתתפים פסק ההלכה של הדיין הרב אייזנשטיין, שקבע כי ההסכם עם דגל התורה אינו קיים, מאחר והיא הפרה את ההסכם קודם לכן בעיר בית שמש 

נחשף: הפסק ההלכתי שהתיר לפרוש להתמודד לראשות העיר אלעד
שוקי לרר

ב'דגל התורה' נשמעו בימים האחרונים שוב ושוב הטענות, כי בסיעת 'שלומי אמונים' מסרבים לקבל את 'דעת התורה' ולמרות הוראתם של רבני התנועה, הם החליטו להתמודד לראשות העיר אלעד, אלא שב'שלומי אמונים' עושים לדבר סוף ומפרסמים את פסק ההלכה שהתיר להם להתמודד לראשות חרף הסיכומים.

בפסק שחשפו אנשי 'שלומי אמונים' אמש, בכנס פתיחת המטה של ישראל פרוש לראשות העיר, כותב דיין בד"ץ 'אגודת ישראל' הגאון הרב משה אורי איזנשטיין, המשמש כראש כולל 'בית אלחנן דב' וכאב"ד 'תבונת ארי', כי 'שלומי אמונים' משוחררת מהסיכום עם 'דגל התורה'.

במכתבו מפרט הדיין הרב איזנשטיין את הסיבות שהובילו אותו לקרוע את ההסכם לגזרים, "היות והסיכומים בבית שמש ואלעד נחתמו באותו זמן ע"י ראשי הסיעות ומהווה סיכום אחד, לאור האמור לעיל היות ודגל התורה לא יכולה לכבד את הסיכום עם שלומי אמונים בעיר בית שמש בבחירות בשנת תשע"ט, הרי ששלומי אמונים משוחררת מהסיכום בעיר אלעד בשנת תשע"ט וכל הסיכומים בין הסיעות שהיו אמורים להתבצע, בערים בית שמש ואלעד בשנת תשע"ט ידחו לשנת תשפ"ד".

הדיין מפרט עוד כי, "נושא זה (הפרת הסיכומים בין בית שמש לאלעד א.ק.) הובא בפני לפני מספר שבועות וחויתי גם אז את דעתי בנידון, ומפני השלום נוהל מו"מ שבמהלכה הוצע לדגל התורה הצעה חלופית להמשך השותפות כדי לשמור על אווירה חיובית ורצון טוב, אולם למרות שחלפו שבועיים ולא נתקבלה תשובה, נתבקשתי לעלות על הכתב את חוו"ד הכתובה בזה".

כזכור, כפי שדווח לאורך השבועות האחרונים ב'בחדרי חרדים', הבחירות לראשות העיר אלעד, שהיו אמורות לעבור בשקט ובשלווה, כש'דגל התורה' מציבה מועמד יחיד מטעמה ולוקחת את הראשות בהליכה, הפכו לרותחות, אולי הכי סוערות ברחבי הארץ כולה, כפי שהיה ערב הבחירות הקודמות, כאשר מועמד ש"ס צוריאל קריספל התמודד מול ישראל פרוש, שניצח אותו בסופו של יום הבחירות בפער של מעל 500 קולות.

זאת בשל טענות שהעלו ב'שלומי אמונים' כי 'דגל התורה' הפרה את הסיכום ביניהם בעיר בית שמש, לפיו, נציג 'דגל' יתמודד לראשות העיר, כך שבפעם הבאה נציג 'שלומי אמונים' יקבל את תמיכתם.

סלע המחלוקת ביניהם, הינו שיו"ר סיעת שלומי אמונים סגן השר מאיר פרוש, טוען כי הסיכומים בין הערים נעשו במעמד אחד ועל כן מדובר בסיכום אחד, כאשר יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני טוען מנגד, כי מדובר בשני סיכומים נפרדים ואין ביניהם כל קשר.

כך או כך, ככל שהימים הולכים ואוזלים ויום הבחירות קרב, האמוציות והקרבות בעיר אלעד, ילכו ויגדלו, עד שהבוחר יכריע את הכף לטובת אחד מהמעומדים.

הרב משה אורי אייזנשטיין פסק הלכה אלעד ישראל פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד