י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בשל התאונות

המשטרה יוזמת: אופניים חשמליים יוחרמו

נצ"מ נועם בגיינסקי חשף את תוכנית המשטרה: "ילד בן 14 שרוכב על אופניים חשמליים, אנו נבקש החרמה וגריטה של האופניים, מאחר וזה לא חוקי" 

המשטרה יוזמת: אופניים חשמליים יוחרמו
תאונת אופניים. אילוסטרציה צילום: איחוד הצלה

בשנת 2018 רשמו שוטרים 17,000 דו"חות לרוכבי אופניים חשמליים שנהגו שלא כחוק, לעומת 10,000 דו"חות שנרשמו בשנת 2017. "יש לנו גידול של 60% לרוכבי אופניים חשמליים, לעומת שנה שעברה"' אומר נצ"מ נועם בגיינסקי, ראש מחלקת תנועה במשטרת אגף התנועה, בשיחה עם כתבים.

"תמיד אפשר לרשום יותר, השאלה אם אנחנו רוצים שכל השוטרים יעזבו את הכל ויעשה עליהום על רוכבי האופניים ויפקיד את כל השאר - שלא פחות מסוכנים ובעיתיים". נצ"מ נועם בגיינסקי מטיל את האחריות בנושא גם על משרדי הממשלה הנוספים, "איפה אחריות ההורים כשהם קונים אופניים חשמליים, לילדים מתחת לגיל 16? נותנים להם לנסוע. יש לא מעט גופים שחייבים ליטול חלק בנושא, בהדרכה, בהסברה וכו'. המחשבה שרק המשטרה דרך האכיפה תביא פתרון, זה הכי קל".

"ילד בן 14 שרוכב על אופניים חשמליים, אנו נבקש החרמה וגריטה של האופניים, מאחר וזה לא חוקי" אומר נצ"מ בגיינסקי. על השאלה מי יאכוף את נושא הרישוי, את הביטוח, את התיאוריה, את הרישום של האופניים?, השיב, "חלק על ידי הרשויות המקומיות וחלק על ידי המשטרה, עבירות תנועה חמורות על ידי המשטרה".

אתמול ביקש שר התחבורה ישראל כץ להכניס הנחיות חדשות בעקבות כל תאונות הדרכים עם מעורבות רוכבי אופניים חשמליים. בין ההנחיות החדשות; כל רוכב יהיה חייב לעבור בחינת תיאוריה קצרה, מי שייתפס רוכב על אופניים חשמליים מתחת לגיל 16 יידחה מתן רישיון נהיגה בשנה; קנס משמעותי של עשרת אלפים שקלים למי שישפר את ביצועי האופניים החשמליים ביותר מ-25 קמ"ש.

בשנת 2018 נהרגו עד כה 16 רוכבי אופניים חשמליים, לעומת 7 בשנת 2017 ו-10 בשנת 2016. בקרב רוכבי אופניים רגילים, נהרגו השנה 11 רוכבים, לעומת 11 בשנת 2017 ו-10 בשנת 2016.

אופניים חשמליים משטרת התנועה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד