כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
הקרב הלוהט בבירה

הסקר שמוכיח: הכל פתוח בבחירות בירושלים - החרדים עם דייטש

סקר 'פאנלס פוליטיקס' שפורסם היום (חמישי) באתר 'וואלה', מצליח לסחרר שוב את המערכת הפוליטית בירושלים: הסקר בודק את סיכוייו של ליאון להביא קולות מעבר לציבור החרדי וכן את סיכויי המועמד החרדי, שמייחל לשינוי ההחלטה של דגל התורה וש"ס | הסקר המלא והתגובות

הסקר שמוכיח: הכל פתוח בבחירות בירושלים - החרדים עם דייטש
המועמדים לראשות העיר ירושלים צילום: יונתן זינדל, Noam Revkin Fenton, Miriam Alster פלאש 90

סקר 'פאנלס פוליטיקס' שפורסם היום (חמישי) באתר 'וואלה', מצליח לסחרר שוב את המערכת הפוליטית בירושלים: הסקר בודק את סיכוייו של המועמד לראשות - משה ליאון להביא קולות מעבר לציבור החרדי, וכן את סיכויי הצלחת המועמד החרדי, שמייחל לשינוי ההחלטה של דגל התורה וש"ס, בנוגע לאופי הצבעתן בבחירות המקומיות.

על פי הסקר שנערך דרך האינטרנט וגם באמצעות משאל טלפוני בקרב ציבור החרדי עולה, כי שליש מתושבי העיר טרם הכריעו במי הם יתמכו לראשות העיר ירושלים, כאשר המועמד החילוני זוכה ל- 22% תמיכה, זאב אלקין צובר תאוצה למרות ששום גוף פוליטי משמעותי אינו תומך בו וזוכה ל 19% תמיכה, משה ליאון אחרי תמיכת 'דגל' ו'ש"ס' עם 13% בלבד, והמועמד החרדי יוסי דייטש עם 12% תמיכה.

בפילוח בקרב המגזר החילוני זוכה ברקוביץ' לתמיכה המשמעותית ביותר עם 60% תמיכה, ודווקא במסגרת זו אלקין מפתיע לרעה עם 16% בלבד, משה ליאון לא מצליח לגייס תמיכה חילונית וזוכה ל 2% בלבד, והמועמד החרדי - יוסי דייטש מציג 0% תמיכה במגזר הלא-דתי בבירה.

בפילוח המגזר החרדי, מוביל המועמד יוסי דייטש, חרף תמיכת ש"ס ודגל במשה ליאון וזוכה ל 28%, כאשר אחריו מפגר במספרים משה ליאון עם 18%, זאב אלקין עם 4% בלבד והמועמד החילוני עופר ברקוביץ' עם 1% בלבד.

הסקר מוכיח מחד כי משה ליאון מתקשה להביא קהלים מלבד חלק מהציבור החרדי שהודיע על תמיכה במועמדותו, דבר שעלול להחזיר את הגלגל אחורה, מאידך נראה כי מועמדותו של זאב אלקין לאחר תמיכה של אגודת ישראל בו, תבטיח את נצחונו בסבב הראשון כאשר ה 19% שלו יחד עם ה 12% של דייטש יבטיחו את נצחונו.

במקרה של סבב שני, המפה צפויה להסתבך עוד יותר, באם יעלה ברקוביץ לסיבוב שני יתאחדו החרדים במועמד הנגדי וינצחו את המירוץ. אך באם יעלו ליאון ואלקין או דייטש מול מועמד אחר, הקרב צפוי להיות צמוד עד לרגע האחרון.

ממטה אלקין נמסר בתגובה לסקר: "הסקר מוכיח שוב שברקוביץ לא מקבל תמיכה משמעותית ברוב הציבורים בירושלים ולכן הסיכוי שלו להיבחר הוא אפסי. המועמד היחיד שמקבל תמיכה במגזר החילוני המסורתי הדתי לאומי והחרדי הוא אלקין ולכן הוא מנצח בסיבוב שני בכל תרחיש ומול כל מועמד".

מנגד, במטה משה ליאון מסרו בתגובה: "אנחנו מכבדים את אתר וואלה, אך בידנו סקרים עם תוצאות שונות. על פי סקר סמית מהשבוע שעבר משה ליאון מוביל ואף צפוי לנצח בסבוב הראשון. כך הם פני הדברים, הלכה למעשה".

במטה המועמד החרדי לראשות העיר ירושלים יוסי דייטש מסרו:

״הסקר של וואלה הוכיח למי שעדיין נמצא בספק, כי משה ליאון לא יכול ולא מסוגל להיבחר לראש העיר. שוב הוכח כי גיבוש הגוש החרדי סביב מועמדותו של יוסי דייטש תביא לנצחונו הוודאי. בעזרת השם, יוסי דייטש יהיה ראש העיר הבא של ירושלים״.

במטהו של ברקוביץ הגיבו אף הם לסקר ומסרו כי, "זהו סקר נוסף המוכיח את טענתנו: הציבור מאס בדילים וקומבינות. רק תנועת התעוררות בהנהגת עופר ברקוביץ תפעל למען כל תושבי העיר ותוביל את ירושלים בבטחה. עופר ברקוביץ הוא ראש העיר הבא".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד